Thursday, January 10, 2013

Ndahet nga jeta Gëzim Uruçi


Besoj se disave prej jush ju kujtohet ëndrra ime me 3 dhëmballët e rëna.
E pra, gjëma ndodhi dhe ashtu siç u tham nuk ishte prej rrethit familjar, por prej rrethit të miqve.
Më 17 dhjetor 2012 pas një sëmundjeje të gjatë që e la invalid, u nda nga jeta në moshën 63-vjeçare miku ynë etnolog, gjeograf, historian, Speleolog, alpinist, Prof. Gëzim Uruçi Prof. Gezim Uruci - Arkeolog


Ndarja e tij nga jeta në mënyrën më të tmerrshme nuk u pasqyrua nga shtypi shqiptar, me përjashtim të ndonjë shtypi lokal.

E për shumë shqiptarë që nuk e njohën Profesor Gëzimin dhe nuk kanë dëgjuar për veprat e tij kam sjellë materialin e mëposhtëm marrë prej një interviste të tij.

Jam etnolog, gjeograf, historian, Speleolog, alpinist. Kam lindur në Shkodër në një familje të aristokracisë së lartë.

Në vitin 1992 kam mbaruar Universitetein “Luigj Gurakuqi” të Shkodrës, Fakultetin Histori-Gjeografi.

Jam alpinist që kam bërë shumë ngjitje alpinistike, ku kam zbuluar edhe shumë shpella të pa njohura, brenda dhe jashtë vendit.

Kam zbuluar vendbanimin prehistorik të Gajtanit në qytetin e Shkodrës, mbishkrime të lashta të Jeshnicës, i inventarit më të vjetër të instrumentave kirurgjikal dhe stomatologjik, të një mjekje empirike të shek. II – I p.e.s., si dhe të shumë shpellave e vlerave të tjera, akeologjike, antropologjike, folklorike, etnografike etj.

Ne vitin 1984 kam zbuluar në Krye – Bushat te Shkodrës, një varr të një gruaje ilire, me një xhubletë në gjendje shumë të mirë 2200 vjeçare.

Jam shqiptari i parë, që me 14 tetor 1994, për herë të parë në historinë e eksplorimeve shqiptare kam vendosur në Polin e Veriut, flamurin Shqiptar.

Nga viti 1972-2009, isha trajner i alpinizmit, pranë Klubit “Vllaznia”.

Kam dhënë kontribut edhe në disa fusha të tjera , si autor i tekstesh i disa këngëve, ku duhet veçuar bashkpunimi me kompozitorin e shquar Pjetër Gaci, tek kënga “Ky Merak”, autor i kënges me muzikë e tekst “Dasëm Shkodrane” kënduar nga këngetari i mirënjohur ulqinak Shaban Gjeka etj.

Si etnograf ku kam kryer specializime në Gjermani, Bullgari etj, duke sjellur në Festivalin Folklorik Kombëtare të Gjirokastrës (2004) me vallen me rite pagane tepër të vjetër “Kcimi (Vallja) i Ujkut”.

Për kontribute te ndryshme në fushat e artit prehistorik, etnografie dhe te folklorit mbaj titullin profesional “Euroetnolog”.
Ne fushën e arkitekturës është Laureat i “Cmimit të Republikës për projektimin dhe zbatimin e Shatërvanit te madh tëShkodrës në bashkëautorsi me arkitektin e shquar Dervish Bilalin në vitin 1988.

Kam me një bibliotekë të pasur prej 6877 vëllime të ndryshme, në 27 gjuhë të ndryshme të botës, si dhe një fond arkivor prej 12,500 dokumenta të ndryshëm në disa gjuhë të botë.

Ne arkivin e tim, kam mbi një milion plan filma, negativa, diapozitiva, bardh e zi dhe me ngjyra, të digjitalizuar.

Vetëm letërkëmbimi i familjes dhe time përmban rreth 13.000 letra në 18 gjuhë të ndryshme të botës, ku nuk mungojnë ato me 70 universitete të huaja dhe 30 akademi.

Kam referuar ne 57 Konferenca ndërkombetare, pothuajse në të gjitha vendet e Europës, por edhe ne Marok, Kenia te Afrikës etj.

Në fushat e Arkeologjise, Zhytjes nënujore, Alpinizmit, Speleologjisë, Kulturës Popullore, Folklorit, Etnografise, Prehistorisë, Kulturës empirike, Stomatologjisë dhe të Kirurgjise, Fotografisë Artistiko – Shkencore, Swastikës.

Kam te botuara në shtypin periodik shqiptar dhe të huaj mbi njëmije shkrime të ndryshme, si edhe shumë punime shkencore.

Kam marrë titullin Profesor Honoris Casa në shkencat e speleologjisë nga U.I.G.S. Jam president i Qëndrës Kombëtare të Speleo-Alpineve të Shqipërisë, si dhe President i Forumit Intelektual Shqiptarë.

Kam marrë titullin “Mjeshtër i merituar sporti” (2005), “Mjeshtër në profesion”(1988), Lauret i Çmimit të Republikës në arkitekturë”(1988); titullin “Juri Gagarin” në astronomi, Medaljen e Artë dhe Bronxit nga Federata Bullgare e Speleologjise, për kontribut të shquar në zhvillimin e speleologjisë në Bullgari, 1994 – 2006.

Jam shqiptari i vetëm qe me një biçiklete invalidi, i jam rrotolluar të gjithë Ballkanit dhe Europës.
Jam futur, ndër 2000 figurat më të shquara të shekullit, në fushën e shkencës nga Qëndra Ndërkombëtare e Biografive në Kembrixh (2000) në vitin 2008, nga (ABI) American Biographical Institute, jam zgjidhur ndër figurat më të shquara të shekullit, në fushën e shkencës dhe të kulturës botërore etj.

Jam përfshirë në shumë Enciklopedi të shquara të botës.

http://stopinjorances.blogspot.com/2010/06/gezim-uruci-eksploratori-me-i-madh.html

E me të gjitha këto tituj e këto vepra të mëdhaja nuk mjaftuan që ndarja nga jeta e prof. Gëzimit të kishte jehonën që ajo meritonte.
Ngushëllime familjes së tij, miqve, Shkodrës, Shqipërisë dhe vetë Shkencave, Arteve e Sporteve ku ai dha kontributin e tij të vyer.

Nëse do të hapni profilin e tij në Facebook ku ka mbi 5000 shokë që vajtojnë humbjen e tij, tek të dhënat do të gjeni disa shprehje që tregojnë indinjatën e tij të thellë

"FUNDI DALTE HAJER"
"NJE DITE EDHE ATO QE NA VJEDHIN PENSIONET, GJAKUN E SHPIRTIT etj, DO TE FLUTUROJNE, SI NE. ME NJE ARKIVOL, KU VETE DO TE JENE PASAGJER dhe PILOT. PA BUSULL dhe ALTIMETER drejt ERRESIRES ne GALAKTIKEN E PERJETESHME te MOS KTHIMIT !
SA BUKUR QE DO TE JETE........ !
UNE e NDJEJ. PO JU O VAMPIRE TE POLITIKES. NUK E DUA PERGJIGJEN TANI, SE DO TE KEMI KOHE , KUR TE BISEDOJME ATJE, NE SALLONET e PALLATEVE TE KRITALTA, NE SHOQERINE E PRESIDETIT PURGATORI dhe te KRYEMINISTRIT OMER KHAJAM. MOS U SHQETESONI ! KA VENDE PER TE GJITHE, BILES EDHE NE SALLE E FOSILEVE, ME SHEF DEPARTAMENTIT Prof. Dr. AFRIKANO PITECUS.
MOS HARRONI THASET E MBUSHUR ME KUJTIMET dhe POSHTESITE QE BETE NE KETE BOTE.

QE E DHUNUAT PIKERISHT JU me POLITIKEN TUAJ TE DHJERE."
http://www.facebook.com/guruci

No comments: