Saturday, September 26, 2009

Trafiku, si u zhdukën avionët dhe tanket?!

HUA E GERDECIT


Si u shkatërruan dhe u shitën tanket dhe MIG-ët për skrap, dhe ku përfunduam miliona dollarët?

Nga 30 mijë ton metal tankesh, shumica çelik special, pohohet zyrtarisht në Ministrinë e Mbrojtjes, se u shitën në inventarin e saj vetëm 20 kamionçina. Abuzimi i Ministrisë se Mbrojtjes në këtë drejtim, u ndëshkua me një gjobë 1.2 milionë euro nga KKLSH-ja, por asnjëherë nga drejtuesit e Ministrisë nuk u pohua ky fakt.
Rreth një vit më parë municionet e ushtrisë masakronin njerëz të pafajshëm, me punishten vrasëse në Gërdec dhe në këtë ushtria ishte e implikuar drejtpërdrejt. Për të ardhur deri te ajo ditë e zezë, terreni ishte përgatitur, sepse prej vitesh ushtria shqiptare dhe ndërmarrja ME- ICO kishin bashkëpunuar me privatët për të çmontuar arsenalin e trashëguar të ushtrisë. Ishte pikërisht Delijorgji ai që kishte blerë për skrap tanket e ushtrisë shqiptare dhe më vonë edhe avionët MIG, të cilët u shitën për pak lekë, ose u këmbyen me kamionë ushtarakë nga vendet fqinje. Masakra me armët e ushtrisë shqiptare është e paimagjinueshme dhe me dëm të pallogaritshëm jo vetëm për forcat e armatosura, por edhe për buxhetin e shtetit shqiptar. Megjithëse shumica e armëve të ushtrisë shqiptare, i mbijetuan kaosit të marsit 1997, ato nuk arritën t'u shpëtonin planeve të qeverive shqiptare për asgjësimin e tyre. Në emër të shkatërrimit të stokut të armëve, të cilësuara të "vjetruara", avionë, tanke dhe armë të tjera të blera vite më parë, u shitën për dy lekë, ose edhe u zhdukën pa asnjë përfitim nga ana e shtetit. Pjesët e mëposhtme janë marrë nga libri "Misteret e trafikut të armëve në Shqipëri" dhe tregojnë me shifra dhe fakte, masakrën që flet vetë... Në faqen zyrtare të kompanisë "MEICO", nuk rezulton si zë shitja e tankeve luftarakë, qoftë në gjendje gatishmërie, qoftë dhe në pjesë të çmontuara me destinacion skrapin. Por, dihet që dhe tanket u shkatërruan apo u shitën në një formë apo një tjetër. Shkatërrimi, shitja apo abuzimi financiar e ligjor me tanket (ndëshkuar dhe me gjobë nga KLSH-ja), për shkak të sekretit apo interesave të personave që u morën me to, edhe sot mban shumë të panjohura, mistere. Burime zyrtare në Ministrinë e Mbrojtjes, pohojnë se, në vitet 2003-2004, janë shitur për skrap 30 mijë ton metal nga tanket, pjesë të tyre apo të armatimit luftarak të instaluara në këto mjete të blinduara. Referuar dokumenteve zyrtare (hyrje-daljeve dhe personave që u morën me procedurat përkatëse), procedurat e shitjes së tankeve për skrap (kështu është cilësimi në dokumente), iu besuan kompanisë "MEICO", që, për shumë vite drejtohej (shkarkohej, riemërohej) nga Ylli Pinari. Burimet e mësipërme konfirmojnë se, nga shitje-shkatërrim, abuzim me tanket, me këto të ardhura, në Ministrinë e Mbrojtjes u futën 20 automjete të tipit kamionçina. Vlera e një automjeti të tillë të sapodalë nga fabrika, sipas specialistëve, është më pak se 20 mijë dollarë. Përtej faktit të "shitjes" së tankeve për skrap, në media, por dhe zyrtarisht, u përfol për abuzime dhe përfitime të funksionarëve shtetërorë e grupeve të interesuar e me lidhje me qeveritarët. Këtu nuk po ndalemi në akuzat konkrete ^"shitje", "abuzim", "vjedhje", "trafikim", "miliona lekë të vjedhura", etj.), që politikanët shqiptarë të kaheve të ndryshme politike i bëjnë (kërcënojnë) njëri-tjetrit. Por, asnjëherë, nga qeveria e kohës, ajo që erdhi pas saj dhe institucionet e larta shtetërore, nuk konfirmuan, apo më saktë mbuluan një fakt, atë të ndëshkimit me gjobë nga Kontrolli i Shtetit, për shkelje në këtë "shitje" tankesh.

Sipas konfirmimeve nga të dy institucionet (KLSH-ja e Ministria e Mbrojtjes, Ministria e mbrojtjes është gjobitur nga Kontrolli i Lartë i Shtetit me një gjobë 1.2 milionë euro. Shumë pyetje mbeten pa përgjigje rreth këtij misteri. Apo pista e shitjes, e trafikimit të armëve e
municioneve, minimalisht përfitimet financiare në aferat antiligjore, mbeten tabu mes palëve që janë të përziera në to.

Misteri i shitjes së avionëve shqiptarë

Shitja legale, trafikimi, shkatërrimi dhe zhdukja masive e armëve e municioneve nis që pas vitit 1990, duke shënuar pikun në shkatërrimin e shtetit në mars të vitit 1997. Gjithashtu, në vitet në vazhdim, në "petkun" e asgjësimit, shitjes apo trafikimit, armët dhe municionet u vunë nën përkujdesjen e strukturave shtetërore. Në një farë mënyre, çdo gjë që bëhej, vështirë t'i shpëtonte kontrollit të këtyre strukturave.

Fundviti 2005 shënon dhe nxjerrjen jashtë përdorimit të avionëve luftarakë. Referuar arkivit të Ministrisë së Mbrojtjes, heqja e MIG-ëve të famshëm, u bë në bazë të këtyre urdhrave:

1 - Urdhri nr. 531, dt. 25.10.2005, i ministrit të Mbrojtjes, "Plani i heqjes se avionëve MIG".
2 - Urdhri i shefit të Shtabit të Përgjithshëm të Forcave të Armatosura nr. 561, dt. 21.11.2005, për "Ngritjen e grupit të punës për përgatitjen e procedurave të nevojshme në zbatim të planit për heqjen e avionëve MIG".
3 - Urdhër i komandantit të Forcave Ajrore Nr. 2883/2, dt 25.11.2005, "Në zbatim të planit të heqjes të avionëve MIG".

Urdhrat shoqërohen dhe me:
a- Praktikën e Planit të heqjes së MIGëve, të cilën në shkurt të vitit 2007, shefi i Shtabit të Përgjithshëm të Ushtrisë ia ka paraqitur ministrit të Mbrojtjes.
b- Urdhrat dhe udhëzimet përkatëse dërguar komandantëve te Reparteve në Rinas, Kuçovë dhe Gjadër.
c - Konsulta me grupin e punës së Forcave Ajrore, me përfaqësues të Drejtorisë Logjistike, Juridike, Ndërmarrjen "MEICO", K.M.L, përfaqësues të Kompanive "Armo" dhe "Saic".
d- Projektvendimi i Këshillit të Ministrave për një shtesë në V.K.M, nr. 617,dt. 04.12.2002
për heqjen nga armatimi dhe përdorimi të 32 avionëve, si dhe armatimit dhe municioneve
të tyre.
Në zbatim të urdhrit të shefit të Shtabit Përgjithshëm të Ushtrisë nr. 22, dt. 12.01.2004, u realizuan praktikat dhe zbatuan detyrat përkatëse.

Urdhrat përcaktuan:

1- Ndalimi i fluturimeve me avionët MIG;
2- Heqja e municioneve në avionët MIG luftarak si më poshtë:

NË RINAS
MIG-21, 2 copë
MIG-19, 14 copë
UTI-MIG-15, 4 copë
UTl-MIG-28, 1 copë
UTI-MIG-17,4copë
NË GJADER
Mig-21, 8 copë
Mig-19, 22 copë

NË KUÇOVË
Mig-19, 29copë
Mig-17, 11 copë
Mig-15, 13 copë
Uti-Mig 15, 15 copë
Uti-Mig 17, 2 copë
Mig-21, 2 copë
Mig-19, 8 copë
Mig-17, 6 copë
Mig-15, 4 copë
Uti-Mig 17, 6 copë
Uti-Mig 15, 4 copë

Nga 65 avionë Mig-19, janë hequr nga përdorimi 57 avionë, të cilët ruhen në gjendje të konservuar, duke mbajtur vetëm 8 avionë, të cilët janë të prodhimit të viteve ' 70-të, por janë
më të mirëmbajtur e në gjendje më të mirë, duke u kryer të gjitha shërbimet teknike.

Planifikuar për muze, 21 copë

Vendosur në:
- Komanda e Forcave Ajrore,
Mig-19, 1 copë

- Rinas
Mig-19, 2 copë

- Kuçovë
Mig-19, 1 copë
Mig-17, 1 copë
Mig-15, 1 copë
Uti-Mig 15, 1 copë

- Sh.T Vlorë
Mig-15, 1 copë
Jak-18, 1 copë
Kthyer në skrap:
-11-14 (ish-avionët qeveritarë)'

4 copë
- Jak-18
8 copë
- Jak-2
3 copë

Në vitin 2005 janë dorëzuar në KML të gjitha municionet e kalibrit 23 mm, 30 mm, dhe të raketave të padrejtuara S-5-l-57mm.
Zhvendosur nga Rinasi për Kuçovë, bombat 100, 150 dhe 250 kg, si dhe te gjitha tipat e djegoreve të tyre.

Ndryshe

No comments: