Wednesday, November 30, 2011

Ortodoksët shqiptarë nderojnë mallkimin e tyre

24 gushti është shpallur nga komuniteti ortodoks në Shqipëri si dita e Shën Kozmait të Etolisë, që konsiderohet i barabartë me apostujt dhe në nder të tij, në këtë datë organizohen panaire, mbahet mesha përkujtimore ndaj figurës dhe veprës së tij, në 2 kishat e ngritura posaçërisht për të.

Delegacioni i parë grek, që mbëriti në Shqipëri më 9 dhjetor të vitit 1987, kryesohej nga ministri i Jashtëm grek, Karolos Papoulias.
Në përbërjen e tij ishin edhe tre ministra të kabinetit Papandreou. Dhe konkretisht: Ministrja e Kulturës dhe e Shkencës, Melina Merkouri, ministri i Planifikimit dhe i Punëve Publike, Evangelos Kouloumbis si dhe ministri i Tregtisë, Panayiotis Roumeliotis. Delegacioni grek, më i madhi i ardhur deri atëhere në Shqipëri, shoqërohej nga 30 bisesmenë të fushave të ndryshme si dhe nga dhjetra gazetarë të shtypit të shkruar e të medias elektronike në Greqi.
Delegacioni grek qendroi tre ditë në Shqipëri. Në programin e tij, në rrugën e kthimit për në Greqi, ishte përfshirë edhe vizita në kishën e Shën Kozmait.

Pas përfundimit të ceremonialit, ashtu siç pritej, e mori fjalën ministri i jashtëm grek, Karolos Papouliasi. Me një oratori të kulluar, ai nisi të fliste për veprimtarinë e Kozmait nga Etolia, duke e vlerësuar atë si një nga përfaqësuesit më të shquar të Rilindjes greke e të përhapjes së helenizmit në disa vende të Ballkanit e më gjerë.

Po përse sundimtarët e Beratit më 24 gusht 1779 ia prenë kokën dhe ia hodhën në Seman?! Të përpiqemi të risjellim në kujtesë disa prej predikimeve të tij :

“Dërgojini fëmijët tuaj të mësojnë greqisht sepse kisha jonë është greke. Dhe ti, vëllai im, po nuk mësove greqisht, nuk mund t’i kuptosh ato që thotë kisha jonë. Më mirë, vëllai, të kesh shkollë greke në vendin tënd se sa të kesh burime dhe lumenj. Cilido i krishterë. Burrë apo grua qoftë, që më premton që nuk do të flasë shqip në shtëpi, le të ngrihet në këmbë dhe të ma thotë këtu. Unë do t’i marr të gjitha mëkatet e tij mbi vete, që nga dita e lindjes së tij e deri më sot, do t’i porosit të gjithë të krishterët që t’i flasin dhe do t’ia shlyej të gjitha mëkatet”. (Predikimi 7 drejtuar shqiptarëve të Epirit).

Në Samarinë, ku pjesa më e madhe e popullësisë ishte vllahe, Kozma Etoliani predikonte:

“Perëndia e konsideron veten të fyer kur dëgjon lutje ose lavde në gjuhën vllahe. Që Perëndia të dëgjojë lutjet e besimtarëve ortodoksë, ata duhen t’i bëjnë ato në greqisht. Kur u flet engjëjve, Perëndia u flet në greqisht, ndërsa kur i shfryn Djallit, përdor gjuhën vllahe”.

 Për cilën arsye, më 24 gusht përkujtohet nga besimtarët ortodoksë të Shqipërisë, i ashtëquajturi "Shën Kozmai"? Stop Injorancës 

No comments: