Tuesday, March 9, 2010

Tirana "pushtohet" nga qentë e rrugës

Tirana është pushtuar nga qentë, jo vetem nëpër lagje periferike por edhe në qënder dhe rrugë kryesore, qentë i gjen ngado.

Zakonisht kur dalim në rrugë jemi mësuar të kemi kujdes nga makinat, por tashmë duhemi të ruhemi nga qentë e rrugës të cilët nëse kanë uri edhe mund të të kafshojnë, po ashtu nuk duhet të nxitosh se qeni nxehet e gjëmon.

Megjithëse Bashkia e Tiranës ka nisur disa here fushatën për heqjen e qenve nga rruga, ende nuk ka bërë asgjë pasi qenë mund të gjesh me qindra ngado. Këtu në Shqipëri, nëse sheh një qen në rrugë nuk duhet të habitesh, ndërkohë që në çdo vend të botës kushdo që sheh një qen lajmëron menjëherë policinë zjarrfiksen apo institucion e parë të ndihmës që ka më afër.

shqiperia.com



Ka shumë zona në Tiranë, ku natës nuk mund të lëvizësh pa ndonjë shkop të gjatë në dorë dhe pa mbushur xhepat me gurë. Natën, qentë mbretërojnë periferitë e Tiranës. Lehjet e tyre në kor, duke zgjuar njëri-tjetrin lagje më lagje, të japin një panoramë mesjetare të një qytetërimi rural. Jo pak raste kemi qenë dëshmitar të sulmeve të këtyre grupeve qensh ndaj njerëzve të rastësishëm, fëmijë, gra, pleq e madje edhe ndaj djemve të rinj.
Një tjetër dukuri interesante është lufta për konkurencë territori, që qentë e rrugës kanë ndaj njerëzve që mbledhin kanaçe.

Megjithatë, prania e këtyre qenve në rrugë, përveç mungesës së higjienës dhe rrezikut real të sulmit fizik, tregon shumë për cilësinë e jetës në këtë vend, për respektin ndaj jetës dhe qenieve të gjalla. 

(Stop Injorancës) http://www.facebook.com/NdalPaditurise2

Zemra e nënës

Na ishte një herë një kohe qe s'mbahet mend një nene me shpirt aq të madh e aq te gjerë, sa edhe qiejt bashke e oqeanet nuk ia kalonin dot.

Ne zemren e saj kishte vend për gjithçka te bukur e te mirë qe ka bota, po asnjë therrime vend për te keqiat e te shemtuarat qe ndodhin ne gjithesi... Me shumë vend nga te gjithë tjerët ne zemren e nenes zinte djali i saj. Edhe ai, si nëna e vet, e kishte zemren flori e shkuar floririt. Dhe donte gjithçka te mirë e urrente çdo të keqe.
Vendin kryesor ne zemren e tij e zinte e ema, te cilën thoshin se e donte me tepër se veten e vet. Po donte edhe një vajzë shumë me shumë se veten e vet e se nënën. Ajo ishte me e bukur se shtojzovallet dhe me e bukur e me e mirë se e Bukura e Dheut. Për te linte edhe mendte e kojes, e jepte dhe jetën e vet.
Meqë djali e donte dhume e shumë vajzen, edhe pse nëna kishte dëgjuar se ishte tepër e perkdhelur, tekanjoze dhe e prapë, pranoi, ia dha djalit bekimin dhe cifti u martua. Qysh ditën e pare qe shkeli ne shtepine e te shoqit , nusja morri gjuhën e gjarperit, qe mbante te fshehur dhe derdhi një pikë helm ne zemren e burrit vet:
-Ti do me shumë nënën tënde se mua!- i tha.
-Jo.-iu perbetuar djali. -Ju dua te dyjave njelloj e me shumë se veten.

-Ashtu?- u terbua e shoqja. -Po të me duash njelloj sa nënën është pak për mua. Prandaj qysh këtë çast ta ndash. E dua dashurinë tënde vetëm për vete. Nuk kam qejf ta ndaj me tjerët.
Djali uli sytë e vari koken dhe shkoj drejt te e emea. Zemra e nenes e ndjeu se i biri ishte i vrarë ne shpirt dhe e pyeti:
-C'ke o bir i nenes, qe je kaq i trishtuar?
-Kështu e kështu më tha nusja...Vërtetë e dua shumë se është me e bukur e me e mirë se zanat dhe se e Bukura e Dheut, po do ta ndaj se nuk është për mua, gjersa nuk te do ty. Unë ju dua si sytë e ballit te dyjave.
-Fjale është ajo, qe thua, o bir? Si ta nxe goja e ta thotë zemra ta ndash nusen, te cilën e do me tepër se veten tënde?
-Jo o bir. Me mirë me ndaj mua, se zemra e nenes ka vend për gaze e helme me shumë se çdokush,ne këtë e ne atë botë...

Djali u kthye zemervrare tek e shoqja dhe i tha:
- Ta plotesova dëshirën e dashur, e ndava nënën.
- Sa mirë- u lumturua ajo dhe iu hodh ne qafe.
E gushi dhe e puthi ne faqe, ne sy, ne buzë.
Nja dy ditë deti qe kishte nusja ne zemër ra ne fashe nga gezimi qe e ndau djalin nga nëna. Mirëpo me te marrë vesh se i shoqi kishte qenë tek e ema për vizite, deti ne zemren e nuses ngriti dalge e u terrbua:
-Ti s'më do mua.- i tha te shoqit si nderkryer.
-Ti do me shumë nënën tënde. Vërtetë u ndave prej saj po aty e ke mendjen, sytë zemren dhe kembet te çojnë gjithmonë te dhoma e saj.
-Jo iu pergjigj djali me zemren e vrarë. -Ju dua te dyjave njelloj e me tepër se veten time

- Ashtu? Ti sme dashke fare. Me shumë do nënën tënde, gjersa na do të dyjave njelloj.
Unë kerkoj te me duash vetëm mua dhe asnjë tjetër. Merr vesht apo jo? Nuk dua ta ndash dashurinë ne dysh. Dua te te kem vetëm për vete.
-Po për vete me ke nate e ditë. Me ty bie me ty ngrihem. Me ty nga mëngjesi ne mbrëmje e nga mbrëmja ne mëngjes...
-Nuk me mjafton kaq. Dua qe ta debosh nënën nga shtëpia dhe te mbtemi vetëm ne te dy. Kështu do të jemi te qete dhe te lumtur si asnjë çift tjetër.
-Si ta bëj këtë te pabere? A debohet nëna qe më ka bërë koken?- u ankua djali. - A përzihet nëna nga shtëpia?
-Mirë athere, me debo mua.- iu pergjegj e shoqja. -Ose me mirë po iki vete.- Dhe rrembeu kepucet canten ne duar e iku si furtune. Nga pas u perplas dera plot tersellime.

Uli syte e vari koken djali dhe shkoi tek e ema.
Zemra e nenes e ndjeu se i biri ishte i vrare e i copetuar ne shpirt dhe e pyeti:
- C'ke o bir i nenes, qe je kaq i merzitur e i derrmuar?
- Keshtu e keshtu me ka thene nusja...Vertet e dua me shpirt se eshte me e mire dhe me e bukur se zanat e malit dhe e Bukura e Dheut, po do ta ndaj se nuk eshte per mua gjersa nuk te do ty.
- Fjale eshte ajo qe thua o bir? Si ta nxe goja e ta thote zemra te ndash nusen, te cilen e do me teper se veten tende?
- Jo o bir. Me mire po iki une nga shtepia se zemra e nenes duron me shume gaze e helme se cdokush ne kete bote. Mjafton qe te jeni te lumtur...

Djali shkoj zemervrare te shtepia e se shoqes dhe i tha:
- Kthehu, te lutem, se ta plotesova deshiren: Nena iku e shkoj ne fshat t'i ngryse vetem ditet e pleqerise dhe na bekoi perseri e na uroj te jemi te lumtur.
- Ne do te jemi te lumtur kur te na lere vetem te dyve, u gezua e shoqja dhe iu hodh ne qafe. E gushi dhe e puthi ne faqe, ne sy ne buze.
Dhe u k,thye duke kercyer ne shtepine e te shoqit.
Nja dy dite tufani qe kishte nusja ne temer ra ne fashe. Mirepo pas nje jave shpertheu me fuqine e sketerres e te ferrit dhe nusja iu versul djalit.
- Ti s'me do mua. Vertet e coven fshat, po mendjen syte e zemres i ke tek ajo, prandaj i dergove para e ushqime me tet kusheri, apo jo?
- Ia dergova qe te mos vdese nga uria e te mos lypi rrugeve, se s'ka tjeter te ardhur. Ty te dua sa s'kam fjale si t ta tregoj. Me beso, te dua me shume se veten time.Po edhe ate e dua. se e kam nene...
- Ashtu? Ti sme dashke hic fare. Me shume do nenen tende. Po te me duash ashtu siq thua, shko vraje nenen, se plake eshte, e ka ngrene cairin e vet...
Djali shkuli floket dhe u hodh perpjete sikur ta kishin pickuar njemije grereza bashke e ta kishin kafshuar nje mire gjarperinj tok:
- Fjale eshte ajo qe thua? Mblidh mendjen e veten, o grua, se une s've asnje tjeter mbi ty. Ja ku po ta them per te njemijten here; te dua me shume se veten. Po edhe nenen e dua se me ka bere koken.
Si mund ta vras me duart e mia?
Nusja perplasi kembet ne dysheme e u hodh ne tavan duke buluritur:
- Thuaj se me do me shume se veten e se nenen!
Djali u kalamend e tha me vete:
"Keto qe do t'i them tani, mos i beso, o Zot, se s'jane te verteta. Nuk kam si te bej prandaj po i them.
Me duhet te qetesoj nusen se eshte e marrosur e s'di c'thote...
Pastaj e dua shume se eshte e mire dhe e bukur si shtojzavalle dhe si e Bukura e Dheut".
Pasi tha keshtu me vete, nxjori disa fjale si te ishte belbacuk:
- Te dua me shume se veten, edhe me shume se nenen...
- Atehere merre ne duar kete shish dhe shko e ngulja nenes ne zemer,- uluriti nusja si ta kishin zene xhindet.
- Dhe zemren e saj ma sill ketu qe ta shoh me syte e mi e te besoj se e ke vrare me te vertete.

Djali u drodh si ta kishin zene ethet e gushtit dhe iku nga syte kembet me thike ne dore e te nesermen arriti ne fshat gjysem i gjalle e gjysem i cmendur.

Zemra e nenes sa e pa, e ndjeu se c'furtune ziente ne shpirtin e te birit.
- C'ke, o shpirt, qe je kaq i vrare e i derrmuar, sikur te vish nga qoftelargu?
- Keshtu e keshtu me ka thene nusja... Vertet e dua me shpirte e me shume se veten, se eshte e mire dhe me e bukur se shtojzovallet e se e Bukura e Dheut, po do ta ndaj se nuk eshte per mua gjersa kerkon te te vras e t'i coj zemren tende...
- Fjale eshte ajo qe thua, o bir? Si ta thote goja e si ta nxe zemra ta ndash nusen, qe e do me shume se veten tende? Nje mije here jo. Me mire me vra mua se zemra e nenes duron me shume gaze e helme se cdokush ne kete e ne ate bote. Une jam plake tani, kursem ju jeni te rinj dhe e keni perpara jeten.
Une e hengra jeten time dhe ditet i kam te numeruara. Ani se do te vdes, ju te jeni mire dhe te lumtur.
Degjoma edhe fjalen e fundit dhe mbaje vath ne vesh per tere jeten: Nusen ta duash me shume se veten e se nenen se me ate do te jetosh. Me ate do te gezosh, do te qash e do te qeshesh, do te lindesh e do te rritesh femije
Eja, pra, o bir, o merre zemren time se ta jap me gjithe shpirt. Dhe coja nuses tende qe te qetesohet, te gazmohet e te lumturohet.
Se po te jesh ti me nusen i lumtur ne kete bote edhe une do te jem e lumtur ne boten e pertejme.
Dhe duke thene keto fjale i rrembeu shishin nga duart e te birit.
Djali i ra ne gjunje para kembeve dhe zuri te qaje me lot te nxehte duke uleritur:
- Nene, mos! Mos, mos, mos!
Po ishte teper vone: nena e kishte care krahahorin me thiken qe i rrembeu te birit, e ndau zemren nga trupi i vet dhe ia vuri ne duar duke thene:
- Vrapo per te nusja e coja zemren time dhe...qofshi...te lumtur.
I mbytur nga lotet, djerset dhe gjaku qe kullonte nga zemra e nenes, djali u nis per te e shoqja duke ecur qorrazi e marramendsh se nuk shihte me as me sy e as me mendje.
Duke nxituar neper kalldermet e fshatit diku u pengua e rreshqiti dhe u vra ne balle, ne duar e ne kembe. Nga dhembja bertiti me te madhe!
- Nene!
- U vrave, o bir! u degjua nje ze i dhembshur e i shuar...

Kishte folur zemra e nënës që përpëlitej ende në pëllëmbën e dorës së të birit, të cilën po ia çonte nuses së vet, që ishte më e mirë e më e bukur se zanat e malit dhe se e Bukura e Dheut vetë.

Odhise Grillo, forumivirtual.com

Ju përshëndes përzemërsisht. (S.I)http://www.youtube.com/watch?v=OT64fbIfmZE

Friday, March 5, 2010

10 arsye pse duhet të qeshim

Të qeshim është menyra me e mirë për të ndihmuar trupin tone të funksionoje sa me mirë. është një shprehje e fytyres qe shpreh ndjeshmeri, dashuri dhe argetim. Me ane të buzeqeshjes permiresojme shendetin, rrisim bukurine dhe eleminojme stresin.


1 - E qeshura është ngjitese. Kur dikush qesh ndryshon humorin e të tjereve dhe i ben gjerat me të bukura. një njeri i qeshur mbart gezim mbi vete.

2 - E qeshura na ben të dukemi njerez të suksesshem. Njerezit e qeshur duken me të sigurte, dhe mbeshteten me shumë nga të tjeret. Provoni të qeshni gjate një mbledhje apo gjate një takimi dhe njerezit do të sillen me ju ne menyre komplet ndryshe.

3 - E qeshura na ben të dukemi terheqes. të gjithë ne terhiqemi nga njerezit e qeshur. Duam t’a njohim një njeri të qeshur dhe të kuptojme perse ndihet kaq mirë.

4 - E qeshura ndryshon humorin tone. Kur të jeni të merzitur provoni të qeshni. Ka shumë mundesi qe humori juaj do të ndryshoje për me mirë. të qeshesh mund të beje qe trupi juaj t’a ndihmoje mendjen të ndihet me mirë.

5 - E qeshura terheq lekuren e fytyres dhe na ben të dukemi me të rinj. Muskujt qe perdorim për të qeshur ngrene lekuren e fytyres duke na bërë të dukemi me të rinj.

6 - E qeshura eleminon stresin. një njeri i stresuar apo i lodhur dallohet nga fytyra. Kur jeni të stresuar provoni të qeshni dhe stresi do të zhduket.

7 - E qeshura ben qe trupi të cliroje Endorfinat, ilaç natyral kunder dhimbjes dhe humorit të keq. E qeshura është një droge natyrale.

8 - E qeshura forcon sistemin imunitar. Duke qeshur ndihmojme sistemin imunitar të funksionoje me mirë.

9 - E qeshura zbret tensionin e gjakut. Gjate qeshjes kemi një reduktim të matshem të presionit të gjakut. Ne qofte se keni ne shtepi një mates tensioni bëni kete eksperiment: matni tensionin, pastaj uluni dhe qeshni për një minute duke lexuar ndonje gje për të qeshur. Me pas matni perseri tensionin dhe do të habiteni.

10 - E qeshura na ben të ndihemi pozitive. Provoni kete test: qeshni dhe gjate qeshjes mendoni ndonje gje negative pa pushuar se qeshuri. është shumë e veshtire! Kur qeshim trupi yne i transmeton mendjes mesazhin se “jeta është e bukur”. Largoni depresionin, stresin dhe trishtimin me një buzeqeshje.

Qesh mirë kush qesh si polic (Stop Injorancës)

Katalizatori natyral !

Unë të thërras katalizator, ti qesh me mua dhe unë qesh me ty.

Qeshim të dy dhe të drejtë s'kam as unë, as ti. Unë nuk jam më unë. Unë tani ndjehem ajka ime. Ajo ajkë që krijohet, kur llumi je ti.
Ai llum, që bën të mundur një lumë. Një lumë të rrëmbyer, që kësaj rradhe shtratit, s'rrëmben asgjë të vyer. Më të vyer se vetë lumi i rrëmbyer. I rrëmbyer por i matur, i matur por i pacaktueshëm...


Unë të thërras katalizator, kur ti pickon si miza Ce-Ce qelizat e trurit tim.

Ato qeliza që në gjendje normale verbojnë e mpijnë shqisat për të ndjerë dhe perceptuar të bukurën. Atë të bukur, që fshihet në detajet më të imta. Atë të bukur aq të thjeshtë, aq të pastër, aq të pafajshme. Katalizator, ti vendos në menopauzë qelizat, të cilat fusin në vallen e mendimeve të kërcejnë më fort, disa arsye, që edhe pse të vërteta, nuk janë përherë të lutura të drejtojnë...

Kliko mbi foto për ta zmadhuar


Tek anketa që kemi postuar disa kohë më parë në faqen tonë, 49% e votuesve kanë zgjedhur opsionin pro ligjërimit të drogave të lehta dhe 51% kanë votuar pro ndalimit me ligj të tyre.

Argumentoni përgjigjet tuaja, sepse mesa duket lufta ndaj kësaj droge mbetet gjithmonë e hapur dhe pa zgjidhje.
Shkroi Stop Injorancës http://www.facebook.com/NdalPaditurise2


http://www.youtube.com/watch?v=xR5VmDbsfs0

"Përse historia jonë dëshmon se shteti na shndërrohet në armik"

Përse shteti shqiptar vjen një kohë dhe armiqësohet me nënshtetasit e vet?
Teoria e Konfucit, filozofit të madh kinez është që shteti duhet t'u shërbejë njerëzve dhe njerëzit duhet t'i binden atij. Por këtu tek ne ka ndodhur e kundërta.

Shteti i Ahmet Zogut që nga republikë u kthye në monarki ka pasur vetëm një meritë se krijuam për herë të parë një shtet shqiptar me kufij, ndonëse të përgjysmuar, por të njohur zyrtarisht. Por, ky shtet e kjo monarki u bë shpejt një regjim shtypës e shfrytëzues një regjim që filloi të përndiqte dhe vriste kundërshtarët e vet politik.

Edhe shteti shqiptar që doli nga lufta e dytë botërore, megjithëse krijoi një shtet që në fillim u vu në shërbim të popullit, ndërtoi rrugë e hekurudha, hidrocentrale, uzina e fabrika, shkolla e universitete, thau këneta e moçale, më në fund nisi të kthehej në armik të shqiptarëve.

Filloi të mbyste liritë e të drejtat më themelore, izoloi vendin, burgosi e internoi me mijëra njerëz për një kritikë etj. Pas viteve '90-të, shqiptarët ju gëzuan lirisë e demokracisë që po vendosej në Shqipëri dhe e përkrahën dhe inkurajuan ndryshimin.

Por, edhe nga ky shtet nisi represioni. Parullat e famshme të gjithë të barabartë para ligjit u kthyen në slogan: ministra, qeveritarë, deputetë, bosët e mëdhenj dhe mafia e sfiduan ligjin dhe ligji nuk i godet ata.
U propagandua që të gjithë të kishin shanse të barabarta për punë, arsimim, biznes dhe lëvizje të lirë, por dihet ç'bëhet me këtë.

Pra, dalëngadalë edhe ky shtet gjoja demokratik filloi të kthehej në një shtet ku pakica e majmur e ka kapur prej fyti shtetin dhe bën çfarë të dojë me këtë shtet, kurse shumica e konsideron si armik këtë shtet. Dihet si e shkatërruam shtetin në '97-të në mënyrën më barbare.

Është e qartë tashmë: Që të mos ta konsiderojmë më shtetin si armik, duhet që ky shtet të na shërbejë si një shtet social e human. Këtë gjë ende nuk e kemi arritur si shoqëri.

Bujar Cani, G. Shekulli

Mbi Besën dhe kulturën e gënjeshtrës

Besoj nuk diskutohet, as nga të majtët e sotëm e as nga të djathtët e djeshëm, as nga të ndershmit e patriotizmës e as nga të përndershmit e nacionalizmës e më të shenjtë se betimi e stërbetimi mes vedi, veçmas e, n’daç, edhe publikisht, sidomos kur duam të fshehim të vërtetën.

Nganjëherë na duket sikur, medemek, po e dhamë Fjalën, ne “mund të therim edhe djalën”!

Ndaj sipas kësaj kuturi-dukurie të trashëguar nga koha kur jetonim në fise, “institucionin e Besës” vazhdojmë ta vlerësojmë, në marrëdhënie me njëri-tjetrin, po edhe me ndërkombëtarët, si një krye-vlerë morale, sa pan-shqiptare dhe mbi-ballkanike, sa pan-njerëzore edhe universale; madje edhe më gjerë se kaq: si një virtyt specifik e të padiskutueshëm të kombit tonë të lashtë e lavdimadh!

Po sa e vërtetë është kjo? A mos përnjëmend ne shqiptarët e sotëm jemi “skllevër” të Fjalës, d.m.th të Besës së dhënë, apo...apo mos kur japim besën ne fshehim hilenë dhe pabesinë?

Kjo çështje ia vlen të hulumtohet pa asnjë ngarkesë emocionale prej shpirtit tonë nacionalist. Në një shoqëri të lirë e të hapur, demokratike dhe pluraliste, në një shtet të së Drejtës, fuqia dhe nevoja e gënjeshtrës presupozohet të jetë e kufizuar, e kontrollueshme, e ndëshkueshme! Kështu pra, ndërsa në diktaturë ne përbetoheshim “për ideal”, “për Flamur”, “për Parti”, “për Enver”, “për nder”, “për besë”, “për gjakun e dëshmorëve”, “për këtë bukë!” etj, po sot për ç’ka betohemi e stërbetohemi sinqerisht, nj’i tash kur “njeriu i ri i partisë” ka cofur e duket sikur nuk ka asnjë rol e ndikim?

Mos vallë ne sot betohemi për Kushtetutën? Mos betohemi për Shqipërinë, për NATO-n, për BE-në, për partinë e demokracinë? Apo mos betohemi për Flamurin kombëtar që lipset të bashkojë në një trup të vetëm Fjalën me veprën, nderin me meritat, historinë me të tashmen, prejardhjen me nostalgjinë, interesin kombëtar me atë vetjak?
Dhe, më në fund, sa janë ata bashkëkombës të komunitetit (apo partnerë të huaj) që na besojnë kur shqiptojmë një nga betimet e mësipërme, qoftë edhe kur themi: “për nder të familjes”, madje edhe kur e vëmë dorën mbi Kuran, mbi Bibël e ca më pak mbi Kushtetutë, se fjalën e dhënë do ta mbajmë!? A është pra i saktë përfundimi i hidhur se ky lloj pluralizmi ynë tranzicional, fatkeqësisht, e ka shtuar në maksimum dozën e kulturës së gënjeshtrës, që na duket si mjeti i vetëm dhe më i sigurt për të hedhur lumin e mëpastaj për të menderosur kalin e Besës së dhënë?
Ia vlen të vrasim pak mendjen e të jemi sadopak të sinqertë së paku me veten lidhur me këto pyetje dramatike që kërkojnë një përgjigje të çiltër: sa, si dhe kur e mbajmë ne Fjalën?

Pra, a jemi të gatshëm ne “të therim edhe djalën” për hir të Fjalës së dhënë?
Dihet se para-popujt administrohen me rregullat e Besës së dhënë në Kuvend apo Log të burrave (sipas Kanunit, kur dikush shkel besën ndëshkohet, poshtërohet e dëbohet nga katundi), ndërsa popujt e qytetëruar administrohen me Ligje, me Kushtetuta, me Kuvende parlamentare, me të zgjedhur demokratikisht, të cilët po ashtu ndëshkohen rëndë kur gënjejnë publikisht e nuk e mbajnë Fjalën e dhënë...

Pra, pyetja është e thjeshtë: cilën nga këto dy sisteme po zbatojmë ne sot?

Më ngjan se as njërën dhe as tjetrën, sepse tek ne drejton, mbizotëron dhe sundon kultura e gënjeshtrës, e gënjeshtrës publike që na shpëlan çdo ditë trutë.

***
Krizat e zgjatura në një tranzicion pa kufi, lufta dhe sfilitjet e njeriut të zakontë për mbijetesë, kryesisht nëpërmjet trafikimit të Fjalës, d.m.th, të shkeljes së Besës e më pas edhe të Ligjit, nuk bëjnë gjë tjetër veçse mbjellin në shoqëri farën e mosbesimit, të konfliktit e të moskomunikimit. Por ndërkaq mosbesimi i tejzgjatur ka thyer dhe shkërmoqur të gjitha rregullat e normat e mirëkuptimit e të mirëbesimit. Jeta shoqërore bie kësisoj në kaos dhe rendin e vendos më i forti, i cili blen, shet e dhunon jo vetëm drejtësinë, por i kthen kokëposhtë edhe normat më të thjeshta morale. Kështu, ajo që dje quhej e drejtë, sot duket e padrejtë; ajo që quhej gënjeshtër, sot merret si e vërtetë...
Nëse një prostitutë të semaforit e shohim me përbuzje e neveri, një prostitutë politike, mediatike apo të botës së biznesit e shohin me respekt, nderim e zili...Vjen pra një çast kur betimi e stërbetimi i bërë publikisht shërben për të dëshmuar, maskuar e justifikuar të kundërtën, gënjeshtrën e mashtrimin, vjedhjen dhe krimin, manipulimin dhe sundimin, allishverishet dhe trafiqet, natyrisht jo vetëm nëpër fushata zgjedhore, po edhe në përditshmëri.
Kultura e gënjeshtrës bën vlerën antivlerë e anasjelltas. Ky është “gripi i derrit” i një shoqërie në tranzicion: kultura e gënjeshtrës së ambalazhuar me spote, me sfilata, me mitingje, me demagogji, me premtime, me mashtrim, me shitblerje të dinjitetit njerëzor! Tash janë bërë më se të rëndomta fjalët aq të shpeshta të udhëheqësit tonë legjendar që në çdo fjalim del e thotë: “unë ju garantoj”, “unë ju siguroj”, “unë ju premtoj”, paçka se pas tyre, nuk vjen besimi, po reaksioni zinxhir: gënjeshtra do të shërbejë si ilaç narkoze; gënjeshtra e madhe do të pjellë gënjeshtra të tjera në të gjithë hierarkinë shtetërore e shoqërore, deri në komuna e në zgëqe militantësh, sepse tani i madh e i vogël e di që në këtë vend vetëm duke gënjyer mund të bësh prokopi e të korrësh rezultate pozitive për të sunduar sa më gjatë! Sot të jesh anëtar i një partie, që të bësh karrierë duhet të mbrosh e të thuash në publik edhe ato që nuk i beson vetë!
A nuk janë të gënjeshtërta diplomat e blera në shumicën e universiteteve private?
A nuk është fals ushqimi që hamë bashkë me sondazhet që “provojnë” sikur ne jemi populli më i lumtur dhe se vendi ynë ka rritjen ekonomike më të lartë në botë?
Gënjen INSTAT-i, gënjen qeveria, gënjehet opinioni publik bashkë me atë ndërkombëtar, gënjejnë zëdhënësit, gënjejnë të përmbyturit “e lumtur” të Shkodrës, por ama organizmat ndërkombëtare e kanë shumë të vështirtë të besojnë që të gjithë këto institucione e zëra individësh “të lirë”, në korr dhe në sinkron, mund të gënjejnë njëkohësisht edhe për statistikat zyrtare!
Sigurisht që profilaksia për pandeminë e kulturës së gënjeshtrës vështirë të kryhet. Ne po i largohemi për ditë e më tepër atij që e kemi pas quajtur me krenari “institucion i Besës”. Jo se po bëhemi më të pabesë nga ç’kemi pas qenë, jo se tani nuk funksionon mercenarizmi, si dikur, porse tani, në këtë tranzicion të pakufi e të pakuptimtë, ne jemi të detyruar të kemi gjithnjë e më pak besim te Besa e dhënë, ngaqë nuk jemi e nuk mund të quhemi më një para-shoqëri primitive...Sot kufijtë e tokave e sinoret e pronave nuk mbrohen dot as me Besën e dhënë midis njëri-tjetrit, të fqinjit me fqinjin e aq më pak me ndihmën e Ligjit e të institucioneve të shtetit. Policia, gjykatat, përmbarimi, ALUIZNI, bashkitë etj, janë të prirura t’i nënshtrohen kulturës së gënjeshtrës që kultivohet e drejtohet nga politika e ditës. Kush i beson Fjalës së dhënë e humbet edhe pronën, edhe nderin. Kush e kërkon zgjidhjen e hallit nëpër zyra, me ndihmën e Ligjit, humbet jo vetëm kohën, po edhe shpresën. Sot ai që vuan, që mbetet pa punë dhe quhet pa vlerë morale, është ai qytetar që respekton “vijat e bardha”, normat e moralit, zyrat, administratën, ai që e mban fjalën, që respekton ligjet, që beson te Drejtësia.

Arsyet e kësaj rropame morale janë të shumta. Sa ekonomike, të mbijetesës, aq edhe të traditës. Po mbi të gjitha ato burojnë nga shembulli që jep paria, drejtuesit e lartë të shoqërisë, zyrtarët, administrata publike militante, qeveritarët, gjykatësit, kryetarllëku partiak. Mosbesimi te njëri-tjetri e më pas te institucionet e shtetit në këto vite të gjasme-demokracisë, në vend që të fshihej e të shuhej, u shtua edhe më tepër. Sot nuk ka hall më të madh se të kesh nevojë të trokasësh në një zyrë, në një administratë publike. Sot shembullin më të përkeqtë lidhur me këtë zezonë na e japin përditë krerët, sidomos ata partiakë; pas tyre, vijnë të fortit e lagjeve, të partive, të qyteteve si dhe pasunarët që u bënë të tillë nëpërmjet allishverishit me “Besën” dhe me Ligjin.
Fatkeqësisht marrëdhëniet e reja të vendosura pas përmbysjes së diktaturës që në krye të herës shkatërruan në themel jo vetëm “institucionin” e Besës, po edhe besimin te Ligji e te demokracia, gjë që po e bën shoqërinë gjithnjë e më të shfytyruar e të pasigurt.
Këto hamendësime ndjellakeqe më përforcohen kur shoh e dëgjoj “live” deputetët që ngrihen në këmbë si nxënës shkolle e kryejnë, si një detyrim kushtetues, betimin e deputetit para kryetares Jozefinë. Edhe pse thonë në mikrofon “betohem”, besoj se shumëkush ndër ne, shikuesit e pafajshëm, është i bindur që për shumicën syresh betimi ceremonial është një akt më se formal që mjafton sa për t’i ligjëruar si deputetë dhe vetëm kaq! Ata asesi nuk do të vareshin nga shenjtëria e formulës së betimit e as nga respektimi “deri në vdekje” i Kushtetutës, por nga “besa” që ata paraprakisht i kanë dhënë kryetarit përkatës të partisë. Kjo do të thotë se “kushtetuta” e vetme e politikanëve të tillë, (më shumë të emëruar se të zgjedhur), është urdhri dhe nënshtrimi pa kushte ndaj kryeministrit, ndaj kryetarit të partisë, “filozofi” kjo e bërë tashmë zyrtare në të gjitha nivelet: të tjera bëj e të tjera thuaj! Ose: mos bëj si bëj unë, po bëj si them unë!

Për këtë arsye shohim e dëgjojmë aq rëndom deputetë që dalin nëpër kamera e në mënyrë të paturpshme sulmojnë madje edhe Gjykatën Kushtetuese, kur kjo ka marrë vendime që nuk i kanë pëlqyer kryetarit. Kjo sepse shumica e deputetëve të sotëm janë në borxh ndaj kryetarit, pasi me ndryshimet e Kodit Zgjedhor është kryetari ai që i ka zgjedhur një për një dhe jo votuesi; është ai pra që i ka futur fillimisht në sitë e mëpastaj në listë; është ai që i ka marrë nga thesi i anonimatit dhe i ka bërë “baballarë të kombit”; kështu që ata e dinë fort mirë se nuk janë të detyruar të mbajnë Fjalën e dhënë para Kushtetutës, para Ligjit, para institucioneve të shtetit e as para votuesit. Ndaj ata do t’i binden si ushtarë kazerme urdhrit të partisë, d.m.th, urdhrit të kryetarit, edhe kur “porositë” e këtij të fundit dalin ashiqare në kundërshti me Kushtetutën, me nderin, me dinjitetin, me reputacionin vetjak, me Ligjin, me interesat e popullit e të votuesit.

Ja pra përse kultura e gënjeshtrës, kjo sëmundje e administratës sonë publike, është e vështirë të çrrënjoset me metoda “demokratike”!

Kico Blushi, G. Shqiptare

Thursday, March 4, 2010

Citate për alkoolin, duhanin dhe drogën

Sot kemi përzgjedhur disa nga citatet më pikante të shkruara rreth alkoolit, duhanit dhe drogës. Natyrshëm, pjesa më e madhe e popullsisë i konsumon këto produkte duke nisur nga kategoria përdorues të rastësishëm dhe deri tek vartës të tyre. Rralloni sa më shumë të mundni përdorimin e tyre, sepse me siguri këto citate nuk do iu vijnë në ndihmë shumë...

-Edhe alkooli nuk e mbajti fjalën. Ti shkon të pish për të harruar gruan, kur kthehesh e sheh në dy kopje.

-Realiteti është një iluzion i krijuar nga mungesa e alkoolit. NF Simpson.

-Të lesh duhanin është gjëja më e thjeshtë në këtë botë. Unë këtë e di shumë mirë, sepse e kam bërë mijëra herë. Mark Twain

-Kokaina është një mënyrë e Zotit për të të thënë : ti po bën shumë para. Robin Williams.

-Nuk më pëlqejnë njerëzit që drogohen. Për njerëzit e zakonshëm e kam fjalën. Mick Miller.

-Jo të gjitha kimikatet janë të këqija. Kimikate si oskigjeni dhe hidrogjeni për shembull, janë elementet që krijojnë ujin ..., një përbërës kaq i rëndësishëm tek birra. Dave Barry.

-Nqs une dehem, atëherë do të thotë që unë jam. WC Fields.

-Një alkoolist është dikush të cilin ti nuk e pëlqen, vetëm për faktin se ai pi më shumë se ti. Dylan Thomas.

-Unë jam si një verë e vjetër. Nuk më nxjerrin jashtë shpesh dhe jam e ruajtur në mënyrë shumë të kujdeshme. Rose Kennedy

-Më pëlqejnë njerëzit që pijnë. Në fund të fundit dinë kujt t'ia hedhin fajin gjithmonë. Oscar Levant

-Unë nuk pi më shumë se një sfungjer. Francis Rabelais

-Ka përqindje shumë të madhe gjaku tek sistemi im i qarkullimit të kafeines. Logo ne nje bar.

-Unë dehem që ti bëj të tjerët (të duken) interesantë. George Jean Nathan.

-Një njeri inteligjent është i detyruar të kalojë disa kohë i pirë edhe me budallëqet e tij. Ernest Hemmingway

-Nuk jam alkoolist shumë i rëndë. Ndodh që mund të kaloj edhe orë pa vënë gjë në gojë. Noel Coward.

-Nëse dhimbja e kokës do të proçedohet vetëm si një intoksifikim, atëherë alkooli do të ishte një virtyt. Samuel Butler

-Kur unë dhe kokaina gjendemi përballë, është ajo që eksitohet.

-Nëse Zoti ka synuar që ne ta pinim birrën, duhet të na kishte dhënë 2-3 pale stomakë të tjerë për këtë. David Daye

-Kur lexoj për të këqijat që sjell pija, heq dore... nga leximi. Henny Youngman.

-Birra është prova që Zoti na do, edhe më të lumtur. Benjamin Franklin.

-Njerëzit që pijnë birrë të lehtë nuk e pëlqejnë shijen e birrës. Ata vetëm duan të shurrojnë sa më shumë. Benjamin Franklin.

-Kur je esëll bëj gjithmonë atë që thua se do besh, kur je i pirë. Kjo do të mësojë ta mbyllësh gojën herë tjetër. Ernest Hemmingwey

-Ai që krijoi birrën ishte burrë i zgjuar. Plato

-Puna është kursi ku mësohet si pihet alkool. Oscar Wild.

-Gruaja është një kënaqësi e rastësishme, cigarja është përherë tymosje. Groucho Marx

-Ti nuk je i dehur nëse gënjen mbi dysheme, pa u mbajtur mbi të. Joe E Lewis.

-Problemi me botën është se disa janë përherë disa gota mbrapa. Humprey Bogart.

-Pjesa e vështirë e të qenit barist, është se duhet të kuptosh kush është i dehur dhe kush është budalla. Richard Braunstein

- Nëse Zoti ka bërë diçka më të mirë se kokaina, me siguri e ka mbajtur për veten. Batutë filmi.

-Realiteti është një shtrat për njerëzit që nuk mund të përballojnë drogat. Robin Williams

-Mos pini drogë, nuk ka për të gjithë. Anonim

-Nuk jam më duhanxhi aq i madh. Nuk harxhoj më shumë se dy çakmak në ditë. Bill Hicks

-Më vjen keq për njerëzit që nuk pijnë. Ata zgjohen në mëngjes dhe kjo është gjëja më e mirë që kalojnë gjatë gjithë ditës. Dean Martin

-Taverna është një vend ku çmenduria shitet me shishe. Jonathan Swift

-Bota është një magazinë baruti ku s"është e ndaluar të pish duhan.
Friedrich Durrenmatt

-Duhani: vetëm një rrugë të çon për te mushkëritë edhe ajo duhet
asfaltuar. Anonim


-Kush pi duhan nuk plaket kurrë. Vdes i ri. Anonim

-Kur njeriu dehet, tregohet me të tjerët, më i sinqertë sesa është me veten. Prandaj kanë bërë shumë mirë, që në institucionet fetare alkoolin e kanë ndaluar. (S.I)
http://www.facebook.com/NdalPaditurise2
Përktheu dhe përzgjodhi: Stop Injorancës

Mbi Besën dhe kulturën e gënjeshtrës

Besoj nuk diskutohet, as nga të majtët e sotëm e as nga të djathtët e djeshëm, as nga të ndershmit e patriotizmës e as nga të përndershmit e nacionalizmës e më të shenjtë se betimi e stërbetimi mes vedi, veçmas e, n’daç, edhe publikisht, sidomos kur duam të fshehim të vërtetën.

Nganjëherë na duket sikur, medemek, po e dhamë Fjalën, ne “mund të therim edhe djalën”!

Ndaj sipas kësaj kuturi-dukurie të trashëguar nga koha kur jetonim në fise, “institucionin e Besës” vazhdojmë ta vlerësojmë, në marrëdhënie me njëri-tjetrin, po edhe me ndërkombëtarët, si një krye-vlerë morale, sa pan-shqiptare dhe mbi-ballkanike, sa pan-njerëzore edhe universale; madje edhe më gjerë se kaq: si një virtyt specifik e të padiskutueshëm të kombit tonë të lashtë e lavdimadh!

Po sa e vërtetë është kjo? A mos përnjëmend ne shqiptarët e sotëm jemi “skllevër” të Fjalës, d.m.th të Besës së dhënë, apo...apo mos kur japim besën ne fshehim hilenë dhe pabesinë?

Kjo çështje ia vlen të hulumtohet pa asnjë ngarkesë emocionale prej shpirtit tonë nacionalist. Në një shoqëri të lirë e të hapur, demokratike dhe pluraliste, në një shtet të së Drejtës, fuqia dhe nevoja e gënjeshtrës presupozohet të jetë e kufizuar, e kontrollueshme, e ndëshkueshme! Kështu pra, ndërsa në diktaturë ne përbetoheshim “për ideal”, “për Flamur”, “për Parti”, “për Enver”, “për nder”, “për besë”, “për gjakun e dëshmorëve”, “për këtë bukë!” etj, po sot për ç’ka betohemi e stërbetohemi sinqerisht, nj’i tash kur “njeriu i ri i partisë” ka cofur e duket sikur nuk ka asnjë rol e ndikim?

Mos vallë ne sot betohemi për Kushtetutën? Mos betohemi për Shqipërinë, për NATO-n, për BE-në, për partinë e demokracinë? Apo mos betohemi për Flamurin kombëtar që lipset të bashkojë në një trup të vetëm Fjalën me veprën, nderin me meritat, historinë me të tashmen, prejardhjen me nostalgjinë, interesin kombëtar me atë vetjak?
Dhe, më në fund, sa janë ata bashkëkombës të komunitetit (apo partnerë të huaj) që na besojnë kur shqiptojmë një nga betimet e mësipërme, qoftë edhe kur themi: “për nder të familjes”, madje edhe kur e vëmë dorën mbi Kuran, mbi Bibël e ca më pak mbi Kushtetutë, se fjalën e dhënë do ta mbajmë!? A është pra i saktë përfundimi i hidhur se ky lloj pluralizmi ynë tranzicional, fatkeqësisht, e ka shtuar në maksimum dozën e kulturës së gënjeshtrës, që na duket si mjeti i vetëm dhe më i sigurt për të hedhur lumin e mëpastaj për të menderosur kalin e Besës së dhënë?
Ia vlen të vrasim pak mendjen e të jemi sadopak të sinqertë së paku me veten lidhur me këto pyetje dramatike që kërkojnë një përgjigje të çiltër: sa, si dhe kur e mbajmë ne Fjalën?

Pra, a jemi të gatshëm ne “të therim edhe djalën” për hir të Fjalës së dhënë?
Dihet se para-popujt administrohen me rregullat e Besës së dhënë në Kuvend apo Log të burrave (sipas Kanunit, kur dikush shkel besën ndëshkohet, poshtërohet e dëbohet nga katundi), ndërsa popujt e qytetëruar administrohen me Ligje, me Kushtetuta, me Kuvende parlamentare, me të zgjedhur demokratikisht, të cilët po ashtu ndëshkohen rëndë kur gënjejnë publikisht e nuk e mbajnë Fjalën e dhënë...

Pra, pyetja është e thjeshtë: cilën nga këto dy sisteme po zbatojmë ne sot?

Më ngjan se as njërën dhe as tjetrën, sepse tek ne drejton, mbizotëron dhe sundon kultura e gënjeshtrës, e gënjeshtrës publike që na shpëlan çdo ditë trutë.

***
Krizat e zgjatura në një tranzicion pa kufi, lufta dhe sfilitjet e njeriut të zakontë për mbijetesë, kryesisht nëpërmjet trafikimit të Fjalës, d.m.th, të shkeljes së Besës e më pas edhe të Ligjit, nuk bëjnë gjë tjetër veçse mbjellin në shoqëri farën e mosbesimit, të konfliktit e të moskomunikimit. Por ndërkaq mosbesimi i tejzgjatur ka thyer dhe shkërmoqur të gjitha rregullat e normat e mirëkuptimit e të mirëbesimit. Jeta shoqërore bie kësisoj në kaos dhe rendin e vendos më i forti, i cili blen, shet e dhunon jo vetëm drejtësinë, por i kthen kokëposhtë edhe normat më të thjeshta morale. Kështu, ajo që dje quhej e drejtë, sot duket e padrejtë; ajo që quhej gënjeshtër, sot merret si e vërtetë...
Nëse një prostitutë të semaforit e shohim me përbuzje e neveri, një prostitutë politike, mediatike apo të botës së biznesit e shohin me respekt, nderim e zili...Vjen pra një çast kur betimi e stërbetimi i bërë publikisht shërben për të dëshmuar, maskuar e justifikuar të kundërtën, gënjeshtrën e mashtrimin, vjedhjen dhe krimin, manipulimin dhe sundimin, allishverishet dhe trafiqet, natyrisht jo vetëm nëpër fushata zgjedhore, po edhe në përditshmëri.
Kultura e gënjeshtrës bën vlerën antivlerë e anasjelltas. Ky është “gripi i derrit” i një shoqërie në tranzicion: kultura e gënjeshtrës së ambalazhuar me spote, me sfilata, me mitingje, me demagogji, me premtime, me mashtrim, me shitblerje të dinjitetit njerëzor! Tash janë bërë më se të rëndomta fjalët aq të shpeshta të udhëheqësit tonë legjendar që në çdo fjalim del e thotë: “unë ju garantoj”, “unë ju siguroj”, “unë ju premtoj”, paçka se pas tyre, nuk vjen besimi, po reaksioni zinxhir: gënjeshtra do të shërbejë si ilaç narkoze; gënjeshtra e madhe do të pjellë gënjeshtra të tjera në të gjithë hierarkinë shtetërore e shoqërore, deri në komuna e në zgëqe militantësh, sepse tani i madh e i vogël e di që në këtë vend vetëm duke gënjyer mund të bësh prokopi e të korrësh rezultate pozitive për të sunduar sa më gjatë! Sot të jesh anëtar i një partie, që të bësh karrierë duhet të mbrosh e të thuash në publik edhe ato që nuk i beson vetë!
A nuk janë të gënjeshtërta diplomat e blera në shumicën e universiteteve private?
A nuk është fals ushqimi që hamë bashkë me sondazhet që “provojnë” sikur ne jemi populli më i lumtur dhe se vendi ynë ka rritjen ekonomike më të lartë në botë?
Gënjen INSTAT-i, gënjen qeveria, gënjehet opinioni publik bashkë me atë ndërkombëtar, gënjejnë zëdhënësit, gënjejnë të përmbyturit “e lumtur” të Shkodrës, por ama organizmat ndërkombëtare e kanë shumë të vështirtë të besojnë që të gjithë këto institucione e zëra individësh “të lirë”, në korr dhe në sinkron, mund të gënjejnë njëkohësisht edhe për statistikat zyrtare!
Sigurisht që profilaksia për pandeminë e kulturës së gënjeshtrës vështirë të kryhet. Ne po i largohemi për ditë e më tepër atij që e kemi pas quajtur me krenari “institucion i Besës”. Jo se po bëhemi më të pabesë nga ç’kemi pas qenë, jo se tani nuk funksionon mercenarizmi, si dikur, porse tani, në këtë tranzicion të pakufi e të pakuptimtë, ne jemi të detyruar të kemi gjithnjë e më pak besim te Besa e dhënë, ngaqë nuk jemi e nuk mund të quhemi më një para-shoqëri primitive...Sot kufijtë e tokave e sinoret e pronave nuk mbrohen dot as me Besën e dhënë midis njëri-tjetrit, të fqinjit me fqinjin e aq më pak me ndihmën e Ligjit e të institucioneve të shtetit. Policia, gjykatat, përmbarimi, ALUIZNI, bashkitë etj, janë të prirura t’i nënshtrohen kulturës së gënjeshtrës që kultivohet e drejtohet nga politika e ditës. Kush i beson Fjalës së dhënë e humbet edhe pronën, edhe nderin. Kush e kërkon zgjidhjen e hallit nëpër zyra, me ndihmën e Ligjit, humbet jo vetëm kohën, po edhe shpresën. Sot ai që vuan, që mbetet pa punë dhe quhet pa vlerë morale, është ai qytetar që respekton “vijat e bardha”, normat e moralit, zyrat, administratën, ai që e mban fjalën, që respekton ligjet, që beson te Drejtësia.

Arsyet e kësaj rropame morale janë të shumta. Sa ekonomike, të mbijetesës, aq edhe të traditës. Po mbi të gjitha ato burojnë nga shembulli që jep paria, drejtuesit e lartë të shoqërisë, zyrtarët, administrata publike militante, qeveritarët, gjykatësit, kryetarllëku partiak. Mosbesimi te njëri-tjetri e më pas te institucionet e shtetit në këto vite të gjasme-demokracisë, në vend që të fshihej e të shuhej, u shtua edhe më tepër. Sot nuk ka hall më të madh se të kesh nevojë të trokasësh në një zyrë, në një administratë publike. Sot shembullin më të përkeqtë lidhur me këtë zezonë na e japin përditë krerët, sidomos ata partiakë; pas tyre, vijnë të fortit e lagjeve, të partive, të qyteteve si dhe pasunarët që u bënë të tillë nëpërmjet allishverishit me “Besën” dhe me Ligjin.
Fatkeqësisht marrëdhëniet e reja të vendosura pas përmbysjes së diktaturës që në krye të herës shkatërruan në themel jo vetëm “institucionin” e Besës, po edhe besimin te Ligji e te demokracia, gjë që po e bën shoqërinë gjithnjë e më të shfytyruar e të pasigurt.
Këto hamendësime ndjellakeqe më përforcohen kur shoh e dëgjoj “live” deputetët që ngrihen në këmbë si nxënës shkolle e kryejnë, si një detyrim kushtetues, betimin e deputetit para kryetares Jozefinë. Edhe pse thonë në mikrofon “betohem”, besoj se shumëkush ndër ne, shikuesit e pafajshëm, është i bindur që për shumicën syresh betimi ceremonial është një akt më se formal që mjafton sa për t’i ligjëruar si deputetë dhe vetëm kaq! Ata asesi nuk do të vareshin nga shenjtëria e formulës së betimit e as nga respektimi “deri në vdekje” i Kushtetutës, por nga “besa” që ata paraprakisht i kanë dhënë kryetarit përkatës të partisë. Kjo do të thotë se “kushtetuta” e vetme e politikanëve të tillë, (më shumë të emëruar se të zgjedhur), është urdhri dhe nënshtrimi pa kushte ndaj kryeministrit, ndaj kryetarit të partisë, “filozofi” kjo e bërë tashmë zyrtare në të gjitha nivelet: të tjera bëj e të tjera thuaj! Ose: mos bëj si bëj unë, po bëj si them unë!

Për këtë arsye shohim e dëgjojmë aq rëndom deputetë që dalin nëpër kamera e në mënyrë të paturpshme sulmojnë madje edhe Gjykatën Kushtetuese, kur kjo ka marrë vendime që nuk i kanë pëlqyer kryetarit. Kjo sepse shumica e deputetëve të sotëm janë në borxh ndaj kryetarit, pasi me ndryshimet e Kodit Zgjedhor është kryetari ai që i ka zgjedhur një për një dhe jo votuesi; është ai pra që i ka futur fillimisht në sitë e mëpastaj në listë; është ai që i ka marrë nga thesi i anonimatit dhe i ka bërë “baballarë të kombit”; kështu që ata e dinë fort mirë se nuk janë të detyruar të mbajnë Fjalën e dhënë para Kushtetutës, para Ligjit, para institucioneve të shtetit e as para votuesit. Ndaj ata do t’i binden si ushtarë kazerme urdhrit të partisë, d.m.th, urdhrit të kryetarit, edhe kur “porositë” e këtij të fundit dalin ashiqare në kundërshti me Kushtetutën, me nderin, me dinjitetin, me reputacionin vetjak, me Ligjin, me interesat e popullit e të votuesit.

Ja pra përse kultura e gënjeshtrës, kjo sëmundje e administratës sonë publike, është e vështirë të çrrënjoset me metoda “demokratike”!

Kico Blushi, G. Shqiptare

Wednesday, March 3, 2010

Ja arsyet pse tradhtojmë partnerët seksualë

Ndoshta nuk jam shume terheqes, pasionet e mia jane te kufizuara. Ndoshta jam i kenaqur dhe nuk tundohem nga mundesite per te tradhtuar.

Ndoshta kam akoma plaget psikologjike te kohes, kur babai u largua perkohesisht nga shtepia pasi kishte takuar nje grua tjeter. Ndoshta kam frike se kam arritur kuoten time te mekatit dhe nje mekat me shume, do te me nxjerre jashte parajses. Tradhtia nuk eshte nje "gje e momentit" nese vertet e doni partnerin, eren tuaj dhe ai, ajo ju mungon kur nuk jeni me te, asnje nuk kerkon nje menyre per te lenduar ose genjyer dike.

Tani jam ne miqesi me dike qe flinim bashke, kur ajo kishte nje te dashur tjeter (kjo me ben mua nje tradhtar). Disa here ajo me ka thene se ishte prishur me te dashurin e saj, e pastaj se ishin perseri bashke, pastaj me thoshte se ai ishte i merzitshem kurse une isha i lezetshem. Nje lemsh i vertete.
I thashe asaj, se nuk po tregohej e drejte me veten e saj, me mua dhe as me ate. Me ne fund ajo me thote, "Ti nuk e kupton, ka gjera qe ti nuk i di".

Gjerat ishin se ajo kishte dy vjet qe e tradhtonte me djem te ndryshem, dhe ai vazhdonte ta pranonte perseri. Keshtu lind pyetja, tradhtuesit jane te lindur te tille, apo disa situata i bejne njerezit te tradhtojne?

Ndoshta pak nga te dyja. Me poshte kemi disa situata qe i bejne njerezit te tradhtojne:

1. Merzia: Do te thosha se kjo eshte arsyeja me e zakonshme qe ben njerezit te tradhtojne. Eshte e veshtire te ruash freskine ne nje marredhenie. Gjerat fillojne mahnitshem, me pas behen te zakonshme dhe pastaj te dy e kuptojne se nuk jane ne boten e endrrave. Kur ben nje njohje te re, nis perseri ai emocioni i nje marredhenieje te re.

2. Varesia: Ne pamje te pare, tradhtia duket si nje sjellje pavaresie. Mund te interpretohet si te besh ate qe do, kur do. Por do te vereja se ajo eshte nje sjellje nga e cila mund te krijosh varesi. Nje tradhtar, eshte i varur sepse nuk eshte aq i forte sa te ndahet nga personi me te cilin jeton, qe te bashkohet me tjetrin.

3. Rremuja: Nganjehere jeta ose situata te caktuara mund te te ulin moralisht edhe kur stuhia e rremujes te pushton koken, ti mund te besh gabime.

4. Sepse ata jua lejojne: Ne qofte se ndonje vajze do te me tradhtonte, do te ndahesha me te menjehere. Te falesh nje qe tradhton, do te thote ta lejosh kete dhe keshtu fillon nje rreth vicioz. Personi qe tradhtoi mund te humbase respektin ndaj jush dhe do te vazhdoje te tradhtoje, sepse e dine se mund t'ia hedhin perseri, sepse ju do t'jua falni perseri.

5. Kur ju shtyjne drejt saj: Kur dikush ju keqtrajton, instinkti i pare eshte te largoheni prej tij/saj. Por mund te mos jete aq e thjeshte, per shembull, per arsye te femijeve. Ju ndjeheni ne kurth, ne nje marredhenie te keqe, eshte shume natyrale qe ju te hapni krahet per dike qe ju trajton mire.

6. Hakmarrja: Kjo eshte shume e thjeshte, "dhemb per dhemb". Tradhto, ne qofte se te tradhtojne. Ne qofte se ju lendojne vazhdimisht ose abuzojne me ju, ju e beni per t'u hakmarre.

7. Qe te konfirmoni se jeni terheqes: Nganjehere, kur ndodhesh ne nje marredhenie te gjate, ose kur shoku/shoqja nuk ju vleresojne sa duhet, ju filloni te ndjeheni te pasigurt nese jeni me apo jo terheqes, terheqese. Ose ndoshta mendoni se ishit me terheqes, kur ishit single (i, e pamartuar). Ne qofte se keni nje lidhje te fshehte dashurie, atehere ju keni proven se dikush tjeter ju pelqen.

8. Emocioni: Disa njerez pelqejne emocionin dhe ankthin e te tradhtuarit: levizjet sekrete, rrezikimin se mos te kapin dhe momentet emocionuese te romances se ndaluar.

9. Rasti qe nuk e konsiderojne si tradhti: Marredheniet kane ate zonen e turbullt, zakonisht pak perpara se te beheni cift. Ai mendon se eshte hera e 4-rt atehere kur jeni "bashke", kurse ti mendon se eshte hera e 2-te kur jeni "bashke". Ne qofte se ju nuk e keni cilesuar kete, atehere ai/ajo mund te mendoje se ka te drejte te shkoje me te tjere, megjithese personi tjeter mendon te kunderten. Nuk e kuptoj pse njerezit nuk ndahen menjehere sapo duan te tradhtojne.

A eshte natyrale te tundohesh, apo eshte tundimi nje shenje qe marredhenia po humbet zjarrin e saj? Cfare arsyesh mund t'i shtoni ju kesaj liste dhe a jeni apo jo dakord me te gjitha? A keni tradhtuar ndonjehere dhe pse e bete? A do ta falnit nje qe tradhton? Ne qofte se jeni beqar beqare, por keni nje lidhje me nje person te martuar, a e quani veten tradhtar?

Koha Jonë

Ndërgjegjja

Ndërgjegjja, sipas psikologjisë tradicionale, është një funksion i aftësisë njerzore për të përvetësuar diturinë. Ndërgjegjja është dhuntia e vetëgjykimit, ndjenjës së pendimit dhe e keqardhjes kur ne bëjmë gjëra që janë kundër normave tona morale.

Ndjenja të tilla nuk arrihen nga mendja, megjithëse ato mund të shkaktojnë që ne të "shqyrtojme ndërgjegjen tonë" dhe t´i rishikojmë këto norma morale, ose ndoshta të arrijmë të shmangim përsëritjet e sjelljeve .

Metaforat e zakonshme që përdorim në lidhje me ndërgjegjen janë: "zëri i ndërgjegjes", "zëri i brendshëm", "brejtja e ndërgjegjes", "ndërgjegje e pastër" etj.

Shumë njerëz mendojnë që ndërgjegja është një shkallë e veçantë e vetëdijes njerzore, që na shtyn, madje na detyron, nga shkaqe etike dhe morale të kryejmë ose jo veprime të caktuara. Vendimet që marrim mund të na duken si të pashmangshme ose të vetëdijshme, pra në dijeninë e pritëshme dhe të mendueshme të pasojave (përgjegjësisë).

Shkencëtaret e sotëm të fushës së etologjisë, neuroshkencës dhe psikologjisë zhvilluese kërkojnë t´a shpjegojnë ndërgjegjen si një funksion të trurit njerëzor që u zhvillua të aftësojë altruizmin e dyanshëm brenda shoqërisë. Si e tillë mund të jetë vetështytëse (e përcaktuar genetikisht), ose e mësuar.

Psikologu Sigmund Freud (Zigmund Frojd) e mendonte ndërgjegjen si të rrjedhur nga mbiuni (orig. Über-Ich), që nga ana e tij drejtohet nga prindërit tanë gjatë fëmijërisë.

Sipas Frojdit, pasoja e mosbindjes së ndërgjegjes sonë është "faj", i cili mund të jetë një faktor në zhvillimin e neurozës.

Wikipedia

Ndërgjegja është zëri i brendshëm, që na lajmëron se dikush mund edhe të na shohë ndërkohë që ne ... (Henry Louis Mencken)