Petrolifera Itao-Rumena fitoi eskluziven e konçesioneve për depozitat e karburanit të portit të Vlorës. Opozita shqiptare e gjykon këtë akord të dëmshëm dhe si një biznes midis Nanos dhe qarqeve të afërta të Silvio Berluskonit.
Ne ditet e shkuara gazetat shqiptare kane prezantuar debatin e ndezur mbi marreveshjen e stipuluar nga qeveria shqiptare dhe kompanise italiane “La Petrolifera Italo-Rumena” ne lidhje më ndertimin dhe shfrytezimin e depozitave të naftes dhe të derivateve të saj ne brigjet detare të Vlores.
Ky biznes eshte ndjekur dhe analizuar ne menyre të gjere nga e perditshmja “Shekulli” ne datat 1, 2 dhe 4 Maj. Artikujt sjellin opinionet e eksperteve ekonomik të Partise Demokratike, qe eshte ne opozite, të cilet pohojne se shteti shqiptar nuk ka asnje fitim nga kjo marreveshje. Madje kjo marreveshje trajtohet si nje “biznes” i kryeministrit Fatos Nano me disa qarqe ekonomike italiane qe kane lildhje me Silvio Berluskonin.
Sipas kesaj marreveshje të stimuluar nga qeveria shqiptare ne fund të prillit 2004, kompania italiane “La Petrolifera Italo-Rumena” (PIR) do të marre me konçesion eskluzivitetin e depozitave të naftes ne zonen e gjirit të Vlores. Ndertoimi i ketyre depozitave do të kryhet mbi nje territor rreth 183.000 m², per të cilin kompania italiane do të paguaje nje çmim simbolik prej 1 euro, pasi vlera reale do të kompesohet më ane të nje investimi prej 12 milione euro të nevojshem per ndertimin e portit. Kontrata mbaron pas 30 vjeteve dhe mund të rinovohet. Pas 30 vjetesh infrastrukturat e portit do ti kalojne ne pronesi shtetit shqiptar.
Gjate periudhes se ndertimit të depozitave të naftes ose të investimeve PIR do gezoj lehtesira fiskale të cilat do evitojne detyrimet doganale per importimin e lendeve të para dhe të impianteve. Projekti per realizimin do të jete 9 muaj, ndersa punet per ndertimin e terminalit të depozitave do të mbarojne brenda 2 vjetesh. Nje investim ky qe perfshih depozitat dhe strukturat e portit do të kushtoje 32 milion euro.
Sipas projektit të propozuar nga PIR terminali do të ndetohet ne tre faza. Ne fillim do të ndertohet nje depozite prej 37.000 m³ per Dizelin e per Benzinen, dhe nje depozite prej 6.000 m³ per gazin e lengeshem. Keto depozita do të kenaqin kerkesat e tregut lokal per disel e per benzine me 300.000 tonelata ne vit, ndersa per gazin e lengeshem me 50.000-60.000 tonelata ne vit. Per të perballuar koston e larte të ndertimit të terminalit dhe per të perballuar konkurrencen e terminalit të Durrsit, PIR i ka kerkuar qeverise shqiptare të drejten e të qenit “operator unik” ne zonen e Vlores.
Sekretari ekonomik i partise Demokratike Edmond Spaho, ka deklaruar per gazeten “Shekulli” qe marreveshja e konçesionit midis qeverise shqiptare dhe kompanise italiane “mund të sjelle fitime vetem per ata qe kane kontraktuar per llogari të shtetit shqiptar, por jo per vet shtetin shqiptar”. Persa i perket aspektit ekonomik PIR do të kontrolloje 50-60% të tregut të naftes dhe do furnizoje edhe konsumatoret kryesore të zones, TEC-in e Vlores, qe do të ndertohet dhe do vihet ne funksionim gati njekohesisht me investimin e PIR.
Ne kete menyre “nje shoqeri italiane jo vetem qe do kontrolloje tregun e brendeshem të naftes, por do influencoje edhe mbi nivelin e çmimit”, thote Spaho. “ Shume shpejt tregu i depozitave të karburanteve do gjendet ne nje situate oligopoli, ku shume kompani shqiptare do të jen viktima të okupimit të tregut nga ana e nje kompanije italiane”, shkruan e perditshmja e Tiranes.
Fal lehtesirave të ofruara nga marreveshjame qeverine shqiptare, kompania italiane duket sikur do të ofroje sherbime më çmim të ulet, duke shtyre jashte nga tregu operatoret e tjere shqiptar të sektorit. Ne kete menyr PIR do të realizoje fitime të medha. Duke propozuar rishikimin e marreveshjes drejtuesit e Partise Demokratike kembngulin mbi faktin se kompania italiane nuk duhet të kete të drejtat tregtare mbi karburantet, por vetem mbi depoziten e tyre.
“Më kete marrveshje ekonomia dhe sektori privat kane per të humbur, pasi zona e Vlores eshte nje zone më nje prospektive zhvillimi industrial. Ne kete zone do të krijohet nje sistem monopoli qe do të eliminoje konkurrencen mbi nje nga artikujt baze, siç eshte karburanti”.
Sipas Sekretarit ekonomik të Partise Demokratike, qeveria shqiptare ka ofruar falas 18 hektare terren, eskluzivitetin e operacioneve ne tregun e naftes dhe pas 30 vjetesh do të marre ne shkembim strukturat e portit qe kapin vleren 12 milione euro, por qe ne ate moment do të jene tashme të perdorura dhe të amortizuara.
“Ne kete menyre si eshte propozuar, marreveshja eshte kundra interesave të vendit dhe opozita do ta refuzoje nese nuk ri-shqyrtohet”, thote Spaho. Me kushtet aktuale, ne sektorin e depozitave të karburanteve ne Shqiperi operojne 43 kompani, midis të clave 3 jane të huaja ( greke), 30 operojne më naften dhe 13 me gazin e lengeshem. Volumi më i madh i depzites se naftes i takon kompanise shteterore ARMO me 85.000 tonellata, e ndjekur nga kompanija private “Rira s.a.”, “Petrol Impex” e “Global Petrolium Albania”, rispektivisht me 20.000, 15.000, e 12.000 tonelata ne vit.
Operatoret shqiptar të sektorit kane nje kapacitet depozite të pergjithshme prej 184.000 tonelata ne vit. Duke patur parasysh qe nje depozite perdoret rreth 5 here ne vit, operatoret shqiptar jane ne gjendje të furnizojne tregun lokal më nje importim rreth 920.000 tonelata ne vit, kur nevojat e tregut lokal rrotullohen rreth 500.000 tonelata.
Sipas avokatit shqiptar të kompanise italiane Krenar Loloçi, Shqiperia gjendet ne të njejtat kushte si italia ne vitet 1960-1970, kur çdo sipermarres donte të kishte depozitat e tija personale. Tani ne Itali egzistojne vetem 7 depozita të medhaja karburanti. Kjo ka ardhur nga nje kapacitet më i larte kontrolli dhe per ruajtjen e ambjentit.
Deputati i opozites Preç Zogaj ka deklaruar per shtypin se ne thelb marreveshja e stipuluar perfaqeson nje biznes të kryeministrit shqiptar Fatos Nano, e arritur “ne shkembim të fjaleve të mira ose më mbeshtetjen e qarqeve eonomike italiane të lidhura më kryeministrin italian Silvio Berusconi”. Zogaj shton se “ky biznes do i kushtoje shume shtrenjte shqiptareve. Nje fjale e mire e Berlusconit ose nje foto e Nanos më të, do na kushtoje 183.000 m² terren të dhene ne konçesion per 30 vjet ne gjirin e Vlores, qe ne nje prespektive jo shume të larget do të jete edhe porti kryesor i Korridorit të 8”. Deputati shqiptar shton qe kjo marreveshje nuk reflekton maredheniet më shtetin italian, por vetem interesat personale të Fatos Nanos.
Deputati i opozites i ben nje apel sipermarresve të huaj duke i ftuar të respektojne legjislazionin shqiptar dhe të mos bazohen ne “gadishmerine” e papergjegjeshme të nje kryeministri ose të nje qeverie qe punon “tundra interesave ekonomike kombetare”.
Artikulli i fundit i Shekullit te botuar ne numrin e të enjtes më titullin “Vlora dhe vrasja e naftes shqiptare”, akuzon qeverine shqiptare se po e shet ekonomine kombetare italianeve si ne vitet ’20- ’30 të shekullit të kaluar.
Dje parlamenti shqiptar aprovoi konçesionin e depozitave të naftes. Opozita e të djathtes braktisi sallen e parlamentit pasiqe kerkesa e saj per organizimin e nje sipermarrje nderkombetare per konçesionin e zones se gjirit të Vlores, nuk u mor parasysh nga maxhoranca socialiste.”
-------------------------- -------------------------- ----------------------
Kryeministri Berisha dhe qeveria e tij, ne momentin e kesaj marreveshje ishte ne opozite dhe ishte shprehur kunder ketij projekti qe sipas tyre “do shkaterronte turizmin e zones”!
Duke i hedhur nje sy web sitit të kesaj kompanije veme re keto të dhena:
Link i web sitit të komanise italiane "Petrolifera Italo-Romena": http://www.osservatoriobal cani.org/article/articlevi ew/3081/1/41
Link i projektit: http://www.gruppopir.com:8 080/customerarea/Brochure_ PIA.pdf
Plani i Konsultës me Publikun dhe Bërjes Publike të
Projektit të Terminalit të PIA-s në Vlorë: http://www.gruppopir.com:8 080/customerarea/Vlore%20P CDP%20FINAL%20Shqip.pdf
http://www.osservatoriobal cani.org/article/articlevi ew/3081/1/41
Ne ditet e shkuara gazetat shqiptare kane prezantuar debatin e ndezur mbi marreveshjen e stipuluar nga qeveria shqiptare dhe kompanise italiane “La Petrolifera Italo-Rumena” ne lidhje më ndertimin dhe shfrytezimin e depozitave të naftes dhe të derivateve të saj ne brigjet detare të Vlores.
Ky biznes eshte ndjekur dhe analizuar ne menyre të gjere nga e perditshmja “Shekulli” ne datat 1, 2 dhe 4 Maj. Artikujt sjellin opinionet e eksperteve ekonomik të Partise Demokratike, qe eshte ne opozite, të cilet pohojne se shteti shqiptar nuk ka asnje fitim nga kjo marreveshje. Madje kjo marreveshje trajtohet si nje “biznes” i kryeministrit Fatos Nano me disa qarqe ekonomike italiane qe kane lildhje me Silvio Berluskonin.
Sipas kesaj marreveshje të stimuluar nga qeveria shqiptare ne fund të prillit 2004, kompania italiane “La Petrolifera Italo-Rumena” (PIR) do të marre me konçesion eskluzivitetin e depozitave të naftes ne zonen e gjirit të Vlores. Ndertoimi i ketyre depozitave do të kryhet mbi nje territor rreth 183.000 m², per të cilin kompania italiane do të paguaje nje çmim simbolik prej 1 euro, pasi vlera reale do të kompesohet më ane të nje investimi prej 12 milione euro të nevojshem per ndertimin e portit. Kontrata mbaron pas 30 vjeteve dhe mund të rinovohet. Pas 30 vjetesh infrastrukturat e portit do ti kalojne ne pronesi shtetit shqiptar.
Gjate periudhes se ndertimit të depozitave të naftes ose të investimeve PIR do gezoj lehtesira fiskale të cilat do evitojne detyrimet doganale per importimin e lendeve të para dhe të impianteve. Projekti per realizimin do të jete 9 muaj, ndersa punet per ndertimin e terminalit të depozitave do të mbarojne brenda 2 vjetesh. Nje investim ky qe perfshih depozitat dhe strukturat e portit do të kushtoje 32 milion euro.
Sipas projektit të propozuar nga PIR terminali do të ndetohet ne tre faza. Ne fillim do të ndertohet nje depozite prej 37.000 m³ per Dizelin e per Benzinen, dhe nje depozite prej 6.000 m³ per gazin e lengeshem. Keto depozita do të kenaqin kerkesat e tregut lokal per disel e per benzine me 300.000 tonelata ne vit, ndersa per gazin e lengeshem me 50.000-60.000 tonelata ne vit. Per të perballuar koston e larte të ndertimit të terminalit dhe per të perballuar konkurrencen e terminalit të Durrsit, PIR i ka kerkuar qeverise shqiptare të drejten e të qenit “operator unik” ne zonen e Vlores.
Sekretari ekonomik i partise Demokratike Edmond Spaho, ka deklaruar per gazeten “Shekulli” qe marreveshja e konçesionit midis qeverise shqiptare dhe kompanise italiane “mund të sjelle fitime vetem per ata qe kane kontraktuar per llogari të shtetit shqiptar, por jo per vet shtetin shqiptar”. Persa i perket aspektit ekonomik PIR do të kontrolloje 50-60% të tregut të naftes dhe do furnizoje edhe konsumatoret kryesore të zones, TEC-in e Vlores, qe do të ndertohet dhe do vihet ne funksionim gati njekohesisht me investimin e PIR.
Ne kete menyre “nje shoqeri italiane jo vetem qe do kontrolloje tregun e brendeshem të naftes, por do influencoje edhe mbi nivelin e çmimit”, thote Spaho. “ Shume shpejt tregu i depozitave të karburanteve do gjendet ne nje situate oligopoli, ku shume kompani shqiptare do të jen viktima të okupimit të tregut nga ana e nje kompanije italiane”, shkruan e perditshmja e Tiranes.
Fal lehtesirave të ofruara nga marreveshjame qeverine shqiptare, kompania italiane duket sikur do të ofroje sherbime më çmim të ulet, duke shtyre jashte nga tregu operatoret e tjere shqiptar të sektorit. Ne kete menyr PIR do të realizoje fitime të medha. Duke propozuar rishikimin e marreveshjes drejtuesit e Partise Demokratike kembngulin mbi faktin se kompania italiane nuk duhet të kete të drejtat tregtare mbi karburantet, por vetem mbi depoziten e tyre.
“Më kete marrveshje ekonomia dhe sektori privat kane per të humbur, pasi zona e Vlores eshte nje zone më nje prospektive zhvillimi industrial. Ne kete zone do të krijohet nje sistem monopoli qe do të eliminoje konkurrencen mbi nje nga artikujt baze, siç eshte karburanti”.
Sipas Sekretarit ekonomik të Partise Demokratike, qeveria shqiptare ka ofruar falas 18 hektare terren, eskluzivitetin e operacioneve ne tregun e naftes dhe pas 30 vjetesh do të marre ne shkembim strukturat e portit qe kapin vleren 12 milione euro, por qe ne ate moment do të jene tashme të perdorura dhe të amortizuara.
“Ne kete menyre si eshte propozuar, marreveshja eshte kundra interesave të vendit dhe opozita do ta refuzoje nese nuk ri-shqyrtohet”, thote Spaho. Me kushtet aktuale, ne sektorin e depozitave të karburanteve ne Shqiperi operojne 43 kompani, midis të clave 3 jane të huaja ( greke), 30 operojne më naften dhe 13 me gazin e lengeshem. Volumi më i madh i depzites se naftes i takon kompanise shteterore ARMO me 85.000 tonellata, e ndjekur nga kompanija private “Rira s.a.”, “Petrol Impex” e “Global Petrolium Albania”, rispektivisht me 20.000, 15.000, e 12.000 tonelata ne vit.
Operatoret shqiptar të sektorit kane nje kapacitet depozite të pergjithshme prej 184.000 tonelata ne vit. Duke patur parasysh qe nje depozite perdoret rreth 5 here ne vit, operatoret shqiptar jane ne gjendje të furnizojne tregun lokal më nje importim rreth 920.000 tonelata ne vit, kur nevojat e tregut lokal rrotullohen rreth 500.000 tonelata.
Sipas avokatit shqiptar të kompanise italiane Krenar Loloçi, Shqiperia gjendet ne të njejtat kushte si italia ne vitet 1960-1970, kur çdo sipermarres donte të kishte depozitat e tija personale. Tani ne Itali egzistojne vetem 7 depozita të medhaja karburanti. Kjo ka ardhur nga nje kapacitet më i larte kontrolli dhe per ruajtjen e ambjentit.
Deputati i opozites Preç Zogaj ka deklaruar per shtypin se ne thelb marreveshja e stipuluar perfaqeson nje biznes të kryeministrit shqiptar Fatos Nano, e arritur “ne shkembim të fjaleve të mira ose më mbeshtetjen e qarqeve eonomike italiane të lidhura më kryeministrin italian Silvio Berusconi”. Zogaj shton se “ky biznes do i kushtoje shume shtrenjte shqiptareve. Nje fjale e mire e Berlusconit ose nje foto e Nanos më të, do na kushtoje 183.000 m² terren të dhene ne konçesion per 30 vjet ne gjirin e Vlores, qe ne nje prespektive jo shume të larget do të jete edhe porti kryesor i Korridorit të 8”. Deputati shqiptar shton qe kjo marreveshje nuk reflekton maredheniet më shtetin italian, por vetem interesat personale të Fatos Nanos.
Deputati i opozites i ben nje apel sipermarresve të huaj duke i ftuar të respektojne legjislazionin shqiptar dhe të mos bazohen ne “gadishmerine” e papergjegjeshme të nje kryeministri ose të nje qeverie qe punon “tundra interesave ekonomike kombetare”.
Artikulli i fundit i Shekullit te botuar ne numrin e të enjtes më titullin “Vlora dhe vrasja e naftes shqiptare”, akuzon qeverine shqiptare se po e shet ekonomine kombetare italianeve si ne vitet ’20- ’30 të shekullit të kaluar.
Dje parlamenti shqiptar aprovoi konçesionin e depozitave të naftes. Opozita e të djathtes braktisi sallen e parlamentit pasiqe kerkesa e saj per organizimin e nje sipermarrje nderkombetare per konçesionin e zones se gjirit të Vlores, nuk u mor parasysh nga maxhoranca socialiste.”
--------------------------
Kryeministri Berisha dhe qeveria e tij, ne momentin e kesaj marreveshje ishte ne opozite dhe ishte shprehur kunder ketij projekti qe sipas tyre “do shkaterronte turizmin e zones”!
Pas kater vjetesh nga publikimi i ketij artikulli, edhe pse e djathta ne 2005 erdhi ne pushtet, verejme se situata nuk ka ndryshuar aspak, perkundrazi!! Shume nga keto plane ndryshuan thjesht lokalitetin duke u spostuar nga Vlora afer qytetit të Fierit, me perjashtim të TEC-it dhe depozitave të naftes se komanise PIR (qe posedohet nga familja italiane Ottolenghi).
Duke i hedhur nje sy web sitit të kesaj kompanije veme re keto të dhena:
Link i web sitit të komanise italiane "Petrolifera Italo-Romena": http://www.osservatoriobal
Link i projektit: http://www.gruppopir.com:8
Plani i Konsultës me Publikun dhe Bërjes Publike të
Projektit të Terminalit të PIA-s në Vlorë: http://www.gruppopir.com:8
http://www.osservatoriobal
No comments:
Post a Comment