Tuesday, September 29, 2009

Dënimi me VDEKJE


A kemi të drejtë t'ia marrim jetën një njeriu që ka kryer një krim ? Mjafton apo tepron t'ia marrim NE jetën një njeriu, qoftë edhe kriminel? Po nëse një njeri kryen dy vrasje, si mund të paguajë dëmin që ka kryer ?
USA është pro dënimit me vdekje, ndërsa Europa...jo.




Si mendoni, a duhet te rivendoset ne Shqiperi denimi me vdekje, per te shuar statistikat e vrasjeve, qe perafersisht duken "statistika lufte" ?

Shtetet e zhvilluara qe sot festojne 100-vjetorin pa vjedhje, e kane arritur kete ndergjegjesim nepermjet nje ligji te hekurt. Kujtojme rastin e vendeve te ftohta, me qeli qe mbajne vetem nje te burgosur ne mes te qytetit, ku, kur hynte nje i burgosur i ri, vritej ai i meparshmi.

http://www.facebook.com/NdalPaditurise2 Stop Injorancës


P.s Po nëse do të vrasim dikë dhe më pas rezulton që ai ka qënë i pafajshëm...?

Përplas kokën dhe nis të flasë anglisht, më parë s’dinte asnjë fjalë

Një sportist çek, i cili nuk dinte më shumë se 2 fjalë anglisht, u godit në kokë gjatë një gare motorësh dhe u zgjua duke folur anglishte të pastër. Matej Kus, 18-vjeçari motorist, pësoi një aksident të rëndë duke rënë nga motori, disa sekonda më pas i kaloi një tjetër motor mbi kokë. Ai mbeti pa ndjenja për 45 minuta dhe kur u zgjua i pyeti doktorët se çfarë kishte ndodhur dhe ku ishte, me një theks të përsosur anglez. Shefi i skuadrës, Peter Waite thotë: “Më dukej si një folës lajmesh. Ai thotë përmes përkthyesve: “Anglishten duhet ta kem pasur thellë në koklë, por me siguri më duhet një “beng” në kokë dhe ta përplasja diku që ajo të dilte”.
Burimi: Tirana Observer

Si shpjegohet një ndodhi e tillë ?

Dhe pastaj Hollywood-i zbuloi shqiptarët....

Më pëlqen kinemaja, më shumë më tërheq ajo e Tarantinos, kritikë të ndryshëm thonë që me Ungloriuos Bastards do shikojmë një Tarantino ndryshe, ndoshta. Ky ishte një nga trailerat që po shfaqeshin në kinema në momentin që po prisnim të fillonte Angels & Demons. Pas Unglorious Basterds, filloi një trailer tjetër, bëhej fjalë për filmin “The Taking of Pelham 1 2 3” ,remake i atij te 1974 lidhje :http://www.imdb.com/title/tt1111422/ , regjia nga Tony Scott. Protagonistët kryesorë, Denzel Washington, John Travoltadhe James Gandolfini(The Sopranos) etj. Në shtëpi duke lundruar në internet lexova një artikull të postuar në një blog i cili me prezantoi me një protagonist tjetër të këtij filmi, Victor Gojcaj, shqiptar. Kurioziteti bëri të tijin, gërmova më tepër, vajta tek linku i Imdb-së së filmit, shikoj që një tjetër shqiptar bënte pjesë në kast, Robert Vataj. Lexova më tutje për tramën e filmit, bëhej fjalë për një grup personash të cilët rrëmbenin një tren të metrosë në New York, pjesëtarë të bandës ishin edhe të dy shqipëtarët. Nëse do isha një 15 vjeçar do mendoja sa mirë : armë, luftë, aksidente. Më pëlqenin shumë filmat aksion, por kësaj rradhe thashë me vete “filloi edhe Hollywood-i”.
Arsyeja se pse mendova këtë gjë është se duke jetuar në Itali, vend i cili mund të konsiderohet fqinj, ne nuk kemi një reputacion të mirë si shqipëtarë, jo vetëm ne por të gjithë ata të huaj të cilët për disa faktorë ndodhen në një situatë historike disi komplekse.

Problemi qëndron se me fqinjët këto janë pak a shumë gjëra normale,bashkëjetesa këto ka, me dikë vete mirë me dikë tjetër ke raporte më të këndshme, dhe deri diku mund edhe të kuptohen, problemi siç e thashë më-parë qëndron kur keq për ty flet e gjithë lagjia. Kjo nuk është diçka e këndshme apo një situatë e cila të ndihmon në jetesën tënde në atë ambient.

Filloi me filmin “Inside Man“, një bandë hajdutësh të cilët po kryenin një grabitje në një bankë, për të vështirësuar punën hetuese të policisë, në sfond të bisedave kishin vendosur një fjalim të “Enver Hoxhes”, një përfshirje jo drejtpërdrejt të Shqipëtarëve në një situatë jo të këndshme. Pastaj sërish me filmin “Taken“, ku një agjent i CIA-s pasi i rrëmbyen vajzën, gjendet në një situate ku ka të bëjë me një bandë shqiptarësh të cilët ishin kriminelë, banditë, drogmenë, trafikantë të qënieve njerëzore dhe në film përshkruheshin si të një niveli jo-njerëzor, nga funksionarë të policisë franceze. Së fundi, siç e lexuat në fillim të artikullit, me filmin “The Taking of Pelham 1 2 3″, sërish një përfshirje e shqiptarëve në një situatë të tillë, shqiptarë rrëmbyes.

Besoj lind natyrshëm pyetja, mos gjë-vallë po “etiketohemi”? Hollywood-i në rastin tonë luan rolin e atij që nuk flet mire për ne në lagje, duke parë edhe fuqinë që mbart në ndikimin e opinionit publik. Ky lloj prezantimi në nivel botëror nuk besoj se do luajë një rol pozitiv. Fuqinë influencuese që ka Hollywood-i të gjithë e dimë, ndaj shpresoj që filma të tille ku nacionaliteti ynë si shqiptarë të mos jetë vetëm në këtë aspekt negativ si në rastet e mësipërme. Duhet theksuar që me këtë shkrim sidoqoftë qëllimi nuk është kritikimi në asnjë mënyrë i profesionalitetit të aktorëve të këtyre filmave (Arben Bajraktaraj, personazhi Marko në filmin Taken, ka qenë pjesë e kastit edhe në filmin Harry Potter and the Order of the Phoenix e shumë të tjerë akoma, pra kapacitetin dhe nivelin për filma Hollywood-ianë e kanë ), këtu bëhet fjalë për nacionalitetin si personazhe të protagonistëve në këto filma. Do mbarojë me kaq, apo do shikojmë sërish prodhime të tilla nga ana e Hollywood-it? Po “etiketohemi”?

P.S. Egziston një fshat në Itali, quhet Corleone. Para pak vitesh me shumë këmbëngulje, bashkiaku i tij kërkoi që të ndryshonte emrin e fshatit, duke qëne se kishte një imazh të keq prej filmit The Godfather.
Burimi: Einar, eklipsi.com
Eliza Dushku

Fjalori i rrugës...

Dyfytyrësia si status simbol !
Zhveshja e hipokrizisë



Sot kemi njerëz që kanë dy shtëpi, një në metropol e një një bregdet, dy partnerë, një në shtëpi e një tjetër në restorant, dy automjete, një për punë e një kur jemi papunë, dy mendime, një që e besojmë e një tjetër që e shprehim, dy fjalorë, një për në shtëpi e një në rrugë...





Kur ecim rrugëve dëgjojmë fëmijë që bisedojnë me njëri-tjetrin duke përmendur fisin, mama, motër dhe me epitete nga më të padëgjuarat. Kur ulemi nëpër bare, të tërheq vëmendjen bashkëbisedimi mes seksesh të kundërta, me një fjalor që kryesisht kufizohet vetëm tek organet seksuale. Tek-tuk këtë fjalor e hasim edhe nëpër institucione apo media.

Po në familje, flitet me këtë fjalor sot ?

Duket hipokrizi, që nuk gjejmë guxim e vullnet për ta moderuar veten, qoftë për të ruajtur etikën kudo që të ndodhemi, qoftë për t'u shprehur lirshëm siç ndjehemi, në çdo ambjent.


Kur shohim një film të kinematografisë botërore, dëgjojmë fjalë "të pista" që fëmija i thotë prindit të vet. Madje nga përdorimi i shpeshtë i këtij fjalori, fjalët e pista kanë humbur gravitetin e tyre psh Fuck off tashmë përkthehet shporru, sono i cazzi miei përkthehet :janë punët e mia etj, por nëse një fjalor të tillë do ta hasnim në një film shqiptar, pjesa dërrmuese e familjeve do ndërronin kanal, edhe pse këtë fjalor mund ta dëgjosh në jetën e përditshme.
Fjalët e pista në shqip përkundrazi, kanë një peshë aq të rëndë, saqë kur na shajnë në gjuhë të huaj, na duket si përkëdhelje.



Përbën etika e të folurit më kulturë, apo do të vazhdojmë ende me dy standarte ?

Hipokrit i ndershëm !!!

Stop Injorancës

http://www.facebook.com/NdalPaditurise2

E di që je shqiptar kur ...?

Vetëm për pak humor :



1. Je kushëri me gjysmën e njerëzve që njeh.

2. Ke të paktën 10 shokë qe e kanë emrin Genti, Tani apo Bledi.

3. Në martesën tënde normalisht vijne 400 të ftuar.

4. Ne martesen tende njeh vetem 1/4 e te ftuarve.

5. Ne martesen tende kenga e pare eshte gjithmone, "Dy dele, 300 pare".

6. Ke bere nje xhiro me shkollen ne Kruje.

7. Jeton mes vajzash qe tentojne te shfaqin 25 vjec, e jane vetem 15-te

8. Do lesh bakshish dhe ne supermarket.

9. Ke tre pale kepuce te zeza.

10. Ke me shume alkool ne dollapin e shtepise sesa ka bari i lagjes.

11. Je 30 vjec dhe ta rregullon krevatin mamaja.

12. Kur ke dasem fustanin ia merr shoqes

13. Sa here qe del ne televizor kryetari i partise pozitare me bindjet e tij, plaku yt fillon ta shaje nga 'robt e shpise'.

14. Nuk del dot te hedhesh plehrat pa lyer syte

15. Ke te pakten nje te aferm, me te cilin familja jote nuk flet.

16. Kur jeton jashte Shqiperise, nuk do te kesh te besh me shqiptaret.

17. E urren basketbollin, por plehrat i ben perhere kosh nga ballkoni.

18. Xhaja jot ben nje vere, qe eshte me e forte se rakia.

19. Je i bindur qe gjithcka eshte nje konspiracion kunder teje dhe vendit tend.

20. Plaku yt mendon se e ka telefonin nen pergjim.

21. Nqs je vajze dhe nuk je martuar pas 20-vjec, je nje beqare e stazhionuar.

22. Mamaja jote e ka mbeshtetur jeten mbi leximin e filxhanit te kafese.

23. Prinderit e tu nuk puthen ne sy te femijeve, por per tu rrahur se kane problem.

24. Rakia kuron cdo semundje dhe perdoret dhe per masazh.

25. Nuk lan enet me pretekstin qe te prishen thonjte

26. Miqte e tet eti te japin raki qe 16-vjec.

27. Prindrit e tu e kthejne cdo kopesht nje ferme fruta-perimesh, ku ka aq shume domate/qepe/speca sa per ti shuar urine gjithe lagjes.

28. Frigoriferi eshte aq plot me mish e salcice sa te mund te perballohen 10 vjet zi buke.

29. Mamaja jote thote qe nuk merret me thashetheme mbi miqte, por e di shume mire qe e ben.

30. Je ne tavoline me dy miq dhe nderkohe keni 4 ide te ndryshme politike.

31. Merr 4 ne histori dhe di permendesh filmin Skenderbeu

32. Gjyshja jote thote qe te pjerdhurit ben mire per shendetin.

34. Degjon prindrit qe flasin, kur je akoma 100 metra larg nga shtepia.

35. Mamaja jote nuk hedh asnjehere ne plehra ate qe mbetet nga dreka, por e ha ne darke e ne mengjesin e dites tjeter.

38. Dhe nje muaj pas vitit te ri vazhdoni te hani bakllavane e pergatitur

39. Ke patjeter nje xhup lekure.

40. Gjyshja jote te ndjek per te te dhene arra me mjalte, cdo here qe ka marre te ftohte.

41. Dhe nqs je e shendoshe vesh rroba qe te rrine puthitur.

42. Gjyshi te jepte raki qe para se te te dilnin dhembet.

43. Prindrit e tu me zor nuk i rezistojne tundimit per te mbyllur cdo ballkon te shtepise me verande.

44. Ke gjithmone modelin e fundit te celularit, qe del ne treg, nganjehere dhe ate qe akoma nuk ka dale, por vazhdon e ben zile.

45. Nuk arrin ta bindesh nene tende se tenxheret me veshe jane me te mira se ato pa veshe.

46. Mund te rrish tre-kater ore me nje kafe ne bar, duke thene : nuk shtyhet.

47. Prinderit te tu kur flasin ne telefon me te afermit jashte shtetit, bertasin qe te degjohen.

48. Je i bindur qe te gjithe personazhet e famshem te historise ne bote jane me origjine shqiptare.

49. Je i papune por ke nje benz per te levizur.

50. Nuk i ke pare me floket e gjyshes, qe kur ka vdekur gjyshi.

51. Je 100kg, por mamaja akoma te thote qe je i dobet.

52. Punon ne Itali si murator, por kur kthehesh ne Shqiperi u thua te gjitheve qe je biznesmen.

54. Nuk e ben kurre sot nje pune, qe mund te behet neser.

55. I konsideron taksat si nje shtypje te tmerrshme te shtetit ndaj qytetarit.

56. Blen nje makine te re ne momentin qe vendos te kthehesh per te jetuar ne shqiperi.

57. Je 30-vjec dhe rrobat ti lan akoma mamaja.

58. Mamaja jote nuk gjen qetesi nqs ti nuk vesh kanatjeren.

59. Te kane mesuar qe jo vetem te duash te afermit e tu, por dhe kusherinjte e 13-te sikur te ishin vellezerit e tu.

60. I therret te gjithe politikanet e botes, me emer.

61. Nuk je kurre i vendosur nese do te jetosh jashte apo do te kthehesh ne Shqiperi.

62. Te gjithe te afermit meshkuj qe takon kane tre dite parruajtur.

63. Mban te fshehur diku nje arme zjarri per siguri.

65. Nqs Kina do te pushtone boten do te beheshe pa medyshje budist.

66. Di mbi 3 gjuhe te huaja, por nuk di akoma alfabetin shqip.

Monday, September 28, 2009

Alarmi, 52% e vdekjeve për shkak të zemrës

TIRANË- Shifra alarmante dhe këshilla për ndryshim të stilit të jetesës kanë dhënë sot në Ditën Botërore të Zemrës mjekët kardiologë. Sipas tyre, 52 % e vdekjeve në vend vijnë nga sëmundjet e zemrës dhe të qarkullimit, ndërkohë që 80% e këtyre vdekjeve janë të parakohshme.

"Në tre vdekje nga gjithë sëmundjet kronike, 2 janë nga zemra dhe qarkullimi dhe ky është një problem shumë i madh për shoqërinë shqiptare"- thanë mjekët.



Ata këshillojnë ndryshim të stilit të jetesës, duke filluar që me mënyrën e të ushqyerit, aktivitetin fizik dhe mënjanimin e alkoolit dhe të duhanit.

"Në rrezik nuk janë vetëm pirësit e duhanit, por edhe gjithë të tjerët që thithin tymin që lëshojnë duhanpirësit"- thanë ata, duke shtuar se majmëria ose dhjamosja është një tjetër problem shqetësues. Kjo, pasi po t'i referohesh shifrave zyrtare, 30% e shqiptarëve janë obezë. Mjekët bëjnë apel për parandalimin e sëmundjes që sjell jo vetëm rrezik, por edhe vdekshmëri të lartë, duke kujtuar njerëzit për kontrolle të vazhdueshme që të mos arrihet në kurimin, por në parandalimin në kohë.


Shekulli

Ja arsyet e vërteta që i shtyjnë femrat drejt seksit

Për të humbur peshë, për t‘u hakmarrë, apo thjesht për të kuruar dhimbjen e kokës... Arsyet e vërteta që i shtyjnë femrat drejt seksit janë më të çuditshme se sa i kishit imagjinuar...

Aktiviteti seksual nuk është vetëm një kënaqësi, por mund të na ndihmojë për një jetë më të gjatë dhe sigurisht edhe më të lumtur. Mbi të gjitha, seksi është një analgjezik shumë i mirë. Kjo për meritë të plotë të hormonit ositoksinë, i cili prodhohet nga trupi ynë sa herë që ne kryejmë marrëdhënie seksuale dhe është përgjegjës për arritjen sa më të mirë të një orgazme. Falë ositoksinës arrihet realizimi i endorfinës, që në nivel trupor provokon ndjenjën e kënaqësisë dhe kërkon t‘u japë më shumë frymëmarrje të mundshme edhe dhimbjeve artikulare e muskulore, ose ndoshta të zgjidhë dhe dhimbjen e kokës.



Më i mirë se ibuprofeni

Të gjithëve na ka ndodhur që të paktën një herë partneri apo partnerja që kemi në krah të na jetë përgjigjur: "Jo sot, sepse kam dhimbje koke". Është e vërtetë se te persona të ndryshëm seksi mund ta përkeqësojë më tepër dhimbjen e kokës. Muskujt e kokës dhe të qafës pësojnë sforcim gjatë një aktiviteti seksual dhe presioni i gjakut mund të rritet më shumë gjatë kohës së orgazmës, duke bërë që enët e gjakut në tru të zgjerohen dhe të shkaktojnë një gjendje që mjekët e klasifikojnë te dhimbjet e kokës. Megjithatë, nga studimet e fundit është zbuluar se disa gra e "përdorin" seksin me qëllimin për të larguar dhimbjen e kokës. "Vuaj nga migrena dhe kam zbuluar se kur bëj seks, sidomos nëse arrij në orgazëm, ajo më largohet", tregon një grua 62-vjeçare. Një tjetër tregon se doktori ia kishte këshilluar asaj aktivitetin seksual si "ilaç" për t‘u qetësuar nga krizat e migrenës.

Por si mundet seksi të shërbejë si kurë për dhimbjen e kokës?
Gjatë aktivitetit seksual, trupi prodhon hormonin endorfinë, që shërben si qetësues i dhimbjeve, i krahasuar edhe me efektet e morfinës. Sipas studiuesve të Universitetit të Illinoisit, pikërisht endorfina mund ta qetësojë dhimbjen e kokës. Në studimin e tyre, nga 58 gra që vuanin prej migrenës, të cilat kryenin marrëdhënie kur kishin kriza, më shumë se gjysma raportuan se pasi arrinin në orgazëm, dhimbja largohej menjëherë. Vetëm tre prej tyre treguan se orgazma e kishte përkeqësuar dhimbjen. Disa shkencëtarë besojnë se në një zonë specifike të trurit ndodhet një "gjenerator" që shkakton dhimbjet e kokës, e që ndonjëherë orgazma arrin ta "stakojë" së punuari.

Sepse ai puth shumë mirë

Një tjetër arsye që i shtyn femrat të kryejnë seks me një mashkull është fare e thjeshtë: sepse mashkulli puth shumë mirë. Puthjet ndërmjet partnerëve para se të kryejnë marrëdhënie ndodhin në 90 për qind të kulturave në botë. Buzët e njeriut kanë sensorë shumë të ndjeshëm, më shumë se pjesët e tjera të trupit, por edhe qafa, gjuha dhe hunda luajnë një rol të madh. Një studim ka treguar se puthja ul nivelin e kortizolit, hormonit të stresit dhe shoqërohet me një reduktim të ankthit. Puthja për femrat konsiderohet si një test i rëndësishëm për vazhdimin e mëtejshëm të një lidhjeje. Për këtë arsye, ajo është më e rëndësishme për gratë se për burrat. Ndërsa 53 për qind e burrave në një studim treguan se mund të kryenin seks pa e puthur partneren, vetëm 15 për qind e femrave pranonin të kryenin seks me dikë pa e puthur. Por një puthje e keqe është alarmi për dështimin e një marrëdhënieje seksuale. 66 për qind e grave pranonin se pas një puthjeje të keqe u ikte dëshira për të bërë seks.

Për hakmarrje

Shumë gra pranojnë se e kanë përdorur seksin edhe si hakmarrje ndaj partnerëve të tyre jo besnikë. "Im shoq më tradhtoi disa vjet më parë. Pasi linda vajzën, shtova në peshë dhe u ndjeva krejtësisht e pavlefshme. Vetëm gjashtë muaj pasi zbulova për lidhjen e tij, rashë nga pesha dhe pata një flirt me shokun e tij të ngushtë. U ndjeva për mrekulli", tregon një grua. Kryesisht te seksi për hakmarrje përfshihet fjetja me mikun ose mikeshën e ngushtë të partneres/it, çka ia shton më shumë gëzimin personit që vendos "të lajë" hesapet.

Për të rënë nga pesha...

Po, është e vërtetë se seksi mund t‘ju ndihmojë të bini nga pesha dhe ka shumë femra që pranojnë se e përdorin aktivitetin e rregullt seksual pikërisht për këtë qëllim. Zakonisht gjatë një marrëdhënieje është vërtetuar se trupi djeg nga 100 deri në 250 kalori. Sipas një vëzhgimi, më shumë se 1400 gra me moshë nga 18 deri në 59 vjeçe bëjnë seks 6.3 herë në muaj. Kjo përqindje është pak më e lartë për grupmoshën 20-30 vjeç, që bëjnë seks

7.5 herë në muaj dhe më e ulët për 50-60 vjeçarët (katër herë në muaj). Është parë se ndalimi i aktivitetit seksual i bën gratë të shtojnë në peshë, ndërsa shpeshtimi i tij, nga dy herë në katër herë në javë, të bien nga pesha.



Detyrim bashkëshortor

Shumë gra, kryesisht ato të martuarat, tregojnë se kryejnë marrëdhënie me bashkëshortin edhe kur nuk duan, sepse e ndiejnë si një detyrim bashkëshortor. "Kam 32 vjet që jam martuar. Më duket shumë e natyrshme që pas një kohe kaq të gjatë, ndonjëherë të bësh seks me bashkëshortin sepse ti e ndjen si detyrim", tregon një grua 53-vjeçare. Për disa, besimi se seksi është një detyrim bashkëshortor lidhet me bindjet fetare, ndërsa për disa të tjera rrjedh nga pritshmëria kulturore e brezave se burri konsiderohet si shtylla e familjes. Në të kaluarën ishte përgjegjësia e grave të rritnin fëmijët, të kujdeseshin për shtëpinë dhe të kënaqnin burrin.

Për mëshirë

Ka edhe nga ato femra që pranojnë se e kanë përdorur seksin si një mënyrë për t‘i bërë më mirë partnerët që ndihen keq me veten, për arsye nga më të ndryshmet. Disa pranojnë se kanë kryer marrëdhënie sepse u ka ardhur keq për meshkujt që nuk ishin shumë të zotë me femrat. Po ashtu, disa pranojnë se kryenin marrëdhënie edhe kur nuk e ndjenin, sepse donin që partneri i tyre të ndihej i dashuruar dhe i sigurt.

Që ai të mos largohet

Në çiftet e dashuruara dhe ato të martuara studiuesit kanë gjetur se gratë shpesh e përdorin seksin si një mjet për të mbrojtur lidhjen e tyre. Shpesh ato pranojnë kërkesat seksuale të partnerëve të tyre, që ata të jenë të lumtur dhe të mos e kenë ndërmend të largohen. "Burri im duket më i lumtur me mua pasi bëjmë seks. Ai kalon shumë kohë me mua, gjë që i largon nga mendja mendimet për të shkuar me një grua tjetër", tregon një 30-vjeçare. Kjo mund të përdoret nga gratë edhe si një strategji për ta bërë partnerin të mendojë se është i kënaqur nga jeta e tij seksuale.

Për praktikë

Shumë gra të përfshira në studim, sidomos vajza të reja, pranuan se i praktikonin njohuritë e tyre erotike si një motiv për të fituar eksperiencë. Disa thanë se dëshironin të kishin eksperiencë me qëllimin e vetëm që të mos ndiheshin inferiore dhe "të pamësuara": "Herën e parë që shkova me një mashkull isha 19 vjeçe dhe mendova se ishte koha e duhur për të mësuar rreth seksit. Kjo do më ndihmonte se si të veproja herës tjetër", tregon një vajzë. Studimet në këtë fushë kanë treguar dhe dokumentuar se sa më shumë eksperiencë të ketë një grua, aq më e predispozuar është për të arritur një orgazëm. Arsyeja është e thjeshtë: sa më shumë eksperiencë seksuale të ketë pasur një femër, aq më shumë mundësi ka për të gjetur rrugët që e bëjnë atë të ndihet mirë e të arrijë në orgazëm.

Shqip

Zanafilla e krenarisë kombëtare

Pse duhet ta njohim?! Përgjigje ndaj krizës së identitetit.



Sumerianët - djepi i vërtetë i kulturës botërore. Gjuha e tyre - shqipja.

Në fillim sumerianë, pastaj pellazgë/pelargë, më pas ilirë e arbër, e sot shqiptarë.




Në librat e shkollës 8-vjeçare apo të mesme kemi mësuar se Lajbnici, matematikani e filozofi gjerman i shekullit të 17-të, ishte njëkohësisht edhe albanolog i madh. Ndokush pyeste se çlidhje ka albanologjia me matematikën, por nuk gjente përgjigje në ato libra. Asnjëherë nuk është përmendur thënia e tij se “nëse doni të zbuloni historinë para Krishtit dhe shkencat e asaj kohe, duhet të studioni gjuhën shqipe”. Dhe i madhi profesor Eqrem Çabej thotë se “historia e gjuhës është historia e popullit që e flet”.

Sa pak histori e kombit dhe sa e cunguar i është servirur ajo brezit tonë!

Krenaria kombëtare, identiteti kombëtar apo patriotizmi kërkon një mbështetje të fuqishme e reale, përndryshe ajo nuk mund të jetë një shtysë drejt përparimit kombëtar, por kthehet në parullë pa vlerë. Krenaria kombëtare është baza më e thellë morale e njeriut, stimuli moral më i natyrshëm në gjithë aktivitetin e tij. Formimi i personalitetit të çdonjërit prej nesh bazohet në radhë të parë në respektin ndaj vetes dhe kombit, prandaj njohja e historisë së kombit është elementi fillestar i kulturës. Vini re këtu vëmendjen e fqinjëve tanë dhe luftën e tyre për problemet e identitetit si dhe agresivitetin në rritje kundër identitetit shqiptar. Ne shqiptarët duhet të mësojmë nga fqinjët një gjë: presioni është art më vete dhe, si i tillë, duhet patjetër të përdoret vazhdimisht, e sidomos kur raporti i forcave nuk është në anën tonë. Për këto arsye, identitetit tonë kombëtar duhet ti hiqet mbulesa e rëndë mijëravjeçare e mosdijes dhe e harresës dhe media e shkruar dhe ajo vizive duhet tu bëjnë një reklamë të madhe studimeve dhe zbulimeve të fundit apo të mëparshme për gjuhën shqipe dhe identitetin tonë kombëtar. Gjithashtu historianët e gjuhëtarët tanë duhet të jenë shumë më aktivë sot.

GJUHA është themeli i kombit, ajo që na bën të veçantë nga të tjerët. Ne shqiptarët krenohemi mjaft me Heroin tonë Kombëtar Skënderbeun, si pjesë madhore e mozaikut tonë të identitetit, që shpesh përpiqen të na e vjedhin, sidomos tia ulin vlerat. Megjithatë, duhet pasur parasysh se Skënderbeu i përket një periudhe mjaft më të vonshme kohore sesa zanafilla e kombit tonë, e cila shtrihet në mijëvjeçarë. Pra, aftësia konkurruese që nevojitet për të shërbyer si shtyllë qendrore e krenarisë kombëtare, e identitetit tonë kombëtar kufizohet, për arsye se i duhet të përballet me identitetin e kombeve të tjera, që janë bazuar përgjithësisht në periudha kohore mjaft më të hershme dhe në vazhdimësi. Në mënyrë që krenaria kombëtare të ulet këmbëkryq në subkoshiencën tonë për të na dhënë qetësinë, forcën dhe stimulin e pakrahasueshëm dhe aq të nevojshëm sot, na duhet të bazohemi në një shtyllë mjaft më të vjetër në kohë, rreth së cilës të mund të mblidhet e të qëndrojë fort i gjithë mozaiku gjigant i historisë sonë, i identitetit tonë kombëtar.

Historia është politikë, krenari dhe unitet, forcë shtytëse e kombit. Prandaj çdo shtet dhe çdo klasë politike duhet të investojë më shumë për zbulimin e saj. Dikush thotë: “Çna duhet historia?!” Le të shohim Amerikën, që me pak histori, vetëm 200 vjet, ka arritur majat, dhe të ecim përpara pa u interesuar për historinë. Por njëkohësisht ata thonë edhe se nuk ka dokumente historike në shqip, se ne nuk paskemi as histori, as heronj, pra jemi kot! Por të gjithë e kuptojmë se, kur mendon se je kot, vetëm demoralizohesh e nuk shkon përpara. Arrijnë deri aty sa qesëndisin paturpësisht shqiptarizmën!! “Do të hyjmë në Evropë”, - thonë. Por aty duhet hyrë me dinjitet e identitet, jo nga dera e pasme.

Gjithashtu duhet të kuptojmë se për shkak të ndarjes së kufijve që kemi sot ne shqiptarët kemi ndjesi e koncepte më të ngushta apo më të ulëta për veten, krahasuar me ato të shekullit të 19-të e më parë. Ndarja jo e favorshme e kufijve siç janë deri sot solli nevojën për korrigjimin, në fakt dëmtimin e vetëdijes sonë kombëtare.

Pse na pranon me vështirësi Evropa, vetëm për nivelin e sotëm, apo sepse ajo dhe ne vetë nuk e njohim prejardhjen tonë, historinë dhe zanafillën tonë, me të cilën të prezantohemi në Evropë? Edhe në një prezantim të thjeshtë midis njerëzve të panjohur ne kërkojmë të dimë për prejardhjen e personit që kemi përballë. Mosnjohja sjell frikë dhe pasiguri. E njëjta logjikë vlen për marrëdhëniet midis shteteve.

E pra, Evropa nuk na pranon, nuk na jep vizë, nëse nuk njohim dhe nuk ia tregojmë asaj historinë tonë, elementin fillestar të kulturës. Arma jonë kryesore, shtylla e identitetit tonë, me të cilën do të përballemi me konkurrentët tanë për të rivendosur historinë, duhet dhe do të jetë veçoria bazë e ekzistencës së një kombi, pra GJUHA. Shqipja është GJUHA E PARË E SHKRUAR NË BOTË, është GJUHA E FILLIMIT! Po, po, mos kini frikë, provat janë të shumta dhe sistematike. Ato gjenden në mbi 200 000 “libra” (pllaka me shkrim kuneiform) të kulturës më të lashtë të botës - asaj sumere. Pasardhësit akkadianë e babilonas e kanë quajtur atë vend Super (Shumer) apo “Shum Erë”. Vetë shumerët e quanin KI.E.NGIR, që do të thotë “tokë e ngirë”, e nginjur, e ngopur, e begatë.

Provat gjenden edhe në 3-4 miliardë kopje të Biblës në të gjithë botën. Besohet se tregimet biblike, veçanërisht kapitulli i parë, zanafilla/genesis, janë me prejardhje nga shkrimet e pllakave sumere si “Eposi i krijimit”.

Bibla është përkthyer në mbi 2000 gjuhë të ndryshme, por pjesa e parë e 39 librave përbërës të "Dhiatës së Vjetër", e quajtur “Zanafilla”, paragrafi 6:4, e përmban provën SHQIP me fjalët "në fillim". Ajo ka qenë problem i madh për përkthyesit, të cilët përfundimisht e kanë lënë në gjuhën origjinale dhe kështu shprehja “në fillim” është një nga provat më të rëndësishme për prejardhjen nga gjuha shqipe edhe të tregimeve biblike.

Një provë tjetër, përsëri në Bibël, është fjala “mallkim”, e shkruar si “Malakhim”, në “Zanafilla” – 18:20, 19:12.

Prova më e fuqishme për zanafillën e identitetit shqiptar është e lidhur me popullsinë e lashtë sumere e përqendruar midis lumenjve Tiger dhe Eufrat në Mesopotami apo Irakun jugor të sotëm. Të mbiquajturit sumerianë janë realisht gjeneza apo zanafilla e njerëzimit, djepi i gjithë kulturës botërore. Shumëkush e pranon tezën se Bibla është histori e njerëzimit dhe ajo thotë se FILLIMI është në Mesopotami. Mos jemi ne pasardhësit e sumerëve? Po atëherë nuk qenkemi autoktonë? Jo, ne jemi po aq autoktonë sa gjithë europianët. Jemi këtu që nga periudha prehistorike, që nga koha e dyndjeve indoeuropiane, që nga koha e shkatërrimit të Shumerit.

Vini re gjithashtu se nga materialet e shumta figurative, edhe tredimensionale të zbuluara e analizuara del se nga pikëpamja racore sumerianët nuk ishin afrikanë me buzë të trasha, siç mund të aludojë ndokush, por kishin tiparet mesatare të racës së pastër shqiptare.

Në hierarkinë e historisë antike shumerët vendosen përpara akkadianëve, babilonasve apo egjiptianëve. Sumerët kanë lënë një trashëgimi mjaft të gjerë e mjaft të pasur në të gjitha fushat, e shkruar në mbi 200 000 “Libra”/ pllaka me shkrimin në formë kunje ose kuneiform, i gdhendur mbi argjilë, e cila më pas piqej e kështu ka mbërritur deri në ditët tona në materialet e shumta arkeologjike që gjenden në shumë muze dhe universitete të botës. Gjuha sumeriane është gjuha e parë e shkruar në botë me shkrimin kuneiform piktografik e më pas me kuneiform abstrakt. Sa u përket periudhave kohore ka mendime të ndryshme, ku përmenden fillimi në vitet 13000 BC pas përmbytjes së madhe, ose periudha e quajtur “klasike” midis 5300 deri 2900 BC. Gjuha sumeriane mendohet se u fol deri nga fundi i mijëvjeçarit të tretë para Krishtit, midis 2300-2100 BC, kohë kur ka një shkëputje dhe vendin e saj e zënë perandoritë akkadiane dhe babilonase. Shkrimi kuneiform u përdor edhe nga akkadët e babilonasit dhe gjuha sumeriane besohet se është shkruar në fjalorët e ndryshëm deri në vitet 200 AD.

Gjatë mijëvjeçarit të tretë BC duhet të ketë ndodhur edhe shkatërrimi i kulturës së madhe sumere, ngjarje e cila rezulton e vërtetuar nga dy fakte: shkatërrimi i qyteteve të Sodom dhe Gomorrah sipas Biblës dhe dy dokumentet e gjetura në pllakat sumeriane, të cilat flasin për shkatërrimin e Shumerit:

1) “Erra Epic” ose “Eposi i Erës” (sumerian = “Erra”) dhe

2) “Lamentation over desolation of Shumer”, -“Vajtimi për shkatërrimin e Shumerit”.

Nga përkthimi i tyre në anglisht kuptohet se aty flitet për një erë të fortë shkatërrimtare dhe vrasëse e sëmundjesjellëse, e cila çoi në zhdukjen përfundimtare të të gjithë kulturës dhe jetës në Shumer. Ky shkatërrim duhet të jetë shoqëruar edhe me dyndje të popullsisë së mbetur gjallë në drejtim të veriut e veriperëndimit. Pranimi si realitet i këtij migrimi, i mbështetur edhe në gjetjet arkeologjike, konfirmon konceptin e dyndjeve dhe të gjuhëve indoevropiane, ku shqipja bën pjesë si dega e parë dhe e pavarur e pemës IE.

Studiuesi dhe shkrimtari i njohur azerbajxhano-amerikani Zecharia Zitçin, ka studiuar kapitullin “Zanafilla”/(Genesis) të Biblës dhe që aty ka kaluar në kulturën greke, hebraike e deri në studimin e shkrimeve sumere, të cilat, sipas tij, shërbyen si burim për tregimet Biblike. Nga ana tjetër, librat “Kronikat e tokës” të Zitçinit janë të mbushur plot me shembuj fjalësh apo shprehjesh sumeriane, analiza historiko-logjike e të cilave tregon se ato zbërthehen etimologjikisht ose mund të LEXOHEN SHQIP. Ndryshimet fonologjike midis dy gjuhëve: shqip dhe sumeriane, janë shumë të pakta, shpesh inekzistente. Gjuha sumeriane mendohet se është aglutinative ose me fjalë që formohen nga bashkimi i fjalëve më të thjeshta, pra nuk pranohet që ajo të jetë e lidhur me grupin indoeuropian. Por?!...

Nga studimi i përkthimeve të shkrimeve sumere në anglisht rezulton se nga leksiku prej afër 700 fjalësh, që në fakt janë shprehje dhe fjali, të gjuhës sumeriane, të standartizuara deri më sot në fjalorët sumerian-english, të paktën 30-35% zbërthehen në fjalë shqip apo lexohen thjesht SHQIP, edhe me shqipen e sotme, kryesisht me dialektet gegë, por ka raste edhe atë toskë. Ndarja e të ashtuquajturave “fjalë”, në fakt shprehje apo fjali sumeriane, në fjalë më të thjeshta shqipe vërteton se gjuha sumeriane është aglutinative, por njëkohësisht është edhe indoevropiane, sepse zbërthehet apo është e barabartë me shqipen. Në këta fjalorë sumerian-anglisht mund të ketë edhe përzierje me gjuhën e mëvonshme akkadiane e babilonase, duke i konsideruar si vazhdim të asaj sumere, kjo sepse akkadët dhe babilonasit vazhduan të përdorin shkrimin kuneiform.

Prezenca e shqipes është plotësisht e dukshme në të gjitha pjesët e kulturës materiale e shpirtërore të shkruar në pllakat shumere, si në astronomi e astrologji, në toponime dhe emra zotash, gjysmëzotash, mbretërish e prijësish, në emërtime objektesh, pajisjesh, në fjalë të përdorimit të përditshëm, përfshirë emra, folje, ndajfolje, nyja etj. Pas konsiderimit edhe të metodave krahasimore të pranuara botërisht, rezulton se gjuha dhe identiteti shqiptar shtrihen dhe e kanë zanafillën në Shum.er, në kulturën më të vjetër të botës, midis 13000-2300 vjet BC.



Le të analizojmë tani provat e përmendura më sipër:

1.“Nefilim” = “Në fillim”.

Do të flasim më tepër për të, sepse dihet se ajo përdoret tepër shpesh në të folurin e përditshëm. Vini re se Zecharia Zitçin e ka përkthyer nga hebraishtja e vjetër “Nefilim” = “ata që u rrëzuan”.

Në fakt, zbulimi është bërë jo duke analizuar studimet apo librat e Zitçin, por duke krahasuar versionet shqip dhe anglisht të Biblës të botuara në vitin 2005 e që përputhen edhe me botime të tjera të saj.

Ju lutem lexoni paragrafin përkatës të Biblës në shqip e anglisht si dhe shpjegimin që vijon:

5:32 Dhe Noeja u bë pesëqind vjeç. Pastaj Noesë i lindi Semi (Shem), Kami (Ham), dhe Jafeti (Ja pheth).

6. Tani njerëzit nisën të shtoheshin mbi faqen e tokës dhe u lindën bija. 2. bijtë e Perëndisë (engjëjt) filluan të vinin re që bijat e njerëzve ishin të bukura. Kështu, nisën të merrnin për gra të gjitha ato që zgjodhën.... 4. Nefilim-ë kishte në tokë në ato ditë, madje dhe më pas, kohë kur bijtë e Perëndisë patën marrëdhënie me bijat e njerëzve dhe ato u lindën bij. Ata ishin të fuqishmit e kohëve të lashta, (Herkuli etj.), burra me famë.

I njëjti paragraph i Biblës në anglisht është si vijon:

6.1 Now it came about that when men started to grow in numbers on the surface of the ground and daughters were born to them. 2. then the sons of the God began to notice the daughters of men that they were good-looking; and they went taking wives for themselves, namely, all whom they chose....

4. The Nephi-lim proved to be in the earth in those days, and also after that, when the sons of the God continued to have relations with the daughters of men and they bore sons to them, they were the mighty ones who were of old, the men of fame.

Tani lexoni me vëmendje shpjegimin e mëposhtëm:

Dihet se në çdo shkrim apo gojëdhanë që përkthehet në një gjuhë tjetër, emrat dhe toponimet, normalisht, nuk ndryshohen nga përkthyesi, mbeten në gjuhën origjinale. Në rastin e tregimeve Biblike, për ta kuptuar duhet të dimë se asokohe "emri" ishte një fjalë apo shprehje që tregonte cilësitë e personit apo të vendit që emërtonte. Aty flitet për fillimin e njerëzimit, koha kur engjëjt (ndoshta bijtë e "vizitorëve nga kozmosi"/ Zotave) pëlqyen gratë e tokës dhe fryti i lidhjes së tyre ishin gjigantët apo të famshmit e kohës së fillimit. Duke e analizuar me kujdes këtë paragraf të Biblës, kuptojmë se “Nefilim” në fakt nuk janë vetë gjigantët, po nefilimët ishin prezent në tokë para e pas kohës së gjigantëve. Sipas Z. Zitçin “Nefilim” ishin zotat e parë që erdhën në planetin Tokë, ata që krijuan njeriun e sotëm, “Homo Sapiens”, dhe i mësuan atij gjithçka, ndoshta edhe cilësinë bazë njerëzore, të folurën - në gjuhën e tyre. Ndoshta “gjigantët”, për ekzistencën e të cilëve ka edhe gjetje të freskëta arkeologjike në Indi, u shërbyen nefilimëve për ndërtimin e piramidave të Egjiptit, që sot mendohet se janë ndërtuar rreth 10450 vjet para Krishtit. Përmendim këtu se edhe shkrimi egjiptian i vjetër duket të jetë bazuar në gjuhën shqipe, germat egjiptiane janë germat e para të fjalëve përkatëse nga gjuha shqipe. Ato germa janë vizatime simbolike të objekteve, emërtimet e të cilave vetëm në shqip e kanë germën e parë të njëjtë me simbolin/germën përkatëse të alfabetit egjiptian, si p.sh. germa “D” paraqitet në alfabetin egjiptian me një skicë të pëllëmbës, dorës, pra D-dora etj.

Përfundimisht, rezulton se shprehja "Nefilim / Në fillim" lidhet plotësisht me brendinë e paragrafit 6:4 të “Zanafillës” dhe është thjesht "SHQIP", shihni fjalorin e gjuhës shqipe me rrënjën “fil” (filiz, fill, filloj, fillim, zanafillë, etj).

Shpjegimi i mësipërm është shumë më logjik se ai që jepet në përkthimin shqip nga anglishtja të këtij paragrafi të Biblës, që e shpjegon fjalën "Nefilim", nga hebraishtja e vjetër me fjalën "rrëzues", që nuk ka asnjë lidhje me brendinë e atij paragrafi dhe as me pjesën tjetër të tregimeve Biblike.

Fjala "në fillim" ka mbetur në gjuhën origjinale- SHQIPE,- sepse nuk është kuptuar lidhja e saj me brendinë e paragrafit, duke mbetur e papërkthyer.

2. “Malakhim” = Mallkim, - në zanafilla 18:20, 19:12, – paralajmërimi i zotit për shkatërrimin e Sodomës dhe Gomorës. Kjo fjalë mund të jetë formuar nga dy fjalët shqipe “mal” dhe “ikim”, duke shpjeguar edhe etimologjinë e fjalës “mallkim”, që do të thotë “të ikësh në mal”, larg nga e keqja, dhe dihet se “mal” dhe “ik” apo “hik” janë thjesht shqip. Kjo fjalë është përkthyer në versionet e ndryshme të Biblës si “paralajmërim”. Zecharia Zitçin, thotë se në hebraishten e vjetër fjala “Malakhim” do të thotë “të dërguar” (engjëjt, të dërguarit e Zotit), por ky kuptim nuk ka lidhje të drejtpërdrejtë logjike në ata paragrafë dhe përkthyesit e kanë zëvendësuar me fjalën “paralajmërim” dhe e kanë hequr fare këtë fjalë në mjaft raste. Kuptimi shqip “Mallkim” është plotësisht i lidhur me logjikën e ngjarjeve në ata paragrafë dhe shumë afër me kuptimin e fjalës “paralajmërim”.

Etimologjia “mal ikim” e fjalës “mallkim” na vjen në ndihmë për vërtetimin e shpërnguljes së sumereve “larg nga e keqja” drejt zonave më të sigurta e të mbrojtura malore, dhe njëkohësisht konfirmon tezën e dyndjeve Indo-Europiane. Në këtë logjikë mund të konfirmohet se etimologjia e emrit “Pellazg” vjen nga “Pe Larg”. Pe-Largët ishin popullsia paraiilire që erdhi nga vendi i shumerëve rreth mesit të mijëvjeçarit të tretë BC, pas shkatërrimit të kulturës shumere.

Arrijmë kështu në vargun plot muzikalitet:

Nephilim/Në fillim sumerianë, pastaj pelazgë/pelargë, më pas ilirë e arbër, e sot SHQIPTARË

3. Etimologji e disa fjalëve e shprehjeve shumere, ku janë zgjedhur ato më të kuptueshmet dhe nga fusha të ndryshme të kulturës. Leksiku i plotë e i përpunuar sipas kërkesave të metodologjisë krahasuese gjuhësore do të botohet së shpejti:



SUMER/SHUMER = Shum Erë

KI = Ki = Ky, dheu, planeti Tokë

KIENGIR = Ki e Ngir = tokë e ngirë, e nginjur, tokë e begatë, e quanin vetë sumerianët

EDIN (Eden) = E din, ka dituri. Kujtoni pemën e dijes në kopshtin e Edenit

NIBIRU/NIBIRA = Ni Bir a = Planeti i 12-të (Z.Zitçin e përkthen “a son”)

KINGU= Ki nguc = Ky ngjitur/nguc, Hëna

ANNUNAKI = Arnun a ki = ardhun a ki

ENGIZ = E ngiz = e ngjiz, gatuaj

KASHI = Ka shi, bën shshsh…= Birra

KUR = Mal, Gur

MA = Ma = Mban, mjet transporti

ME = Me = (me) vegël, mjet

MAGUR = Ma Gur = anije transport minerali (gurësh)

NARU = Na ruan, na kujton, neron/nderon = Memorial

ESERU = E she e ru = burgos

KASADU =Ka sa du = u mbush, arriti

KURNUGIA = "Gur në gji a" = minierë

KURNUGIA = Kur nuk ja = kurrë nuk kthehet

KIINDAR = Ki i ndar = dhe/tokë e ndarë, plasaritje

KAGAL/ABULLU= Ka kalim ose a mbyllur = Porta

EMUQA = E Muqa, E mujta

DAKU = Gjaku = gjaku, ekzekutoj, vras (sipas fjalorëve Sumerian-English)

HURASAM = MASARUH = Masa a Rujt = para, lek

NISILIMZAKARU = Ni Qilim Za Ka Ru = një qëllim fjalë ka rujt = Betim

DIMTU = Dimtu = dëmtuar

KUNUKUM = Ku nuk um (humb) = mbyll hermetikisht, vulos

IZZAKKARA= I Za ka ra = një fjalë ka dalë = thonë, thuhet

RIKISTU = Ri Kishtu = e lemë kështu = marrëveshje

EPESU = E peshoj = e trajtoj, e diskutoj, e vlerësoj

MASKIM = Ma shkrim = shkrues, inspektor

ISHTAR, ESHDAR, ASTARTE = Ishte Ar, Esht Ar, Asht e Arte = emra të Afërditës

BABBAR = Ba Bardh = Zot i drejtësisë, zbardh, ndriçon, sqaron, vendos

EBABBAR = E Babbar = e Babbar-it = (tempulli, shtëpia) e Babardh-it

SIPPAR = Si i Par / Sipër = qytet kryesor (si i parë) në Shumer

Zbërthimet etimologjike të mësipërme janë bërë sipas fjalorëve sumerian-anglisht të standardizuar, pra të pranuar botërisht. Pjesërisht janë zbërthime me mbështetje historiko-logjike që nuk gjenden në ata fjalorë. Të bën përshtypje se sumerologjia botërore (sumerologjia shqiptare çuditërisht nuk ka ekzistuar deri më sot) në asnjë rast nuk ka marrë në studim ndonjë lidhje të shqipes me gjuhën sumeriane. Shpresoj që tani e tutje të rritet vëmendja në këtë drejtim këtu në Shqipëri, sepse realisht do të duhet një punë mjaft e madhe që këto përfundime të kuptohen e të pranohen nga sumerologët e huaj, sepse kjo gjë që do të sillte mjaft ndryshime në gjuhësinë botërore e cila ka sot një histori rreth 150-200-vjeçare.

Pra, shqipja është vërtet gjuha e fillimit, gjuha e nefilimëve.

Ndoshta me shqipen do të lexohen saktë edhe shkrimet apo sekretet e vjetra, për të cilat interesi po shtohet çdo ditë e më tepër në të gjithë botën. Le ta kenë shqiptarët meritën e zbulimit të tyre. Të dish do të thotë “të kesh fuqi”.

... Dhe qëndron më tepër se aktuale thirrja e rilindësit të madh A. Z. Çajupi:

Shqipëtar mos rri, po duku, shqipëtar!



Zoti e ka bekuar shqipen dhe Shqipërinë, e vërteta vonon, por nuk harron...



Nga Anastas S. Shuke, Metropol

Gjimnazistët: Duam një lëndë për edukatën seksuale

Nxënësit e shkollave të mesme pohojnë se u mungon informacioni për edukatën seksuale. Kemi interes

Adoleshentët nuk marrin informacion të mjaftueshëm në lidhje me edukatën seksuale. Atyre u mungojnë njohuritë se si të mbrohen nga infeksionet seksualisht të transmetueshme apo si t'i shpëtojnë ndonjë shtatzënie të paplanifikuar.

Kjo për arsye se në shkollat e mesme mungon një lëndë e veçantë, ku adoleshentët të mësojnë mbi edukatën seksuale.

Këtë e pohojnë për gazetën vetë nxënësit e shkollave të mesme, por edhe stafi pedagogjik thekson se këto njohuri duhet të jenë më të bollshme për adoleshentët.

"Mësojmë matematikë, letërsi e çdo gjë tjetër, por për edukatën seksuale nuk bëjmë orë të veçanta, ndonëse të gjithë adoleshentët kanë interes",- pohon Anjeza Koçiu, maturante e gjimnazit "Besnik Sykja".

Ndërsa psikologia e shkollës "Besnik Sykja", Anisa Subashi, theksoi se adoleshentët kanë shumë interes për të mësuar mbi edukatën seksuale dhe sidomos mbi përdorimin e metodave kontraceptive, por, për fat të keq, ende nuk ka një lëndë të veçantë ku t'i mësojnë.

Adoleshentët



Tashmë ndodhemi përballë fakteve reale se një pjesë e madhe e adoleshentëve kryejnë marrëdhënie seksuale, madje me partner të ndryshëm, por, nga ana tjetër, edukata që marrin mbi këtë aktivitet është tepër e mangët.

Nxënësit e shkollave të mesme pohojnë se janë shumë të rralla orët e mësimit që zhvillohen për njohuritë e edukatës seksuale apo për metodat kontraceptive. "Orët e mësimit që marrim nuk janë të mjaftueshme në lidhje më këto tema. Psikologia e shkollës na ka folur një herë për edukatën seksuale dhe masat mbrojtëse që duhet të marrim.

Të gjithë kemi interes të dimë më shumë dhe mendoj se duhet 1 orë në javë mësim në lidhje me edukatën seksuale",- pohon maturantja Mimoza Koçiu, duke shtuar se burim informacioni për këto tema, momentalisht, kanë internetin, shoqërinë dhe ndonjë fletëpalosje që u bie në dorë.

Të njëjtin mendim me të ndajnë edhe bashkëmoshatarët e saj, të cilët theksojnë se duhet një bashkëpunim më i ngushtë mes nxënësve dhe mësuesve, si edhe psikologut për të biseduar në lidhje me tema të tilla. "Sigurisht që është më mirë të përdoren kontraceptivë se sa të kesh një shtatzëni të paplanifikuar apo ndonjë abort.

Edhe sa u takon infeksioneve seksualisht të transmetueshme, e dimë që janë të rrezikshëm, por për fat të keq nuk kemi ndonjë lëndë apo program të veçantë që të flitet për këto",- pohon gjimnazistja Rudina Nuredini.

Ndërkohë, ajo theksoi se do të ishte shumë më mirë sikur ta gjenin praninë e psikologen në shkollë çdo ditë, sepse ajo është një burim i mirë informacioni dhe këshillimi sa herë që ata kanë nevojë.

Prezenca e saj vetëm 3 herë në javë, sipas saj, është e pamjaftueshme. Gjithashtu, edhe psikologia Anisa Subashi, theksoi se psikologu duhet të jetë i pranishëm çdo ditë në shkollë, madje të ketë edhe një punonjës social, sepse janë mbi 1 mijë nxënës dhe nuk përballohen dot vetëm nga një psikolog, që paraqitet 3 herë në javë në shkollë.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Psikologia Subashi pohon se gjimnazistët kanë interes të dinë sa më shumë për seksin. Kanë frikë nga shtatzënitë, por jo nga infeksionet





Psikologia: Adoleshentët kanë etje të dinë për seksin



Temat më të preferuara që kërkojnë me ngulm nga psikologia janë temat për edukatën seksuale, përdorimin e kontraceptivëve dhe çdo gjë tjetër që ka lidhje me seksin.

Madje ata i kërkojnë vetë këto tema sa herë që psikologia troket në klasat e tyre për të bërë ndonjë orë këshillimi me ta. Këtë e pohon psikologia e gjimnazit "Besnik Sykja", Anisa Subashi, e cila thekson se është pozitiv fakti që të rinjtë tashmë kanë interes për njohuri. "Mendoj se tek të rinjtë është rritur disi ndërgjegjësimi për të përdorur prezervativët.

Kanë interes, por informacionin e kanë të mangët. Ishte një djalë i vitit të katërt një ditë dhe tha se jo gjithmonë e vë kondomin dhe atë e përdor vetëm për të mos lënë shtatzënë partneren, por harrojnë infeksionet seksualisht të transmetueshme që mund të marrin",- pohon Anisa Subashi.

Ndërkohë, ajo shton se në sistemin arsimor të mesën nuk ka një lëndë specifike që flet për edukatë seksuale. Këtë vit, sipas saj, mendohet të futet një lëndë "Aftësia për Jetën", ku shkruhet për duhanin, drogat, seksualitetin dhe metodat kontraceptive, lëndë kjo që do pasurojë njohuritë e adoleshentëve.

Ndërkohë, ajo shpjegoi se gjithmonë ka njohuri, aftësi dhe sjellje që do të thotë një person mund të marrë njohuri, por në sjellje nuk i zbaton ato.

"Pra, puna jonë si psikologë është të ndryshojmë edhe sjelljet e adoleshentëve dhe veçanërisht sjelljet në lidhje me metodat kontraceptive, pasi kështu mund të shmangen shumë probleme që mund t'u lindin atyre, qoftë probleme sociale, ekonomike dhe shëndetësore",- pohon psikologia Anisa Subashi.
Shekulli

Gratë e Tufinës i ankohen Flamurit për burrat që i tradhtojnë me faturisten e KESH

Një letër nga disa gra të Tufinës i është drejtuar Genc Rulit dhe Gjergj Bojaxhiut. Gratë e Tufinës kërkojnë që gruaja, e cila u mbledh lekët e dritave, të pushohet nga puna, pasi ato dyshojnë se ajo u merr më shumë lekë nga sa duhet burrave të tyre.

Një kopje e letrës mbërriti dhe te Flamuri. Ky i fundit u trondit nga përmbajtja dhe filloi menjëherë verifikimin.

Së pari mori në telefon Bojaxhiun.

- A është e vërtetë kjo që thonë këto gratë për këtë faturisten tuaj? - tha Flamuri.

- S’di ç’të them, - i tha Bojaxhiu. - Për mua është grua shumë korrekte. I kam thënë që, nëse nuk i mbledh lekët në Tufinë, do të të heq nga puna. Dhe ajo m’i ka sjellë në rregull. Se ç’metoda ka përdorur, nuk e di, por mua m’i ka sjellë në rregull lekët.

I shqetësuar mori në telefon Genc Rulin.

- A të ka ardh kjo letra e grave të Tufinës që ankohen për faturisten e KESH që i rropi burrat e tyre duke u marrë lekët? - e pyeti.

- Nuk di ç’të të them, - i tha Ruli. - Mua plani më del në rregull. Më rezulton që kjo gruaja mund të ketë marrë bakshish ndonjë punim artistik nga burrat, por jo lekë. S’kam dëgjuar gjëra të tilla. Shiko se mos kanë zili ato gratë, se mund të jetë e pashme kjo gruaja.

Kjo e hutoi dhe më shumë Flamurin. Nuk dinte ç’të bënte me këtë ankesë. Ta merrte atë burrin në telefon, ai ishte në Poloni dhe akoma nuk i kishte ikur gëzimi i aplikimit në BE. Sidoqoftë, një zgjidhje i duhej dhënë, pasi ai është i ndjeshëm ndaj skandaleve seksuale. Vendosi t’i bëj telefon.

- Më ka ardhë një letër shqetësuese, - i tha Flamuri me druajtje….

- Flamur, aplikimi ishte një fitore e madhe. E kemi meritu me kohë këtë aplikim. Duhet me e festue. Duhet të porosisësh urgjent 200 mijë, … jo 350 mijë..., jo 500 mijë postera, ku të shkruhet “Shqipëria, në Evropë”. Jo, duhet me e bë. S’ka problem për faturën, fol me atë që bën gjithmonë pazare për këtë punë dhe i paguajmë.

- Dakord, doktor, e bëj unë, po desha të të them një ngjarje që ka ndodhur në Tufinë.

- Flamur, na duhen vetëm ngjarje që dëshmojnë identitetin tonë evropian, që jemi një vend që meritojmë Evropën.

- Po, ndaj desha të të pyes, - i tha Flamuri, - se disa gra nga Tufina po ankohen për ngacmime seksuale nga një punonjëse shteti…

- Si, në Tufinë? Po çne në Tufinë, qeveria i ka zyrat në Tiranë…?

- Jo, jo, s’e kanë me qeverinë qendrore, por me një grua, që besojnë se u merr lekë burrave të tyre dhe ata justifikohen se është shtrenjtuar fatura e dritave.

- Flamur, kush është kjo gru…?

- Një punonjëse e Genc Rulit, d.m.th., varet nga Bojaxhiu, d.m.th., e ka fut në punë Sait Dollapi, d.m.th., s’e di, mund ta kem futë dhe unë.

- Flamur, kjo është një gja shumë e rëndë. Dyshoj që e kanë sajuar të tërheqin vëmendjen nga aplikimi në BE. Duan të na tregojnë popull primitiv. Jo Flamur, duhet ta sqarosh këtë. Nëse është e vërtetë, ajo gru për 4 minuta të pushohet nga puna.

- Nuk kemi fakte, - tha Flamuri, - kemi vetëm një letër të atyre grave…

- Shikojini mirë ato gra, Flamur. Nëse janë socialiste, atëherë ajo gru, për të cilën ankohen ato, duhet dekoru dhe duhet ngritë në përgjegjësi, nëse janë demokrate, ajo gru duhet pushu. Jo, se kjo na errëson gjithë suksesin. Fol me Rulin, jo, mos fol me Rulin, fol me Bojaxhiun, jo, as me Bojaxiun mos fol… shiko, takoje vetë njëherë atë gruan dhe shiko ç’tip është, jo vetë jo, se s’dihet, provokon, çfarë të bëjmë me të, çfarë të bëjmë… shiko, mirë shumë, lëre këtë muhabet Flamur, do na e kenë sajuar që të errësojnë hyrjen në BE. Mos u merr me të..


Teksti i letrës




Ju çqetësojn disa gra të zonës Tufin, rrethit Tiranës

U banë tre vjet si Drejtorija e Keshit ka sjell në ket zonë nji gru si quhet Merjeme për të shiqu sahatet e energjisë.

Zonja Merjeme nuk paska ardhur për të shiqu sahatet, por paska ardhur për të vazhdu zanatin e saj si prostitutë.

Nu kemi lekë me mbajtur fëmijët me bukë, ato lekë që kanë burrat, ia japin kësaj prostitute.

Lutemi asaj ministrije dhe personalisht ministrit të Energjetikës të na e largojë sa ma parë këtë gru prostitutë nga kjo zonë se na qiti në rrug të madhe, na la fëmijët pa bukën e gojës.

Mbetemi me shpresë

Sa thamë ma sipër, jemi shumë gra, por pak po shkruajmë emrat


(Vijojnë emrat)

Burimi i informacionit :http://www.gazetatema.net/index.php?gjuha=0&category=3&id=5161