Friday, November 27, 2009

Thënie për politikën !

Nuk ka më komunist se ish-komunisti, që lufton komunizmin. Valsav Havel


"Ç'fat për sundimtarët që njerëzit nuk mendojnë!"Adolf Hitler




"Ju mundet të jetoni fare mirë edhe në Shqipëri..., po të jeni pushtetarë".

"Votoni për njeriun që premton më pak, sepse ai do t'iu zhgënjejë më pak". Bernard Baruh

"Mos e merrni me frikë kur ju japin të qeverisni një popull, nuk e merrni me mend sa pak mend duhet për ta qeverisur".

"Supozohet se politika është profesioni i dytë më i vjetër. Unë kam kuptuar që ai ka shumë ngjashmëri me profesionin e parë më të vjetër".Ronald Regan

"Shtetet e mëdhenj kanë vepruar gjithnjë si gangsterë, ndërsa shtetet e vogla si prostituta".Stenlej Kabrik

"Ai që është në pozitë të lartë, asnjëherë s'mund ta dijë vuajtjen e popullit, sepse e pengon mendjelartësia".

"Nëse ju, zotëri, duke hyrë në këtë shtëpi (Shtëpia e Bardhë), jeni po aq i lumtur sa unë që po dal, atëherë ju jeni njeriu më i lumtur në botë".Xhejms Buhanan (Abraham Linkolnit)

"Sikur të isha zgjedhur përsëri president, jam i sigurt që nuk do të kisha jetuar më shumë se një vit".Xhon Adams

"Brenda pak muajve të parë të presidencës unë zbulova se, të jesh president, është si të shkosh kaluar mbi një tigër. Njeriu që e nget, duhet ta vazhdojë ta ngasë, ose ndryshe gëlltitet". Harri S. Truman

"Presidenti harxhon më shumë kohë për të puthur njerëzit në faqe, me qëllim që t'i bëjë ata të bëjnë atë që duhet të bëjnë, pa i puthur".Harri S. Truman

"Ju mund ta mësoni gjithnjë të vërtetën nga një burrë shteti amerikan, pasi ka kaluar të 70-at, ose shpresat për president".Uendell Filips

"Politikani është ai person me politikën e të cilit nuk jeni dakord; nëse jeni dakord me të, ai është burrë shteti".Dejvid Llojd Xhorxh

"Politikanët janë gjithandej të njëjtë. Ata premtojnë të ndërtojnë një urë edhe aty ku nuk ka lumë".Nikita Hrushov

O Perëndi! Më shpëto nga miqtë e mi, nga armiqtë mbrohem vetë. Volter

"Nëse tani nuk mund t'u japim fund ndryshimeve tona, të paktën mund të ndihmojmë ta bëjmë botën më të sigurt për diversitet".Xhon F. Kenedi

"Konservatori është ai që i zë rrugën historisë duke i bërtitur "Ndal!".Uilliam F. Baklej( i riu)

"Nëse jemi të fortë, forca jonë do të flasë vetë. Nëse jemi të dobët, fjalët nuk të ndihmojnë dot".Xhon F. Kenedi

"Unë kurrë nuk do të kërkoj, kurrë nuk do të refuzoj, madje kurrë nuk do të jap dorëheqjen nga një post".Xhorxh Uashington

"Një nga lukset e jetës së një politikani është se e shikon veten, ashtu siç e shikojnë atë të tjerët".Xho Klark

"Liberali është ai që është aq tolerant, sa mund të mos mbajë as anën e tij në një grindje".Robert Frost

"Politikani e ndan njerëzimin në dy klasa: Në vegla dhe në armiq".Fridih Niçe

"Arti i të qenit burrë shteti është të parashikojë të pashmangshmen dhe të përshpejtojë shfaqjen e saj".Talejrand

"Përderisa një politikan nuk e beson kurrë atë që thotë, ai befasohet kur të tjerët e befasojnë".Charles de Gaulle

Rreziku i luftës lind atëherë kur një komb bëhet pafundësisht më i fuqishëm se konkurruesi i mundshëm i tij.Richard Nikson

Terrori i vërtetë është sikur të zgjohesh në mëngjes dhe të gjesh që kombi yt drejtohet nga klasa tënde e shkollës së mesme.

"Kurrë mos u tërhiq, kurrë mos jep shpjegime, kurrë mos kërko ndjesë: Çoji gjërat deri në fund dhe lëri ata të bërtasin vetë".Neli MakKlung

"Çdo grua, që kupton problemet e drejtimit të një shtëpie, do ta ketë më të lehtë të kuptojë problemet e drejtimit të një shteti".Margaret Theçer

"I pavaruri është ai që kërkon të nxjerrë politikën jashtë politikës".Adlai Stivenson

"Në politikë është e nevojshme të tradhtosh ose vendin, ose elektoratin tënd. Unë parapëlqej të tradhtoj elektoratin".Charles de Gaulle

"Ndëshkimi më i rëndë për të vendosur të angazhohesh në politikë, është të urdhërohesh nga dikush, që është inferiori juaj".Platoni

Në politikë nuk ka miqësi të përjetshme, por interesa të përjetshme.Charles de Gaulle

"Bota është një vend i rrezikshëm për të jetuar, jo për shkak të njerëzve që veprojnë si djalli, por për shkak të njerëzve që nuk bëjnë asgjë për këtë".Albert Ajnshtajn

"Nuk mund të ketë ndonjë krizë javën që vjen. Kalendari im është mbushur plot".Henri Kisinger

"Tre njerëz, të braktisur në një ishull të izoluar, do të shpiknin shumë shpejt politikën".Meson Kulej

Një politikan mendon për zgjedhje të ardhshme, kurse një burrë shteti mendon për brezin e ardhshëm.James Clark

"Ishte furtunë në një kupë çaji, por, në politikë, ne lundrojmë në varka prej letre".Harold Makmillan

"Shpirti partiak..., i cili, në rastin më të mirë, nuk është gjë tjetër veçse çmenduria e shumë njerëzve për të fituar pak vetë".Aleksandër Poup

"Politika e shkallës më të lartë në një demokraci pasqyron vlera, më shumë se sa i informon ato".Arnold A. Rogou

"Politika nuk është një vend ose një profesion i mirë për dikë që është dembel, delikat apo që i mungon një sens humori".Xhon Bejli

"Politika, emër diplomatik për ligjin e xhunglës".Eli Kultbertson

"Nuk ka herezi më të madhe se sa posti të vendosë vlerat e atij që e mban".Lord Akton

Ç'vlerë ti vërë vetes një komb, atë i vënë edhe të huajt.

Nuk duhet të hysh në luftë me dikë (median) që ble bojën me fuçi apo shiritin e regjistrimit me arka.

"Sa më shumë lexoni për politikën, aq më shumë arrini të pranoni se çdo parti është më e keqe se tjetra".Uill Roxhers

"Në pikëpamjen akademike përpiqeni të pohoni të vërtetën absolute; në politikë kërkoni që të vërtetën t'ia përshtatni fakteve përreth jush".Pierr Eliot Trudo

"Një pyetje, që nuk mund t'i përgjigjesh pa paragjykuar qeverinë, nuk është pyetje e përshtatshme për t'u bërë".Xhon F. Rokfeler

"Në politikë, një bashkësi e njerëzve që urrehen, është pothuaj gjithnjë baza e miqësisë".Aleksis de Tokevil

"Paraja është për politikën si nëna që ushqen me qumështin e saj".Xhesi Anruh

Një burrë shteti është një politikan që e vë veten në shërbim të kombit, ndërsa një politikan është një shtetar që e vë kombin në shërbim të vetes.Georges Pompidou

"Ky organizëm (OKB) është krijuar për të parandaluar që të shkoni në skëterrë. Ai nuk është krijuar për t'iu dërguar në qiell".Henri Kabot Lloxh( i riu)

"Nuk do të ketë ndonjë burrë shteti evropian që do të bashkojë Evropën. Evropa do të bashkohet nga kinezët".Charles de Gaulle

"Një politikan që ankohet nga shtypi është si një marinar që ankohet se e zë deti".

"Unë nuk jam i referuar kurrë politikës si arenë e moralit. Ajo është arenë e interesave".Xhon P. Rosh

"Me qëllim që të bëhen zotërinj, politikanët pozojnë si shërbëtorë".Charles de Gaulle

"Politika është më e rrezikshme se lufta, sepse në luftë ju vriteni vetëm njëherë".Uinston Çurçill

"Nëse doni të thoni të vërtetën, elegancën lërjani rrobaqepësve".

"Një e pesta e njerëzve janë kundër për çdo gjë, gjatë gjithë kohës".Robert F. Kenedi

"Ata që bëjnë të pamundur revolucion paqësor, do të bëjnë të pashmangshëm revolucionin me dhunë".Xhon F. Kenedi

"Nuk është pushteti ai që të korrupton, por është frika. Frika se mos humbasim pushtetin korrupton ata që e ushtrojnë atë dhe, frika për të mos e pësuar nga pushteti, korrupton ata që janë subjekt i saj". Aung Sang Suu Kyi

"Njerëzit zotërojnë një zgjedhje të pandërgjegjshme për t'u influencuar".T.S Eliot

"Përgjegjësia: Një barrë që mund të shkarkohet e që mund të vendoset lehtë në shpatullat e Zotit, fatit, shansit të fqinjit tuaj, në ditët e astrologjisë, u bë e zakonshme që ajo t'u ngarkohej yjeve". Embrouz Biers

"Tirani vdes dhe sundimi i tij merr fund; martiri vdes dhe sundimi i tij fillon".Soren Kierkegard.

"Mos harroni, në këtë botë vetëm vdekja dhe taksat janë të sigurta".

"Nëse doni të dështoni në politikë... flisni me popullin sinqerisht".

"Statistikat mundet t'i përdorni ashtu siç përdor i dehuri një shtyllë elektrike, për t'u mbajtur, jo për të parë".

"Të drejtën e fjalës e kanë të gjithë! Kjo s'do të thotë se çdokush di të flasë mirë e saktë!"

"Për ata që fshihen e nuk punojnë, armë e vetme u mbetet kritika kundër atyre që përditë punojnë dhe përpiqen të jenë më të përparuar!"

"Ata që rastësisht i kanë hipur kalit një herë, mendojnë se përjetë do të jenë kalorës. Pikërisht, ata në të parin hendek bien dhe mbesin përjetë këmbësorë!"

"Kur është paqe dikush kërkon luftë. Ndërkaq kur është luftë, dikush kërkon paqe!"

"Kur një njeri do që të vrasë një tigër, për atë është një sport...Kur një tigër do që të vrasë një njeri, për atë është i egër...Dallimi midis krimit e drejtësisë nuk është më i madh".

"Injoranca e ligjit nuk të shkarkon nga përgjegjësia, ndoshta njohja e ligjit, shpeshherë po".

"Në politikë, një javë është kohë shumë e gjatë".Harold Uillson

"Kongresi është kaq i çuditshëm. Dikush ngrihet të flasë dhe nuk thotë asgjë. Askush nuk dëgjon, pastaj të gjithë bien dakord".Boris Marshalov

"Këshilla më e mirë që mund t'u japësh të rinjve për karrierën është: Zbuloni çfarë ju pëlqen të bëni më shumë dhe pastaj gjeni dikë t'ju paguajë për këtë".Oscar Wilde

"Nacionalisti më i mirë është ai që dallon të metat e popullit të vet".

"Pasuria është diçka që mund të ndihmojë në jetë, por jeta nuk është diçka që kalohet për të grumbulluar para".J.V.Gëte

"Që të ngjitesh në sferat më të larta të kësaj bote, duhet medoemos, që zgjuarsinë ta kthesh në dinakëri të zhdërvjelltë,vullnetin në egërsi prej bishe, ambicien në cinizëm, moralin në mirësjellje formale dhe ndërgjegjen në librezë çeqesh...." L.Uoller

Ne botë do të kishte më pak çaste të kobshme, nëse të këqijat s'do të bëheshin në emër të ndonjë të mire. Marvie V. Ebner.

"Franca ma ka pasur më shumë nevojën, se sa unë ia kam pasur asaj".Napoleone Bonaparte

"Njerëzit që kafshojnë dorën e atij që i ushqen, zakonisht lëpijnë këpucët e atyre që i godasin".Erik Holar

"Gabimi për të cilin udhëheqësit gjermanë janë në gjyq nuk është se ata e humbën luftën, por se ata e filluan atë".Nga Gjyqi i Nurembergut

"Tri detyrat më të rënda të kësaj bote janë: Ta shpërblesh urrejtjen me dashuri, pranimi i të pamundshmes dhe thënia - unë isha gabim".Sydney J. Harris

"Demokracia është sistemi më i keq i mundshëm, përveç sistemeve të tjera që kemi njohur deri tani".W. Churchill

"Diplomacia është arti patriotik i gënjeshtrës për të mirën e vendit tënd".

"Nëse Hitleri do të pushtonte Ferrin, atëherë unë do të bëhesha aleat me Djallin dhe do ta nxirrja dhe prej andej!"Uinston Cercill

"S'ka asgjë më të rrezikshme sesa të jesh tepër modern. Rrezikon të dalësh jashtë mode nga një moment në tjetrin".Oscar Wilde

Gati c'do lidhje fillon dhe vazhdon ne formen e nje perfitimi te dyanshem. Shkembim mendor apo fizik, i cili perfundon kur njera nga palet nuk ka me c'fare te jape.W.H. Auden

"Diktatura është një vend ku politikën e kanë nxjerrë jashtë politikës".Sem Himel

Thursday, November 26, 2009

Sekretet e një martese të lumtur!

Problemi kryesor që shkakton divorcet është mungesa e komunikimit mes partnerëve



- A i thoni burrit/gruas tuaj shpeshherë të dua?

- A i kujtoni ditët e shënuara, si për shembull përvjetori i martesës apo ditëlindjet?

- A i kushtoni rëndësi vetes edhe në shtëpi?

- A e vlerësoni familjen e burrit/gruas njësoj si familjen tuaj?

- A harxhoni kohën e mjaftueshme për të folur vetëm rreth marrëdhënies tuaj?

- A tregoni ndaj burrit/gruas tuaj të paktën aq respekt sa tregoni ndaj shokëve/shoqeve tuaja?

- A merrni vendime të përbashkëta në lidhje me edukimin e fëmijëve?


Rastet e shqyrtuara gjatë karrierës së gjatë si avokat e kanë shtyrë studiuesin turk, Cengiz Hortoglu të botojë një përmbledhje të titulluar, “Sekretet e një martese të lumtur”.

Avokati Hortoglu ka dëgjuar historitë e shumë çifteve që kanë aplikuar për divorc, dhe në përmbledhjen e tij ka pasqyruar situatat në cilat çiftet gabojnë më shumë.

"Kam vëzhguar me hollësi shkaqet e divorceve, dhe në 3 vite jam takuar me më shumë se 3 mijë persona. Vetëm brenda këtij viti jam takuar me 284 persona që kanë aplikuar për divorc, ndërkohë që kam analizuar në mënyrë individuale 3 mijë raste të tilla”, deklaron Cengiz Hortoglu.

Ai shpjegon se rreth 30% e divorceve vijnë si pasojë e shkaqeve serioze, dhe 70% si pasojë e mosvlerësimit dhe komunikimit të dobët mes dy palëve, ose dhe e vetëm njërit prej bashkëshortëve.



Studiuesi turk thotë shkaqet më të zakonshme të ndarjeve vijnë nga kritikat e bashkëshortëve ndaj karaktereve të njëri-tjetrit, mungesa ekonomike,tradhëtia, dhuna, mosbindja, etj. Por sipas tij, mbi të gjitha qëndron moskomunikimi mes partnerëve.

"Ti gjithmonë kështu je, i njëjti! Asnjëherë nuk ke për të ndryshuar!", janë këto disa nga eksplozivët e një martese thotë Hortoglu.

Këto shprehje merren direkt si fyerje dhe çojnë shpesh në mosmarrëveshje të cilave zor se u gjendet zgjidhja, thotë avokati.

Sipas tij, një njeri qe s’di të bëjë komplimente dhe që nuk interesohet asnjëherë për paraqitjen e burrit/gruas (që nuk i thotë qoftë edhe një herë “kjo të shkon shumë"), më mirë mos të martohet kurrë.

Çifteve që kanë aplikuar për divorc, Hortoglu iu sugjeron disa ndryshime në jetën e tyre, duke filluar nga ato brenda shtëpisë. "Ndërroni mobiliet e vjetra, hidhini gjërat e tepërta dhe rrobat e vjetra. Hiqni nga muret panoramat me pamje dimri dhe vendosni ne vend te tyre panorama me pamje pranverore. Ndiqni filma komikë dhe zini shoqëri që ju bën për të qenë gazmorë", këshillon ai.

“Mosnjohja e mjaftueshme dhe sekretet që u mbajnë njeri-tjetrit bashkëshortët u hapin rrugë mosmarrëveshjeve. Para se të martoheni mësoni sesi të kontrolloni nervat e njëri-tjetrit”.

Ata që janë duke përjetuar probleme me alkoolin, stresin, frikën, etj., këshillohet të mos martohen pa kaluar këtë gjendje, pasi në martesë probleme të tilla veçse dyfishohen. Sipas studiuesit, nuk është e saktë shprehja që "pas martese problemet mbarojnë". Nëse është e nevojshme, këshillohet të merren edhe ndihma mjekësore.

Hortoglu thekson se në rastet kur veprohet sipas idesë që fëmija shpëton martesën, atëherë kjo do të ndikonte negativisht në zhvillimin e vetë fëmijëve.

"Atëherë si do ta shpëtoni ju atë fëmije nga një martesë negative? Nuk keni të drejtë që për të shpëtuar martesën tuaj të shkatërroni jetën e fëmijëve. Fëmijëve vetëm një marrëdhënie e mirë mes prindërve ia shton lumturinë”, thekson studiuesi Hortoglu.



Në fund të librit të tij, si përfundim Cengiz Hortoglu thotë se pesë janë shprehjet magjike për një martesë të lumtur:

1. Ti me pëlqen!
2. Të vlerësoj!
3. Të kuptoj!
4. Të dua!
5. Të respektoj!


Përgatiti: Elsa Agia, G. Start

Fëmijët e pistë janë më të shëndetshëm

Higjienistë të të gjithë botës, pendohuni!
Mikrobet dhe bakteret nuk janë vetëm burim sëmundjesh dhe infeksionesh, por edhe një ndihmë e rëndësishme në funksionimin korrekt të reaksionit imunitar të organizmit.


Një studim i realizuar nga Universiteti i San Diegos ka treguar se kjo vjen në raste të plagëve të lëkurës.



Lëkura reagon më mirë ndaj plagëve nëse nuk është shumë e pastër, ose thënë ndryshe nëse mikroflora është e populluar me stafilokok.

Rezultatet janë publikuar në numrin e fundit të “Nature Science” dhe “The Guardian”.

TCH

Media amerikane: Grupet shqiptare janë të frikshme

Stacioni televiziv amerikan, “Fox News”, dega lokale e Nju Jorkut, transmetoi të shtunën në mbrëmje emisionin “Më të kërkuarit e Amerikës”, i cili bënte fjalë për krimin e organizuar në SHBA.


Në emisionin e së shtunës, agjentë të FBI-së e të Task Forcës për krimin e organizuar folën në hollësi për dy shqiptarë, përkatësisht të njohur si Kujtim Lika ose i njohur si Kujtim Tika, ose Timmy; si dhe Myfit Dika, i njohur edhe si Mike.
Emisioni fliste se FBI-ja është në ndjekje të një kryemafiozi shqiptar.



Megjithëse e portretizuar vetëm në filma dhe programe televizive, mafia italiano-shqiptare është një rrjet i goditur, pas dekadash përgjimesh dhe nga qëndrimet e vetë të penduarve, të cilët të ballafaquar me afate të gjata burgimi, kanë pranuar që të bashkëpunojnë me autoritetet federale.

Ndërkohë, ndërsa disa organizatat shumë të fuqishme janë goditur. Vendin e tyre të lënë bosh e kanë zënë gangsterë nga ish-Bashkimi Sovjetik, Azia, dhe imigrantë nga Shqipëria, si dhe nga popullsia shqiptare nga vendet e ish-Jugosllavisë, theksonte folësi i “Fox”. “Po përpiqemi edhe pas kaq kohësh që të mësojmë për kulturën e tyre dhe të përcaktojmë një strategji të saktë për kapjen e tyre”, thotë James Farley, agjent drejtues special i FBI-së, duke folur për shqiptarët.

“Është shumë e vështirë që të infiltrohesh në radhët e tyre”, shton ai. Shawn Hall, një agjent i FBI-së që ka punuar së bashku me Farley-n në byronë e FBI-së në Njuark të Nju Xhersit, thekson se përpjekjet e byrosë në të kaluarën janë fokusuar kryesisht te “Coza Nostra” ose “LCN”, duke lejuar rritjen e grupeve kriminale shqiptare, dhe pa u kushtuar shumë vëmendje atyre.

“Tani ne po përpiqemi të intensifikojmë punën tonë kundër krimit të organizuar shqiptar”, shton ai. Ndërsa gangsterët italianë mund të jenë tre ose katër gjenerata të vendosur në Amerikë, shqiptarët janë rritur nën një regjim brutal komunist, të përfshirë në gjakmarrje me klanet rivale dhe të mësuar me kodin e heshtjes që e bën “Omertën” italiane të duket si një lojë përpara rregullave të tyre, thonë agjentët.

“Gjenerata e parë e shqiptarëve ka për tendencë të jetë shumë e dhunshme krahasuar me mafien e lindur e rritur në Amerikë”, thotë Hall, duke shtuar se në organizatat kriminale shqiptare shikohet një kontrast krejt tjetër.

Shqip

Wednesday, November 25, 2009

Thënie për gjuhën

“Gjuha Shqipe është i vetmi mjet i ndriçimit dhe i përparimit moral.
Ajo është një gjuhë e fuqishme dhe e bukur që duhet të jetë krenaria e folësve të saj dhe një mjet i shenjtë për zhvillimin kulturor dhe intelektual të kombit të vjetër shqiptar - Holger Pedersen





-“Gjuha është tepër e rëndësishme për t'ua lënë vetëm gjuhëtarëve” Heidegger

-“Kurrë nuk kemi të drejtë të quhemi komb i qytetëruar, sado që të mësojmë gjuhë të huaja, sepse kombi nuk qytetërohet vetëm me mësimin e gjuhëve të huaja, por me mësimin e gjuhës së vet”
Filip Shiroka

-“Gjuha është pasqyra më e qartë e një kombi dhe e kulturës së tij” Eqrem Çabej

-“Shenjat e civilizimit të një populli janë:

1. si kujdeset ai për drunjtë e tij,
2. si kujdeset ai për fëmijët dhe pleqtë
3. si sillet ai me gjuhën e tij.

Por gjuha është më e rëndësishme. Është detyrë e tij që ta ruaj dhe ta kultivoj atë si vlerë kulturore dhe si tipar identiteti”
Erwin Chargaff

-“Themelin e diturisë dhe të atdhetarisë e përbën gjuha shqipe”
Mit’hat Frashëri

-“Fjala e huaj në gjuhë është si dhia ndër dhen”
N. Frashëri

-“Gjuha më e mirë se gjithçka tjetër jep shpesh dritën ose mjerimin e një kohe”
I. Kadare

-“Gjuha shqipe ka aq pasuri fjalësh e është e ardhshme e plot gjallëri e jetë, sa mund të përkthehen në të klasikët e çdo kombi, e çdo kohe”
Gj. Fishta

-“Gjuha letrare s’është vetëm thesari i kulturës sonë, por edhe mjet i fortë për mbrojtjen e etnisë shqiptare”I. Ajeti“Gjuha është sendi më i çmueshëm i një populli dhe për popullin shqiptar është i vetmi thesar”
E. Çabej

-“Ka një mjet me anën e të cilit kërkimtari është në gjendje ta ndriçojë, deri-diku, muzgun e fillimeve të popullit shqiptar dhe të hyjë në kohën që shtrihet përtej dëshmive historike. Këtë mjet e jep gjuhësia”
N. Jokl

-“Larg gjuhës shqipe, larg të qenit shqiptar”
Q. Murati

-“Mbrojtja e gjuhës është detyrë dhe peng nderi për çdo shqiptar”
Gj. Shkurtaj

“Viktimat e gjuhës janë më të shumta se ato të shpatës”
S. Frashëri

-“Gjuha ruhet atje ku shkruhet” Populli

-“E mjera shqipe, ç’i punojnë e s’ka gjuhë të ankohet!”
T. Zavalani

-“Zot! Jepu shqiptarëve vullnet dhe logjikë që të flasin shqip të paktën kur janë në Shqipëri. Se, siç kanë zënë disa, shpejt a vonë do ta bëjnë atdheun babiloni gjuhësh, ku s’do ta marrë vesh qeni të zonë”
N. Bulka

-“Duke lexuar autorët që shkruajnë mirë, mësohesh të flasësh mirë”
Volter

-“Ai që e zotëron gjuhën e vet vlen më tepër se ai që pushton një qytet”
Një mendimtar i lashtë

-“Gjuha e keqe sjell shumë të këqija”
Latine

-“Gjuha është institucion mbi të gjitha institucionet”
Heidegger

-“Gjuha pasqyron një kombësi, ajo është pasqyra më e qartë e një kombësie dhe e kulturës së saj. Shkalla e pasurisë dhe e pastërtisë së gjuhës është tregues i nivelit të kësaj kulture”
E. Çabej

Kur hedhim më shumë baltë sesa ide.

Edhe një sy jo fort i vëmendshëm nuk do të hiqte shumë për të vënë re, se debati publik në Shqipëri vuan më së pari e më së shumti nga fakti, që njerëzit, në vend të ballafaqojnë idetë e tyre, merren me njëri-tjetrin.

Numërohen me gishta ata që dinë e që duan të fokusohen tek tezat e hedhura, apo tek qëndrimet e mbajtura. Të tjerët merren me autorët, bëjnë biografira, gjurmojnë njolla të mundshme në të shkuarën dhe interesa të supozuara në të sotmen, interpretojnë lidhje e kontakte humane të dyshimta, etj, etj, Dhe nuk është se kjo është qasja e njerëzve të sërës së dytë, të tretë apo të katërt në skenën publike; përkundrazi, është ajka e kulturës, ajka e gazetarisë, ajka e politikës, etj, etj, që sillet në të njëjtën mënyrë.



E mbani mend diatribën që I.Kadare e R.Qose i rezervuan sho-shoqit para nja dy vitesh?

Debati midis tyre, edhe pse e barti që ç’ke me të farën e një ballafaqimi serioz idesh midis dy personalitetesh, degjeneroi më në fund në një kacafytje të paprinciptë midis dy personash. Ka qënë ajo hera, kur personalisht zura ta shoh sëmundjen në fjalë, jo si një sëmundje endemike të përhapur tek-tuk në shoqërinë shqiptare (në faqet e të përditshmeve apo në forumet virtuale, ku bëhet nami me sharje, fyerje, shpifje,anatemime), por si një patologji të kulturës sonë.

Është për të ardhur keq, apo jo?

E megjithatë, Kadare e Qose, ngaqë shkruajnë rrallë në shtypin e përditshëm, e ngaqë shkrimet polemike i kanë edhe më të rralla, nuk mund të shihen si krijuesit e nxitësit e dukurisë së përbaltjes. Këta të fundit duhet t’i kërkojmë tek ata që janë aktorë të ditëpërditshëm në jetën publike shqiptare, dmth tek gazetarët, publicistët, polemistët, politikanët, etj, të cilët bëjnë e kushtëzojnë mean-stream-in kulturor në Shqipërinë e ditëve të sotme. Dhe në këtë pikë ka shumë gjëra për të thënë.

Deri dhe Artan Fuga, i cili është një nga penat më të shtruara e më të kujdesshme të këtij vendi, s’e pati për gjë nja tre vjet më parë, në një polemikë që bënte me mua, të nënvizonte një ciflosje timen që, edhe sikur të ish e dokumentuar, s’kish të bënte fare me çështjen, për të cilën debatonim. Ishte një gjepur, prapëseprapë (Bënte fjalë për një gjoja varësi timen prej Fatos Nanos!?!? Në fakt, sendërgjia e varësisë time prej Edi Ramës në ditët e sotme edhe mund të kapet në një degë, në atë të rrështimit tim të hapur elektoral në favor të PS-së, por ajo e Fugës s’kish asnjë degë ku të kapej). Nuk i jam kthyer asnjëherë asaj polemike as në bisedat me Fugën. E kam marrë për një caduta di stile. Dhe ka shumë gjasa që të jetë kështu, pasi, siç e thashë, Fuga duket se është nga ata që hedhin ide, e jo nga ata që pickojnë njerëz.

Mero Baze është bartësi par excellence i kësaj sëmundjeje.

Sot është më pak se sa dje, por “viktimat” e penës së tij gërryese nuk harrojnë t’u kthehen kohëve, kur Mero Baze nuk merrej fare me çfarë ata thoshin, por merrej me çfarë ata bënin e me çfarë ata ishin. Sigurisht, në tentativën për të bërë gazetari investigative në këtë Shqipërinë tonë, ku qeverisja, vendimmarrja e bëmat e pista të pushtetit janë të blinduara, mund të qëllojë që ta kalosh fare lehtë kufirin që ndan idetë nga personi. Dhe Mero, për hir të së vërtetës, është i vetmi që bën gazetari investigative në Shqipëri; nuk ka dyshim që e bën shumë shpesh me mjete e me logjikë kryqtari, që ngre po aq shpesh akuza të rënda me tahmin, e që “gjahu” që bën është selektiv, por mbulohet ca në këtë “zullum” nga fakti, që ca të vërteta të mëdha ai i ka thënë i vetëm dhe i pari. Mbulohet ca, thashë. “Zullumi” mbetet zbuluar, prapëseprapë. Dhe zullumi është ai i fillimit: injorimi i ideve, zhvlerësimi i qëndrimeve, përbaltja e denigrimi i personit.

Fatos Lubonja ka treguar gjithashtu se nuk i mjaftojnë idetë që ka.

Përveç kësaj, duket se ka qejf t’i vërë të tjerët poshtë edhe në terma etiko-moralë. E në këtë mes, s’e ka për gjë të hedhë baltë kundër të tjerëve. Ç’arrin me këtë? Asgjë, veçse ua heq vëmendjen lexuesve nga idetë e veta (kur qëllon që ka), dhe ua fokuson tek bëmat e supozuara të të tjerëve. Sapo e bëri këtë në shkrimin lidhur me Mero Bazen, ku bënte çmos t’ia zhvleftësonte qëndrimet këtij të fundit me ca akuza, të cilat nja dy ditë më pas i pamë të shkoqitura e të shpjeguara më mirë në një shkrim të Aleksandër Frangajt në mbrojtje të Fatosit. E keqja është se, në kundërshtim me atë që synon Fatosi e bash për faj të Fatosit, shkrimi nuk la pas ndonjë ide (edhe pse kishte ide), por la pas pyetje hipotetike, nga ato që prodhojnë baltë, të llojit: Po pse vallë është prishur Mero me Berishën? Po me Argitën si është puna? Po çfarë pazaresh paska dashur të bëjë Mero, që nuk i paska mbajtur dot kandari i Berishës? Po vetë Berisha pse nuk e denoncon “pazarxhiun” e zemëruar Mero? Po ky Fatosi pse na u marrka me ca pazare të prishura të Meros me Berishën e nuk merret me pazare të tjera të kopsitura mirë e mirë midis Berishës e ndonjë tjetri?

Kjo është jehona që lënë pas shkrime të tilla. Dhe kjo lloj jehone nuk i lipset askujt. Ndoshta u lipset veç atyre, që e kanë plaçkitur dhe po e plaçkisin këtë vend, pasi vetëm kështu gjithë bëmat e tyre të ndyra gjejnë strehë nën tezën, se “këtu të gjithë nëjsoj janë:. E ç’është më e rëndësishme, kjo lloj qasjeje nuk na lë të bëjmë ballafaqimin e ideve.



Mustafa Nano, Korrieri

Tuesday, November 24, 2009

"I denoncoja ato që shihja, por nuk mora asnjëherë përgjigje"

Kam punuar në administratë dy vjet e gjysmë, nga 2006 deri në mesin e 2008-ës. Ajo që më bënte përherë përshtypje ishte fakti që në kontratat për tenderët zgjidheshin gjithmonë ato që ofronin më shumë, kurse ata që kishin oferta të ulëta dhe që i leverdisnin buxhetit të shtetit, për çudi, kishin gjithmonë "diçka mangët në dokumentacione"(!) dhe skualifikoheshin.


Fillimisht kam tentuar të lajmëroja zyrtarë të lartë në kryeministri edhe vetë kryeministrin me SMS në celular, për këtë problem, por nuk merrja ndonjëherë përgjigje. Njëherë një miku, im të cilit i ankohesha në kafe më tha: "Dëgjo, mos u bëj budalla. Ti thjesht u jep atyre një informacion të cilin ata e shfrytëzojnë për të marrë ndonjë llokmë për vete". Nuk e di nëse ishte e vërtetë, por ashtu dukej.



Që informacioni im përdorej që shefat lart t'u bënin pak presion shefave poshtë dhe të futeshin edhe ata në valle, pra, të merrnin pjesë nga ajo që i faturonin tepër shtetit. Me daljen e lotarisë amerikane, kam shpëtuar prej asaj strofke hajdutësh.


Tani që i analizoj gjërat ftohtë them se është shumë e vështirë të shërosh shtetin shqiptar nga korrupsioni. Njerëzit aty janë të babëzitur dhe nuk ngopen kurrë. Edhe projektet që përzgjidhen nga qeveria me sa duket nuk janë rastësisht ato që kërkojnë buxhete të mëdha.


P.sh., kishte edhe projekte paralele për rrugën Durrës-Kukës, me të cilat popullit do t'i kurseheshin goxha lekë dhe rruga do të bëhej. Por duheshin shuma miliardësh, sepse të tilla duhet të ishin dhe përfitimet e lobuesve dhe ndërmjetësve të shumtë politikë e teknikë që kjo vepër ka pasur.


Disa ditë më parë pashë sërish në sajtin e qeverisë në internet që kishte një projekt për të lidhur Tiranën me Elbasanin, ku parashikoheshin kosto të llahtarshme për një vend të varfër si yni. Ndërkohë që për këtë segment ka një projekt tjetër që kushton shumë më pak. Atëherë, pse zgjidhet i shtrenjti??


Pse hyjmë në borxhe si vend, që të paguajmë një projekt që nuk është rentabël ekonomikisht?


Me sa duket nevojat e disave kërkojnë këto rrugë me kosto të larta, ndoshta sepse aty 10 përqindëshi i "argitave" nëpër administratë është shumë më i lartë se në një vepër me parametra normale dhe të përshtatshme për ekonominë e brishtë shqiptare.


Letër e nënshkruar A.R. / lexues Florida, SHBA, Shekulli

ADN-ja shqiptare : Më e vjetra në Ballkan

Rrënjët e shqiptarëve !



Të dhënat gjenetike të shqiptarëve dhe hipotezat e ngritura mbi to, janë një nga mundësitë që mund të na tregojnë prejardhjen. Me gjithë dyshueshmërinë mbi to dhe faktin se asnjëherë nuk bëhet fjalë për të dhëna të padiskutueshme, por të shoqëruara me teori historike, ato bëhen pjesë e një mozaiku që mund të na afrojë më shumë me të vërtetën, me gjithë relativitetin e kësaj të fundit.


Albana Rexhepi, PHD në gjenetikë molekulare në Universitetin e Zyrihut dhe Anila Babameto profesore e gjenetikës në Universitetin e Tiranës, flasin mbi hamendësimet e hedhura pas studimit të mutacionit Δ(Delta)F508. Çfarë është ky mutacion? Çfarë tregon ai mbi prejardhjen e shqiptarëve dhe a mund të konsiderohen të dhënat që dalin prej tij si prova të mjaftueshme? Sakaq, arkeologu Neritan Ceka tregon mbi mbështetjen historike dhe antropologjike të hipotezave që lindin nga studimi në fjalë.


Fakti që shqiptarët janë më të prirur se fqinjët për t’u sëmurur me fibrozë cistike ka hedhur hipotezën se kombi ynë ka një prejardhje neolitike, shumë herë më të lashtë se ballkanasit dhe mesdhetarët e tjerë me përjashtim baskët. Studimet që janë kryer, prej vitit 1992, tregojnë se popullsia shqiptare ka shpeshtësi shumë të lartë të mutacionit gjenetik ΔF508, çka ka hedhur hipotezën se shqiptarët kanë emigruar në Evropën Jugore më shpejt se të gjitha kombet e tjera, përfshi edhe grekët e latinët.

Sipas Prof. Anila Babameto, gjenetiste në Universitetin e Tiranës dhe QSUT, ky studim tregon “origjinën tonë autoktone. Që popullata të këtilla (shqiptare) kanë ardhur shumë shpejt, shekuj e shekuj më parë, nëpërmjet Kaukazit, në Evropën Veriore e më pas në atë Jugore. Ndërsa vendet e tjera që e kanë këtë frekuencë më të ulët (të mutacionit) tregon që kanë emigruar më vonë”.

Sakaq, krahas kësaj hipoteze, prof. Babameto shprehet se është hedhur edhe një hipotezë tjetër, sipas së cilës, një mutacion i ndodhur shumë shekuj më parë është kultivuar dhe është ruajtur prej shekujsh dhe të ketë një frekuencë kaq të lartë, për shkak të izolimit që kanë zgjedhur paraardhësit tanë.

Albana Rexhepi, PHD në gjenetikën molekulare në Universitetin e Zyrihut, mendon se ky studim ka një problem. Sipas saj, “leximi i sekuencës jep informacion mbi gjenin, ndërsa frekuenca e alelit na informon se ç'pjesë e popullatës e mbart atë dhe ç'pjesë e popullatës do të sëmurët prej saj: ky informacion është i pamjaftueshëm për të konkluduar mbi origjinën e alelit. Dhe, aq me pak për origjinën e shqiptarëve”.

Ndërkohë, që për sa i përket teorisë së dytë, ajo i referohet një studimi të kryer, në vitin 1994, që tregon mbi lashtësinë e këtij aleli. Studimi ka treguar se mutacioni gjenetik ΔF508 e ka origjinën në epokën e paleolitit, rreth 52 mijë vjet më parë dhe në Evropë vetëm baskët dhe shqiptarët kanë një mutacion të tillë, në rajonin jugor.

“Ky efekt mund të këtë qenë edhe shkaku përse shqiptarët, ashtu si baskët, kanë një përqindje kaq të lartë të FC508. Por, jo vetëm; edhe izolimi i tyre historik e kulturor mund të ketë favorizuar këtë proces”, – shprehet PHD Rexhepi.

Gjithsesi, sipas saj, të dhënat mund të jenë edhe të pabesueshme, për shkak të kampionit të vogël të studiuar. Ajo kundërshton mundësinë e prejardhjes nordike të alelit, porse nuk hedh poshtë mundësinë e një prejardhjeje indoevropiane, shumë herë më të lashtë se migrimi.

Të dhënat e këtij studimi mbështeten edhe në fakte historike dhe antropologjike. Arkeologu Neritan Ceka mendon se ky studim mbështetet edhe në burime të tjera. “Janë gjetur gjurmë të migrimit ilir nga Kaukazi, a stepat ruse, drejt rrugës që përvijon Danubi e më pas në Shqipëri”, – u shpreh ai, duke shtuar se kjo vërtetohet nga tumat e gjetura, që janë të së njëjtës formë dhe të së njëjtës qeramikë.

“Nuk është për t’u habitur ky fakt, sepse një pjesë e indoevropianëve erdhën në jug të Evropës dhe pjesa tjetër shkoi në veri. Madje, lidhjet më të ngushta gjuhësore të shqipes janë me gjuhët baltike, pra lituanishten dhe letonishten”. Sipas tij, zbulimet e arkeologut Kosina në Lituani tregojnë një kulturë të përafërt me atë ilire, ndonëse në kohë të ndryshme.

Sakaq, edhe hipoteza e dytë, pra e “shqiptarëve paraindoevropianë” gjen mbështetje shkencore, sipas z. Ceka. “Dihet që baskët janë paraindoevropianë, por mos të harrojmë që ilirët janë krijuar nga ndërthurja kulturore e indoevropianëve me pellazgët dhe kjo vërtetohet nga autorët antik helen”, – u shpreh ai. Burimet antropologjike janë një e dhënë shtesë për këtë hipotezë. “Në Shqipëri ekzistojnë dy tipa njerëzish, ata që quajmë mesdhetar dhe veriorë, që i përkojnë “mbetjeve” të pellazgëve dhe indoevropianëve përkatësisht”.

Gjithsesi, këto janë vetëm hipoteza dhe asnjë prej tyre nuk është kthyer në teori. Në fund të fundit “raca e pastër gjenetike”, në bazë të së cilës shumë diktator, ndër të cilët edhe Hitleri përpiqeshin të tregonin supermacinë e kombit të vetë nuk ekziston, dhe bie poshtë nga të gjitha studimet gjenetike. Mutacioni ΔF508, i cili deri më sot është promotori i hipotezave, që tregojnë lashtësinë shumë herë më të madhe, nga sa është vërtetuar për shqiptarët shkakton një nga sëmundjet më të vështira për t’u kuruar sot në botë. E sakaq, studiuesit botërorë vijojnë të mbledhin informacionet e nevojshme për të kthyer hipoteza të ndryshme, pro apo kundër lashtësisë së shqiptarëve, në teori.
ARDIT BIDO / VLADIMIR KARAJ

Të gjitha hipotezat për mutacionin ΔF508 tregojnë për autoktoni të shqiptarëve.




Cilat janë studimet gjenetike për prejardhjen e shqiptarëve dhe çfarë tregojnë ato?

Për origjinën e shqiptarëve në lidhje me testet gjenetike që janë bërë në Shqipëri. Në kuadër të një studimi kolaborativ evropian, në vitet 1990-91 është bërë një studim për fibrozën cistike, ekzaminime gjenetike për të dhe është një mutacion, mutacioni ΔF508, mutacion mjaft i rëndësishëm që shkakton fibrozën cistike. Nga ky studim është parë që shpeshtësia e mutacionit në fjalë, që shkakton fibrozën cistike për vendet e Evropës Veriore është mjaft e lartë, është 70-80 për qind. Për shembull, Danimarka e ka 88 për qind, Anglia e ka 70 për qind, po kështu edhe vendet e tjera e kanë shumë të lartë. Vendet e Evropës Jugore e kanë më të ulët, 30-40 për qind, shpeshtësinë e mutacionit ΔF508. Nga studimi i bërë, nga shërbimi ynë, në bashkëpunim me Universitetin Overgata në Romë, u pa se frekuenca e këtij mutacioni për popullatën shqiptare ishte shumë i lartë. Pra një frekuencë që përkonte me frekuencën e vendeve të Evropës Veriore dhe me asnjë nga vendet e rajonit. Kjo, përkon me atë hipotezë që është hedhur, nga gjenetist të mëdhenj, si Piaca apo Kavali Sforca që ka pasur migrime nga Kaukazet, në Evropën Verioredhe më pas këta kanë emigruar në Evropën Jugore, e kjo është një nga studimet e shumta që janë kryer. Me sa duket mundet të kemi një prejardhje të tillë, meqenëse frekuenca e këtij mutacioni të fibrozës cistike është shumë i lartë se vendet e tjera të rajonit. Nuk është vetëm ky studim që është kryer, di që janë bërë edhe studime të tjera nga Instituti i Akademisë së Shkencave, për sisteme të tjera gjenetike dhe kanë arritur në disa konkluzione, për përafri të popullatës sonë, me vendet e Evropës Veriore.

Studimet e tjera për të cilat folët kanë arritur në të njëjtin konkluzion?

Një pjesë prej tyre po. Është studiuar ADN-ja mikrokordiale, apo janë studiuar disa sisteme, që i quajmë ne mikrosatelitë, apo minisatelitë dhe të dhënat tregojnë që kanë një farë ngjashmërie me Evropën Veriore.

Çfarë tregon fakti që shqiptarët kanë mutacionin në fjalë në sasi më të madhe se fqinjët? Dhe nga ana tjetër, a do të thotë kjo që fqinjët kanë ardhur më vonë në Ballkan e Apenine?

Kjo tregon origjinën tonë autoktone. Që popullata të këtilla kanë ardhur shumë shpejt, shekuj e shekuj më parë, nëpërmjet Kaukazit, në Evropën Veriore e më pas në atë Jugore. Ndërsa vendet e tjera që e kanë këtë frekuencë më të ulët tregon që kanë emigruar më vonë. Domethënë, studimi shpreh se ne jemi një popullsi autoktone dhe se vendet e tjera të rajonit janë populluar më vonë, pra kanë ardhur më vonë.

Sa përfundim i sigurt është ky dhe sa ka qenë kampioni i studimit?

Janë studiuar shumë raste, janë marrë shumë kampion, janë studiuar rreth 200 kromozome. Ky ishte studimi fillestar që ishte bërë për herë të parë, sepse faktikisht ky studim është zgjeruar edhe më tej, ka vazhduar në bashkëpunim me universitete të tjera në Belgjikë dhe në Francë, dhe gjithnjë ka arritur në të njëjtin përfundim, që popullsia shqiptare ka një prevalencë më të lartë për mutacionin ΔF508. mund të themi se është e dhënë e sigurt, sepse jo vetëm që në studimin e parë kampioni ka qenë mjaft i madh, por është pasuar edhe me studime të tjera që e konfirmojnë. Për herë të parë studimi është kryer në vitin 1990, dhe është biseduar gjerësisht për këtë studim, në një konferencë, në konferencën antropologjike që është zhvilluar nga Akademia e Shkencave në vitin 1997 dhe aty janë përballur të gjitha këto teza, studimi për fibrozën cistike dhe studimet e tjera që përmenda për sisteme të tjera gjenetike. Sigurisht, që këto janë të dhëna, që duhen parë në kompleks duke u pasuar nga të dhëna antropologjike, historike, gjuhësore, pra ky është thjesht një hipotezë që përkon me këtë teori: të një fluksi të migrimi të popullatës sonë, nga Evropa Veriore. Por, sigurisht mbetet në kuadrin e hipotezës, sepse duhet të jepen përfundime të plota, me të dhënat që përmenda më parë.

A vazhdojnë të kryhen studime të këtij lloji?

Normalisht, këto studime janë nisur për probleme të tjera, për të zbuluar mutacione të tjera te popullata shqiptare. nga studimi që u bë, rezultoi që është një frekuencë e tillë dhe më pas është referuar në tavolina shkencore. Sigurisht, studimi nuk është bërë me qëllimin për të parë prejardhjen, por për të parë mutacionin dhe për të ndihmuar pacientët në fjalë. Kështu, që vazhdojnë të bëhen depistime për fibrozën cistike dhe këto të dhëna grumbullohen dhe përdoren edhe për studime të tjera. Me sa jam në dijeni, të gjitha të dhënat që grumbullohen herë pas here, siç thashë, kanë nxjerrë të njëjtin konkluzion.

Cilat janë hipotezat e tjera për origjinën e këtij mutacioni?

Ekziston edhe një teori tjetër, teoria e efektit të themeluesit, që e quajmë ne në gjenetikë (Founder Effect), që mund të ketë ndodhur një mutacion shekuj e shekuj më parë në popullatën shqiptare dhe më tej ky mutacion që ka ndodhur, për shkak të traditës apo kulturës që mund të kenë pasur paraardhësit tanë ilirët etj., për një jetë më të izoluar dhe të mbyllur, pa shkëmbime me popullatat e tjera, ky mutacion mund të jetë kultivuar, të jetë ruajtur prej shekujsh dhe të ketë një frekuencë kaq të lartë. Edhe kjo hipotezë është hedhur, por më tepër, mendohet, në kuadër edhe të studimeve të tjera në kompleks (studime gjenetike, antropologjike, historike, gjuhësore etj.) që është në favor të një origjine indoevropiane. Gjithsesi edhe kjo hipotezë, pra të dyja hipotezat tregojnë autoktoninë e shqiptarëve.

Anila Babameto-Profesoreshë në Universitetin e Tiranës dhe një nga dy gjenetistët e vetëm në Qendrën Spitalore Universitare “Nënë Tereza” në Tiranë.


Sqarime mbi Fibrozës Cistike dhe lidhjen e saj me Origjinën e Shqiptarëve


Së fundmi një media publikoi një lajm me titullin "Rezultate gjenetike të prejardhjes së shqiptarëve". Ky lajm i referohej një informacioni të "Laboratorit Gjenetik në Tirane", sipas të cilit: "Mutacioni Delta F508 gjendet në 78% të shqiptareve të testuar sipas rastit, çka tregon se prejardhja jone është nga veriu i kontinentit".

Një informacion i tille është publikuar së pari në revistën “American Journal of Human Genetics”, në vëllimin 50, faqe 875-876, viti 1992. Punimi është një bashkëpunim midis Laboratorit Gjenetik të Tiranës dhe kolegëve të tyre në Universitetin e Torinos: kampionet e pacientëve shqiptarë janë analizuar më tej në Torino.

Çfarë thotë artikulli?

Nga analiza e 92 pacientëve (gjeografikisht nga të gjitha krahinat), rezulton se aleli defektoz i Fibrozës Cistike (FC), specifikisht delecioni 508, është i pranishëm në rreth 75 % të pacientëve. Sipas një përllogaritje, ky alel difektoz duhet të jetë i pranishëm në rreth 60% të popullsisë shqiptare. Studimi, që përdor një metode inovative të detektimit të alelit defektiv të FC508, të botuar në 1990 në prestigjiozen Nature, është i rëndësishëm sepse sjell për herë të parë një pamje të shpeshtësisë me të cilën ky alel gjendet në popullatën shqiptare, krijon mundësinë e hartimit të programeve shëndetësore apo sjell në evidence rëndësinë e një diagnostikimi prenatal për çiftet që rriskojnë të kenë një fëmijë më këtë sëmundje. Studimi, megjithatë, shkon një hap me larg dhe bën një spekulim mbi origjinën e shqiptarëve.

Në vitin 1984 Ammerman dhe Cavalli-Sforza, kishin spekuluar se aleli FC508 kishte një origjinë të vetme, diku në Lindjen e Mesme, dhe kishte ardhur në Evrope duke krijuar një gradient shpërndarje nga jugu për në veri. Kjo, dhe izolimi, do të shpjegonte përse vendet nordike kanë një përqindje kaq të larte të CF508 krahasuar me vendet e jugut të Evropës. Kështu, ndërsa ishujt Faroe kanë një frekuence 100% te FC508; në Turqi vetëm 27% e popullsisë e mbart atë.

Në kundërshtim me këto të dhëna të Ammerman & Cavalli-Sforza, ky alel mutant paraqitet në Shqipëri në rreth 60% të popullsisë. Një shifër që nuk raportohet nga asnjë nga vendet e rajonit. Pyetja që më të drejtë autorët shtrojnë është:

Përse kjo përqindje e lartë e pazakonte e alelit FC508 tek shqiptarët?

Autorët e shpjegojnë këtë paradoks duke u bazuar në tre referenca: Aleks Buda dhe studimi i tij mbi izolimin kulturor dhe historik të Shqiptarëve (1985); Zvelebil dhe teoria e tij e migrimit nomad gjatë mijëvjeçarit te tretë Para Krishtit (1980) dhe Baranov (Human Genetics, 1991, vol. 87); që teksa kishte studiuar praninë e alelit FC508 në pacientët e Rusisë Evropiane, kishte vërejtur se gradienti i shpërndarjes se këtij aleli tek këta paciente kishte kah të kundërt nga ai i propozuar nga Ammerman&Cavalli-Sforca. Duke u bazuar në këto tre referenca autorët sugjerojnë se origjina e shqiptarëve rrjedh nga migrimet nomade.

Problemi me studimin në fjalë, ashtu si edhe me studimin e Baranovit, qëndron se të dy grupet kanë analizuar vetëm alelin CF508: janë bazuar vetëm tek sekuencimi i këtij aleli. Por, ndërsa analiza gjenetike, leximi i sekuencës; jep informacion mbi gjenin, ndërsa frekuenca e alelit na informon se ç'pjesë e popullatës e mbart atë dhe ç'pjesë e popullatës do të sëmurët prej saj: ky informacion është i pamjaftueshëm për të konkluduar mbi origjinën e alelit. Dhe, aq me pak për origjinën e shqiptarëve. Për këtë duhen edhe analiza jashtë gjenetike, të fragmenteve të ADN-se që e rrethojnë këtë gjen. Duhet ajo që quhet analiza e mikrosatelitëve!

Mikrosatelitët janë sekuenca ADN-së me një gjatësi të caktuar dhe një renditje germash të caktuar. Gjatë historisë, sekuenca mund të ndryshojnë si pasojë e mutacioneve. Teknikat e sotme të analizës së ADN-së janë në gjendje të përcaktojnë se cili është versioni origjinal, më i vjetër, i një aleli dhe kur kanë lindur variantet e tjera. Duke i kombinuar këto të dhëna me ato gjeografike dhe historike, bëhet e mundur lokalizimi i popullatës nga ku ky alel u shfaq së pari, bëhet e mundur të ndiqet migrimi i këtij aleli nga një vend gjeografik në një tjetër.

Një studim i tillë, i pranuar dhe referuar deri me sot nga komuniteti i studiuesve për Fibrozën Cistike, është kryer në vitin 1994 (2 vjet pas artikullit që diskutojmë). Artikulli është botuar në prestigjiozen Nature Genetics, vol. 7, faqe 169-175, dhe ka për autor Moral et al. (titulli në origjinal: The origin of the major cystic fibrosis muation (deltaFC508) in european populations)

Autorët konkludojnë se aleli FC508 e ka origjinën e tij rreth 52000 vjet më parë, në paleolitik. Popullata që e ka futur këtë alel në Evrope ka pasur një ADN, përmbajtja gjenetike e së cilës nuk i ngjan asnjë prej popullatave që banojnë sot Evropën. Aleli i FC508 më i vjetër në moshë gjendet më shumice tek basket dhe tek shqiptarët. Dy mutacione të këtij aleli shfaqen në Evrope Qendrore dhe atë Veriore në një kohë të mëvonshme, kohë që i përket erës neolitike, kryesisht asaj të lidhur me të ashtuquajturën “Linear Pottery Culture”. Ky event i dytë favorizon teorinë e gradientit të shpërndarjes nga jugu për në veri të “Ammerman&Cavalli-Sforca”, të shoqëruar me një rritje të madhe dhe zhvendosje të popullatave në Evropën Qendrore.

Po, atëherë përse shqiptarët dhe baskët kanë një përqindje kaq të lartë të këtij aleli? Baskët, të dhënat historike i tregojnë te pranishëm ne Evropë që në kohën paleolitike. Prania e alelit me të vjetër tek ta, është një fakt më shumë që provon se ky grup daton në Evropë që në këtë kohë të hershme. Frekuenca e lartë e FC508 ndoshta i detyrohet izolimit të këtij grupi, apo edhe të ashtuquajtur “Founder-Effect”. “Founder-Effect” është një term i përkufizuar nga Ernst Mayr, në vitin 1952, dhe i referohet fenomenit të shkëputjes prej grupit të madh të disa individëve, që e izolojnë veten dhe krijojnë kolonitë e tyre. Duke u izoluar ata e humbasin variabiletin gjenetik dhe ndryshojnë tërësisht prej popullatës nënë si në gjene ashtu edhe në tipare.

Ky efekt mund të këtë qenë edhe shkaku përse shqiptarët, ashtu si baskët, kanë një përqindje kaq të lartë të FC508. Por, jo vetëm; edhe izolimi i tyre historik e kulturor mund të ketë favorizuar këtë proces. Megjithatë, studiuesit nuk ngurrojnë të përmendin se ndoshta kjo përqindje e lartë e FC508 tek shqiptarët është i lidhur me kampionin e vogël të analizuar në këtë studim. Fakti që në artikullin e vitit 1994 nuk ka asnjë bashkëpunëtor shqiptar, dhe fakti që një nga autorët e artikulli është kryeautori i artikullit të vitit 1992 (G. Novelli), rezultatet e të cilit janë të njëjta me ato që citohen; të bën të mendosh që në këtë artikull të vitit 1994 janë rianalizuar të njëjtat kampione si ato të vitit 1992. E, nëse është kështu, por edhe nëse nuk është kështu, spekulimi mbi prejardhjen nordike të këtij aleli në Shqipëri është i pabazuar!

Albana Rexhepi - PHD në gjenetikë molekulare, Universiteti i Gjenevës.


Çfarë është fibroza cistike?


Rreth 30 mijë vetë vuajnë nga fibroza cistike dhe 12 milionë të tjerë e kanë gjenin që shkakton këtë sëmundje, por pa e ditur. Fibroza cistike është sëmundje gjenetike që bllokon mushkëritë dhe pankreasin me mukus, duke e bërë frymëmarrjen dhe tretjen e ushqimit tepër të vështirë. Në vitin 1981 pacientët me këtë sëmundje zakonisht vdisnin pa mbushur të 18 vjetët. Mjekja Ana Mak Mullen pranë universitetit të qendrës mjekësore në Roçester të Nju Jorkut thotë se trajtimi i fibrozës cistike para 25 vjetësh thuajse nuk ekzistonte. Por gjatë këtyre dy dekadave kërkimet në këtë fushë janë shtuar dhe trajtimet e reja kanë mundur t’u zgjasin apo përmirësojnë jetën pacientëve të tillë. Doktor Rob Horovic thotë se tani rreth 40 për qind e personave me fibrozë cistike janë mbi 18 vjeç, pra kalojnë nga fëmijëria dhe rinia e hershme në moshë të rritur pa u penguar nga kjo sëmundje.

Shtatzënia për gratë me fibrozë cistike sot është e mundshme për arsye të mënyrave të reja për kufizimin dhe trajtimin e infeksioneve dhe dëmtimit të mushkërive që shkaktohen nga pezmatimi i indeve duke krijuar jardë ose mukus.

Kujdesi i përditshëm, ushqimi i përzgjedhur, heqja e mukusit nga mushkëritë, dhënia e antibiotikeve nëpërmjet frymëmarrjes të gjitha këto mënyra të bashkërenduara kanë krijuar lehtësira të mëdha për shumë pacientë.

Pra sëmundja nuk përbën më kërcënim dhe cilësia e jetës për të sëmurët me fibrozë cistike është përmirësuar dukshëm. Megjithatë, doktor Horovic thotë se fibroza cistike hyn në kategorinë e sëmundjeve të rënda e vdekjeprurëse. Dhe ky është një realitet përballë përparimit të shkëlqyer në luftën kundër sëmundjes.

Atrit Lulushi, Uashington, VOA.

Raca alpine ka këtë përqindje në këto shtete:

Belgium = 5% Alpine (most common in Wallonia)
Luxembourg = 80% Alpine
Germany = 15% Alpine (most common in Baden and Bavaria)
France = 30% Alpine
Switzerland = 15% Alpine (most common in the south and east)
Austria = 20% Alpine
Poland = 10% Alpine
The Czech Republic and Slovakia = 40% Alpine (most common in Bohemia)
Hungary = 15% Alpine (most common in the south)
Italy = 15% Alpine (most common in the northwest)
Romania = 10% Alpine
Albania = 10% Alpine
Bulgaria = 15% Alpine
Greece =20% Alpine (most common in Epirus/Arvanites)

Në bazë të këtyre të dhënave kemi këtë numër të individëve alpinë, ku një pikë e kuqe paraqet 100.000 individë:



Rraca DINARIKE tipike e shqiptarëve.

Shpërndarja, veçoritë, etj.

1. Rashti i kresë i shkurtër (kafkë brakicefale)
2. Fytyra e gjatë
3. Trupi i gjatë, ndër më të gjatët
4. Hunda konvekse (hundë-dash)
5. Gjatësia e krahut sa 60% deri 62% e gjatësisë së trupit
6. Balli më i gjerë se nofulla, fytyra në formë të trekëndëshit të kthyer mbrapsht
7. Hunda më leptorrhine në botë (indexi nasal 58)
8. Qerpikë eksternalë në 35% të shqiptarëve
9. Balli me reliev (jo i rrafshët)
10. Zverku i rrafshët, me majën e kokës të lartë
11. Këmbët më të gjata se sa racat tjera

Sipas të dhënave nga Karlton Kuni dhe Hans Gyntheri.

Në këtë foto (siç mund të shikohen kafkat nga lart) majtas është kafka dolikocefale, kurse djathtas kafka brakicefale siç e ka raca dinarike.


Këtu shihet hunda konvekse, siç e kanë 50% e shqiptarëve, (44% të tjerë e kanë hundën e drejtë).
Hunda konvekse:


Këtu majtas është hunda e ngushtë ose e hollë, apo leptorrhine, veçori e racës dinarike, kurse djathtas është hunda e gjerë siç e kanë mongolët dhe zezakët.


Disa nga karakteristikat më sipër janë relative. Fytyra nuk është edhe aq e gjatë, e nganjëherë i afrohet asaj të rrumbullakët. Shtati gjenetikisht është i gjatë, ndërkohë që kushtet e vështira të jetesës dhe kushte të tjera, bëjnë që të mos e shfrytëzojë plotësisht mundësinë gjenetike që ka, ndaj mund të mbetet dhe i shkurtër.

Veçoritë kryesore mbesin brakicefalia, fytyra në formë trekëndëshi, dhe hunda ose e drejtë ose sqep-shqiponjë.
Lidhje : http://carnby.altervista.org/troe/p-39.htm

Artikullin e plotë mund ta gjeni në këtë lidhje:http://www.forumivirtual.com/historia/625-albanian-dna-most-old-balcans.html

Shkenca e Pordhës

Shkencëtarët mendojnë se në bazë të pordhës, mund të kuptohet lehtësisht karakteri i njeriut.

Nëse nuk bindeni, lexoni me vëmendje rrjeshtat e mëposhtëm:





1. I edukuari - Pjerdh, dhe thotë "Pardon"

2. Ciniku - Pjerdh dhe te shef në sy

3. Kavaljeri - Lejon femren të pjerdhë e para

4. Qejfliu - Pjerdh nga qejfi

5. I ndjeshmi - Pjerdh dhe thotë "Oh"

6. Idealisti - Pjerdh nga bindjet

7. I hareshmi - Pjerdh dhe gëzohet

8. Sentimentalisti - Pjerdh dhe mendon sesi mund të ndjehet prapanica

9. Arroganti - Pjerdh nga pak, por gjithë ditën

10. Naivi - Pjerdh dhe mendon që ka bërë punë të madhe





11. I edukuari esktremi - Para se të pjerdhë, kërkon leje

12. Gangsteri - Pjerdh, sa edhe xhamat dridhen

13. Realisti - Pordha i duket një gjë normale

14. I padurueshmi - Mezi pret të pjerdhë

15. Egoisti - Pjerdh vetëm për kënaqësinë e vet

16. Pesimisti - Akoma pa pjerdhur, e mendon që ka mbushur brekët

17. Dyfytyrshi - Pjerdh dhe pyet kush pordhi

18. Diskreti - Pjerdh dhe thotë: "Kjo le të mbetet mes nesh"

19. I shoqerueshmi - I jep shansin edhe tjerëve ta provojnë

20. I pakujdesshmi - Pjerdh dhe mbush brekët

21. Snobi - Pjerdh vetëm në shoqëri të zgjedhur

22. Aktorja - Pjerdh dhe pret për duartrokitje

23. Sportisti - Nëse pjerdh dikush, hidhet ta presë i pari me hundë

24. Programuesi - Pjerdh dhe mendon sesi doli pa prekur "ENTER"

25. Materialisti - Pjerdh dhe i vjen inat, që nuk mundet ta paketojë

26. Marinsi i U.S. Office - S`pjerdh fare, e ka të ndaluar

27. Analisti - Kur pjerdh ndalet dhe analizon tingullin.

28. Gjirokastriti Pjerdh nga pak, duke menduar edhe për të nesërmen.

29. Ekonomisti Pjerdh me TVSH, kur i vjen P. Tatimore.

30. Kryeministri Sa herë që pjerdh, frymëzohet për ide të reja




Nuk ka asgjë për tu tromaksur, sipas studimeve një njeri normal pjerdh minimalisht 18 herë në ditë.

Ju na tregoni se cilit numër i përkisnit.


Nga polisi_tajrush tek Forumivirtual

Monday, November 23, 2009

Supersticioni

Supersticioni është një mani antike, ndoshta sa vetë bota, që na bën të mendojmë se në njëfarë mënyre, fati dhe tersi mund të kontrollohen, tërhiqen, largohen falë ritualeve naive ose falë influencës së objekteve të veçanta.

Supersticioni është instinkt ose dëshirë për të besuar se ekzistojnë objekte ose rrethana të afta për të influencuar tek fati, i mirë ose i keq. Ky lloj besimi ka nisur që në fillimet e njerëzimit: antropologët konfirmojnë se në çdo epokë e në çdo kulturë mund të shohim shenja të riteve që bëheshin për të afruar ose larguar fatin e mirë e të keq, respektivisht.


Supersticioni është një mani antike, ndoshta sa vetë bota, që na bën të mendojmë se në njëfarë mënyre, fati dhe tersi mund të kontrollohen, tërhiqen, largohen falë ritualeve naive ose falë influencës së objekteve të veçanta. Supersticioni është instinkt ose dëshirë për të besuar se ekzistojnë objekte ose rrethana të afta për të influencuar tek fati, i mirë ose i keq.

Ky lloj besimi ka nisur që në fillimet e njerëzimit: antropologët konfirmojnë se në çdo epokë e në çdo kulturë mund të shohim shenja të riteve që bëheshin për të afruar ose larguar fatin e mirë e të keq, respektivisht

Pra, është një nevojë e njeriut për të besuar se ngjarjet janë në njëfarë mënyrë të kushtëzuara nga diçka e jashtme dhe magjike.

Ndër ekspertët flitet se në nivelin mendor, supersticioni luan rolin e mbajtjes gjallë të fëmijërisë që është brenda secilit prej nesh. Ndërsa të tjerë thonë se është njëlloj litari ku kapemi, kur mendojmë se nuk ia dalim dot mbanë me forcat tona ose kur nuk kemi guxim të marrim përsipër përgjegjësitë e një humbjeje.

Pra, supersticioni nuk di asgjë për motivimin e veprimeve të veta të rastit, ndonëse ky motivim kërkon t’i imponohet njohjes së tij. Te neurotikët, të cilët mund të jenë edhe persona shumë inteligjentë, por që njëkohësisht vuajnë nga ide fikse dhe gjendje obsesive, konstatohet lehtë se supersticioni i ka rrënjët e veta në disa tendenca të shtypura të një karakteri armiqësor dhe të egër. Idetë turbulluese burojnë nga tendencat e ndrydhura. Egoizmi, xhelozia, armiqësia dhe të gjitha ndjenjat ose impulset e ndrydhura nga edukata morale përdorin shpesh te njeriu rrugën, e cila shpie drejt veprimit të gabuar, për të shfaqur në një mënyrë apo në një tjetër fuqinë e tyre të pakundërshtueshme, por që nuk njihet nga instancat psikike. Supersticioni nënkupton me fjalë të tjera pritjen e një fatkeqësie dhe ai që i dëshiron të keqen tjetrit, por që i shtyrë nga edukata, ka arritur t’i ndrydhë këto dëshira në pavetëdije. Ky do të bëhet i predispozuar që të jetojë me frikën e përhershme të një fatkeqësie që do t’i trokiste në derë si ndëshkim i së keqes së pavetëdijshme.

Termi supersticion përdoret për të përmbledhur besime të cilat mund të ndikojnë në jetën e atyre që i besojnë.

Ky lloj besimi është shumë subjektiv, pasi asgjë nuk është e vërtetuar, por për njerëzit që i besojnë, mund të ketë efekte katastrofike në rastin më të keq.

Në shumicën e rasteve, për të besuar në të tilla gjëra individi ndikohet nga njerëzit me të cilët jeton. Çdo ide e kësaj natyre bazohet në fjalët e më të moshuarve ose në besime shkencërisht të pabazuara dhe tepër të vjetra pa harruar se për shume kultura gjëra të tilla janë totalisht të papranueshme.

Supersticioni përmbledh besime dhe praktika të ndryshme të cilat kanë të përbashkët devijimin ndaj normatives fetare apo laike të kulturës institucionale.

Pjesa më e madhe e supersticionit është rregulluar nga parimi i dyvlershëm, për të cilin ka një fakt ose objekt të njëjtë apo analog, të cilit i atribuohen efektet pozitive ose negative. Ndryshimi kryesor midis këtyre të dyve thuhet se është në mënyrën e perceptimit. Mendohet se parashikimi mund të shpjegohet në dy mënyra ose personi e mban të ardhmen e vet në vetvete që në embrion dhe pastaj informacioni për të ardhmen e tij merret, duke marrë si burim vetë personin, ose gjithë historia dhe fati i racës njerëzore mbarten në një formë ndërgjegjeje të përbotshme.



Por, sipas Biblës, asnjë prej këtyre metodave të parashikimit të fatit nuk është e pranueshme. Po sipas fesë, supersticioni ka molepsur shpirtin e njeriut në çdo kohë dhe e ka burimin tek frika dhe dëshira për pushtet.

Me supersticion kuptojmë varësinë e disa forcave dhe fenomeneve të pakuptueshme, që nuk drejtohen nga ligjet e zakonshme të natyrës, nga psikika, ose ndryshe, besimin se disa ngjarje janë rastësisht të lidhura me gjëra të cilat, në pamje të parë, duket sikur nuk kanë fare të bëjnë me to”.

Ky është përcaktimi që dr. Schrank i bën thelbit të supersticionit. Supersticioni dhe besimi janë në kontrast të thellë me njëri-tjetrin, ndonëse përshkrimi që mund t'i bëhet njërit apo tjetrit është në varësi të ideologjisë dhe ideve fetare që ka personi, i cili po shpreh një gjykim mbi to.

Ky pohim sjell me vete një linjë të rëndësishme demarkacioni. Gjithkush që lexon literaturë shkencore kundër supersticionit, do të kuptojë menjëherë se pikëvështrimi i saj është shumë i ndryshëm nga qëndrimi i besimit kristian. Shkenca njeh vetëm ligje dhe koncepte thjesht njerëzore.

Ajo i përshtatet botës materiale. Kjo edhe justifikohet, sepse ajo pretendon të ketë të bëjë vetëm me atë që është e kuptueshme dhe racionale.

E mbinatyrshmja, transcendentalja, demoniakja dhe hyjnorja nuk hyjnë në sferën e kërkimeve të saj. Shkenca shpreson të kuptojë vetëm ato gjëra që mund të përfshihen brenda kufijve të saj të ngushtë racionalë. Për këtë arsye, shpeshherë ajo e ka sjellë djallin në një plan logjik për ta shpjeguar dhe, për pasojë, e ka bërë të papërfillshëm.

Prandaj, nuk mund të mbështetemi tek shkenca për të kuptuar me të vërtetë se ç`është supersticioni. Prej këtej rrjedh se edhe mjetet mbrojtëse të shkencëtarit janë të pamjaftueshme.

Nga ana tjetër, shkenca nuk është kaq e interesuar të shpjegojë thellësisht supersticionin sesa të kërkojë shpjegime në psikologjinë e nivelit të thellë.

Supersticioni nuk është vetëm shenja e budallallëkut, naivitetit, mungesës së dijeve, po tregon gjithashtu një prirje ndaj forcave që janë kundërshtare të Perëndisë.

Dhe në të vërtetë raca njerëzore tërhiqet nga dy fuqi të mëdha dhe është shumë e dobët për të qëndruar neutrale.



Superstiocione të njohura

Numri 13. Thuhet se ndjell ters, pasi përkon me numrin e njerëzve të ulur në tryezë gjatë darkës së fundit dhe për shkak te ngjarjeve që e pasuan.

Për italianet fatkeq është numri 17, ndërsa 13 është i lidhur me fatin e mirë. Në Azinë Lindore (Japoni, Kore), është numri 4 ai që nuk preferohet. Kjo, pasi është homofon me fjalën vdekje.



Supersticion zanati


Nëse rrobaqepësi shpohet me gjilpërë, çdo gisht dhe çdo dorë ka një domethënie.


Lepuri



Në një mjet lundrues është një fjalë e ndaluar dhe nuk thuhet kurrë. Legjenda tregon se ky brejtës doli një herë nga kafazi dhe hëngri pjesë të anijes e cila u mbush me ujë dhe e kishte të pamundur lundrimin. Emri i kësaj kafshe është larguar nga fjalori detar dhe për ta zëvendësuar përdoret "kafsha veshgjatë".



Teatri



Në Francë e gjelbra shihet si ngjyrë djallëzore. Në Itali është vjollca, ndërsa në Spanjë e verdha. Hipotezat më të shumta bien mbi të gjelbrën, pasi: këtë ngjyrë kishin rrobat e Judës, e tillë ishte ngjyra e Molierit kur vdiq dhe oksidi i bakrit ka këtë ngjyrë dhe është një përbërje toksike.



Të tjera supersticione janë kriporja e derdhur, thyerja e pasqyrës që sipas disave sjell 7 vjet tersllëk, prerja e rrugës nga macja e zezë, çarja e çadrës, kalimi nën shkallë, vënia e bukës së prapthi në tryezë (sipas banorëve të Bretanjës tërheq djallin në shtëpi) prandaj vendasit e kësaj krahine bëjnë shenjën e kryqit mbi bukë. Është një zakon edhe për ateistet ose besimtarët e feve të tjera.

LORENA KOLLOBANI, G. Standart