Ministrat me vila, privatizojnë plazhet turistike. Qeveritarët bëjnë ligj për veten
Qeveria e “Familjes” hodhi një tjetër hap të rëndësishëm në shkatërrimin e plotë të marrëdhënieve të pronësisë në vend. Me ligj! Duke bindur, besoj unë, çdo shqiptar normal e të interesuar për qëllimin e saj në këtë mandat të dytë: Përfaqësimin e përditshëm vetëm të interesave të FAMILJES! Procesi ekzekutiv por edhe e drejta kushtetuese dhënë Qeverisë për iniciativë ligjvënëse, po vihet në funksion të këtij qëllimi. Ky qëllim është shtrirë në Kuvendin e Republikës ku materializimi i interesave të FAMILJES merr formë ligjore, përfundimtare por dhe ku përgjegjësia individuale e Sali Berishës-është ai që firmos mbi aktet ligjore-përballë ligjit penal, fshihet si e tillë e bëhet kolegjiale! Pra e pandëshkueshme, shpërndarë sipas rastit, këtë herë mbi 74 deputetë! Kapja e procesit ligjvënës në Kuvend është niveli më i lartë i “kapjes së shtetit”! Interesat publike në këtë rast nuk ekzistojnë. Jemi në rastin kur interesat e një grupi, klani ekonomiko-financiar, FAMILJE politiko- ekonomike, detyrojnë Kuvendin të marrë vendime në favor vetëm të këtyre interesave. Të paligjshme natyrisht. Por edhe në kundërshtim të qartë me e duke dhunuar interesat publike! Ajo që ka ndodhur është e thjeshtë por flagrante: Qeveria ka hartuar e miratuar, dërguar në Kuvend për votë përfundimtare një ligj për interesat private të gjysmës së Qeverisë, pra ministrave, zëvendësministrave, deputetëve, drejtuesve të institucioneve kushtetuese, familjareve të tyre, më tej, grupit ekonomiko-financiar rreth e rrotull FAMILJES në pushtet! Ajo që Qeveria më 19 Gusht 2009 ka bërë me vendimin numër 952 “Për propozimin e projektligjit “Për rregullimin e pronësisë mbi truallin shtetëror, në zonat me përparësi turizmin” është tamam kjo! Një ligj për interesat e FAMILJES dhe klientëve të saj të dorës së parë! Gabimi i rëndë e flagrant kësaj here ka të bëjë me plotësimin e këtyre nevojave të FAMILJES duke cenuar rëndë interesat dhe pronësinë e pronarëve të ligjshëm! Kuvendi ka ndjekur me guxim këtë udhë kur dy ditë më parë, në një mbledhje thuajse unanime por formale, ka miratuar projektligjin e FAMILJES! Natyrisht duke varrosur përfundimisht parlamentarizmin.
PROCESI LIGJBËRËS PA TRANSPARENCË
Më datë 23 Shtator, projektligji i miratuar nga Qeveria e Sali Berishës më 19 Gusht është depozituar në Kuvend. Zonja Jozefinë ka urdhëruar “Drejtorinë juridike për veprim”! Në fakt gjithë urdhri i saj ka qenë i kufizuar thjesht në dërgim për miratim formal në Komisionin e Ligjeve. Ligji së bashku me relacionin mezi mbërrijnë në 12 faqe e gjysme. Nuk i shoqëron asgjë duke kufizuar në maksimum të drejtën e ligjvënësit për të parë deri tek interesat që materializon, ato që shkel e dëmton. Duke qenë një ligj që synon të rregullojë marrëdhënie të pronësisë shtrire në terrene konkrete, kjo errësirë është e papranueshme. Do të duhej që në Kuvend të kishte mbërritur: 1- një apo disa harta me “zonat e stimuluara” që përfshihen në fushën e veprimit të ligjit; 2- një apo disa lista me emrat e “personit të stimuluar” fizik apo juridik, marrëdhëniet e të cilëve rregullon ligji; 3- marrëdhënia e “personit të stimuluar” me ligjin ku e ka fituar këtë zotësi, ligjin nr.7665, datë 21.1.1993 “Për zhvillimin e zonave që kanë përparësi turizmin”; 4- detyrimet financiare lindur nga marrëdhënia shumëvjeçare me këtë ligj, shkeljen e tij si dhe ndëshkimin financiar ardhur në këtë rast; 5- pronësia mbi “zonat e stimuluara” në referencë të ligjit për pronat, njohjen, kthimin e kompensimin e tyre; 6- marrëdhëniet e “personit të stimuluar” me pronaret e ligjshëm; 7- marrëdhëniet e pronarëve të ligjshëm me shtetin në bazë të ligjeve në fuqi; 8- përfituesit apo listën me emrat e “subjektit të interesuar” që pronësohet si përfitues direkt i këtij projektligji. Nuk ka! Qeveria është kujdesur shumë që në Kuvend të mos mbërrijë asnjë dokument i tillë, madje të mos shpëtojë asnjë fjalë që mund të hedhë dritë e të formësojë informacionin e mësipërm! Lista me emrat e përfituesve fundorë do të çmontonte krejt ligjin.
LIGJI
Projektligji në procedurë miratimi në Kuvend titullohet nga Qeveria: “Për rregullimin e pronësisë mbi truallin shtetëror, në zonat me përparësi turizmin”! Ç’do të thotë? Që pas vitit 1993, të gjitha qeveritë, në bazë të ligjit “Për zhvillimin e zonave që kanë përparësi turizmin” i kanë dhënë statusin “person i stimuluar” shumë personave fizik a juridik për të zhvilluar një “veprimtari të stimuluar” në një “zonë të stimuluar” me bazë turizmin! Marrëdhënia mes Qeverisë dhe “personit të stimuluar’ ka qenë marrëdhënia mes “qiradhënësit” dhe “qiramarrësit” materializuar përmes një “marrëveshje qiraje dhe zhvillimi”! Gjithnjë duke vënë në dispozicion një sipërfaqe toke në bregdet me qëllim ngritjen e një industrie turistike. Me kalim të viteve, “personi i stimuluar” qëlloi thjesht ndërtues e më pas shitës i godinave të ndërtuara në territorin e dhënë me qira nga Qeveria! Në kundërshtim të plotë me ligjin. Blerësit kanë paguar për godinat të cilat i gëzojnë si pronë, por truallin jo! Ai mbetet pronë publike ndërsa në shumë raste mbi të njëjtat territore, në zbatim të ligjeve në fuqi pronësia i është njohur ish-pronarëve! Tamam këto troje, duke shpronësuar ish-pronarët, përmes një procesi nominal legalizimi paligjshmërie, po u jep të drejtën t’i blejnë të tjerë njerëz duke i bërë pronarë edhe kështu, me këtë ligj!
ANOMALITË E LIGJIT
Së pari, projektligji nuk merr parasysh fare të drejtën e pronësisë. Ai nxitohet me forcë të bëjë pronarë të rinj por nuk njeh, madje ndërmerr veprime të hapura shpronësimi për territoret e cilësuara si “zonë e stimuluar”. Është e paqartë se sa nga këto sipërfaqe janë troje publike e sa prej tyre troje të njohura si pronë private me vendime administrative të institucione ligjore në këtë fushë. Por nga ligji kupton qartë se pjesa më e madhe e tyre janë në pronësi private të njohur ligjërisht. Pronarët e tyre, të njohur të tillë nga Kushtetuta e ligjet në fuqi, praktikisht shpronësohen. Për ta projektligji kujtohet vetëm në nenin 17, dhe vetëm për një rast i cili as mendohet të ndodhë: “Kur subjekti i interesuar ose personi i stimuluar nuk paraqet kërkesë për kalimin e truallit në pronësi dhe dokumentet e përcaktuara në nenet 4 e 5, të këtij ligji, trualli vlerësohet i lirë dhe kalon për llogari të kompensimit fizik të ish-pronarëve....”. Kjo thuhet në ligj! Së dyti, në mënyrë krejt të pamotivuar projektligji kthehet të bëhet një ligj për legalizimin e objekteve pa leje ndërtimi, tamam aty ku ligji për legalizimin e ndërtimeve informale nuk u lejua të vepronte. Them në mënyrë të pamotivuar sepse nuk ka interes të madh publik që ta motivojë një veprim të tillë, ashtu siç ekzistonte në rastin e zonave informale e më të cilin u justifikua dhe shpronësimi i pronarëve të ligjshëm. Në këtë rast bëhet fjalë për interesin e një numri shumë të kufizuar personash fizik apo juridik. Por pavarësisht nga kjo, në nenin 12/3 projektligji thotë: Në rastin e njësive të ndërtimit, të paregjistruara në zyrën e Regjistrimit të Pasurive të paluajtshme, ALUIZNI përfundon procesin e regjistrimit fillestar të tyre. Për këtë qëllim ALUIZNI: a)ndjek procedurat e legjislacionit në fuqi për urbanistikën dhe disiplinimin e punimeve të ndërtimit, kur për njësinë e ndërtimit është dhënë leja e ndërtimit; b)zbaton procedurat e legjislacionit në fuqi për legalizimin e ndërtimeve informale. Së treti, mbetet thellësisht e errët dhe e paqartë e drejta e ALUIZNI-t për të propozuar çregjistrimin e veprimit juridik të mëparshëm, urdhërimin e një regjistrimi të ri si dhe detyrimi i ZRPP për t’i kryer këto veprime në regjistrat shtetërorë. Në errësirë është e ligjshme pyetja: Deri ku arrin kjo e drejtë? A e shtrin veprimin deri në çregjistrimin e veprimit juridik që ka njohur e regjistruar të drejtat e pronësisë së pronarëve mbi truallin e cilësuar si “zonë e stimuluar”? Ligji nuk e ndalon një gjë të tillë, ndërkohë që me të drejtën për regjistrim të ri, të pronarëve të rinj në marrëveshje me ALUIZNI-n, e lejon qartazi këtë gjë. Së katërti, projektligji merr dhe të drejtat e një amnistie. Siç shpjegova më lart, ndërtimet në “zonat e stimuluara”, shitja e tyre ka qenë në kundërshtim me ligjin. Shumë zyrtarë të periudhave të ndryshme dëshmojnë për gjoba të mëdha vendosur “subjekteve të stimuluar” për këtë shkelje të ligjit që praktikisht ka denatyruar dhe statusin e dhënë. Ato nuk janë paguar. Për to ligji nuk thotë asgjë, praktikisht i fshin. Një evidencë e tyre do ta bënte edhe me skandaloz këtë fakt. Së pesti, ligji ka marrë përsipër të fiksojë çmime në procesin e shitjes së trojeve. Do jenë ato të një harte qeveritare por në projektligj nuk thuhet asnjëherë “Çmim tregu”! Vetëm ky është legjitim. Përfituesit po marrin një favor të madh duke ardhur nga kushtet e paligjshmërisë së vërtetuar, për më tepër në bregdet, ndaj çmimi i tregut është legjitim. Por Qeveria ka menduar si për vete, duke degjeneruar në skandal: ka planifikuar dhe ulje çmimi, 10 deri në 20%. Me ç’të drejtë? Skandali bëhet edhe më i madh po të kesh parasysh se për ato troje ka dhe pronarë të ligjshëm, të cilët duhet të shohin e durojnë gojëkyçur që në një garë shpejtësie të tjerë njerëz, të blejnë pronat e tyre me skonto! Kulmi i arrogancës!!
PËRFITUESIT
I gjithë projektligji është bërë i tillë, skandaloz, sepse autorët e kanë bërë si për vete. Tamam për vete. Madje dhe qëllim plotësuar. Interesat e FAMILJES në pushtet janë ato që kanë ushqyer nevojën e këtij ligji dhe FAMILJA në pushtet është përfituesja fundore prej tij! Në projektligj ka një përcaktim, “subjekt i interesuar”! Ky është përfituesi direkt nga ky akt ligjor. Shumë emra janë përfolur, në kohë të ndryshme, ata janë përgjithësisht politikanë! Shtuar me klientët e tyre-ky është oborri. Sali Berisha për këtë arsye u vonua ta bënte një ligj të tillë. Por derisa interesat hynë mu brenda në FAMILJEN e tij. Referuar dokumenteve, kryesisht “Deklarimit të Interesave Private” depozituar në Inspektoriat rezulton se: Përfitues nga FAMILJA biologjike janë: Argita Sali Maltezi, “subjekt i interesuar” si pronare e një “gjysme vile në Gjirin e Lalëzit me sip. 166m2”/ vajza e vetme e Kryeministrit; Miranda Ahmet Ramaj, “subjekt i interesuar” si pronare e “një apartamenti banimi (2+1) sip. 98m2 fshati turistik Lals Durrës/ kunata e Kryeministrit. Përfitues nga FAMILJA politike janë: Lulëzim Xhelal Basha, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në Qerret-Kavajë( ky është fundi i një operacioni shitblerjeje, Basha ka treguar në fillim një apartament në Golem në pronësi, por në deklarimin e pasurisë për vitin 2008 ai tregon se ka shitur apartamentin në Golem e me një pjesë të parave ka blerë një tjetër në Qerret në fshatin Laguna Blu)/ Ministër i Brendshëm; Genc Stefan Pollo, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në fshatin turistik Laguna Blu në Qerret Kavajë(Ky është fundi i një operacioni shitblerje, Pollo ka treguar në fillim një apartament në fshatin turistik Pishat e Buta- Kavajë)/Ministër Shteti; Genc Pëllumb Ruli, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti (2+1) 60m2 në Qerret-Kavajë/ Ministër i Bujqësisë; Ridvan Vait Bode, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartament banimi në zonën Plazh Qerret-Kavajë/ Ministër i Financave; Arben Fahri Imami, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në fshatin turistik “Laguna Blu” Qerret-Kavajë/Ministër i Mbrojtjes; Fatmir Ali Mediu, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në Qerret-Kavajë/ Ministër i Mjedisit. Përfitues nga FAMILJA politike, si zëvendës të të parëve apo drejtorë të rëndësishëm, në Qerret-Kavajë por edhe në Lalëz-Durrës të tregojnë: Albert Gajo zëvendësministër i Integrimit, Taulant Bino zëvendësministër i Mjedisit, Andi Toma drejtor i përgjithshëm i Rrugëve, Benet Beci drejtor i Fondit Shqiptar të Zhvillimit, “subjekt i interesuar” si pronarë të apartamenteve në dy fshatrat turistikë. Përfitues nga oborri i FAMILJES, në media, Vëllazëria Frangaj, analistët me famë përtej Shqipërisë, Blendi Fevziu e Baton Haxhiu, “subjekt i interesuar” si pronarë të apartamenteve deri vilave të plota në fshatin turistik Laguna Blu Qerret-Kavajë; në tregti, Samir Mane, Agim Zeqja tregtarë përfitues të licencës së katërt të telefonisë celulare, investitorë, punët e të cilëve dhe së fundi gjithnjë i inauguron Sali Berisha si investime të huaja direkte, “subjekt i interesuar” si pronarë të vilave në fshatin turistik Laguna Blu Qerret-Kavajë. Në Lalëz dje të tregonin konstruksionet e reja të vilave taze, madje dhe disa vila thuajse në ndërtim. Njerëzit atje të bëjnë “be” dhe për dy qeverisës të tjerë të bërë gati për të hyrë në to. Por në deklarimet e tyre ende nuk ka gjurmë legaliteti të këtyre pronësive. Ose ka vetëm gjurmë të disa operacioneve që nuk kanë destinacion fundor. Kështu për shembull në deklarimin e Zëvendëskryeministrit Meta tregohet shitja e një vile në fshatin turistik Laguna Blu Qerret-Kavajë dhe njëherësh deklarohet e marrë një kredi për apartament banimi në Durrës. Natyrisht nuk mbaron këtu. Ka edhe deputetë mes tyre. Në këto “zona të stimuluara” ka plot personazhe publikë të cilët kanë menduar të investojnë në to, të kenë nga një shtëpi pushimi në to, gjithnjë brenda pa ligjshmërisë së treguar më sipër. Me gishtat e një dore të numëruar, ka edhe disa socialistë, të cilët nuk e bënë kurrë një ligj të tillë për të përfituar në këtë mënyrë. Nejse, edhe ata duhet të tregojnë pozicionin e tyre në raport me këtë ligj. Por, pavarësisht tyre, një ligj i tillë kurrë nuk mund të justifikohet. Të paktën në formën e dhunshme që është shkruar!
E. Braçe, G. Shqiptare
Qeveria e “Familjes” hodhi një tjetër hap të rëndësishëm në shkatërrimin e plotë të marrëdhënieve të pronësisë në vend. Me ligj! Duke bindur, besoj unë, çdo shqiptar normal e të interesuar për qëllimin e saj në këtë mandat të dytë: Përfaqësimin e përditshëm vetëm të interesave të FAMILJES! Procesi ekzekutiv por edhe e drejta kushtetuese dhënë Qeverisë për iniciativë ligjvënëse, po vihet në funksion të këtij qëllimi. Ky qëllim është shtrirë në Kuvendin e Republikës ku materializimi i interesave të FAMILJES merr formë ligjore, përfundimtare por dhe ku përgjegjësia individuale e Sali Berishës-është ai që firmos mbi aktet ligjore-përballë ligjit penal, fshihet si e tillë e bëhet kolegjiale! Pra e pandëshkueshme, shpërndarë sipas rastit, këtë herë mbi 74 deputetë! Kapja e procesit ligjvënës në Kuvend është niveli më i lartë i “kapjes së shtetit”! Interesat publike në këtë rast nuk ekzistojnë. Jemi në rastin kur interesat e një grupi, klani ekonomiko-financiar, FAMILJE politiko- ekonomike, detyrojnë Kuvendin të marrë vendime në favor vetëm të këtyre interesave. Të paligjshme natyrisht. Por edhe në kundërshtim të qartë me e duke dhunuar interesat publike! Ajo që ka ndodhur është e thjeshtë por flagrante: Qeveria ka hartuar e miratuar, dërguar në Kuvend për votë përfundimtare një ligj për interesat private të gjysmës së Qeverisë, pra ministrave, zëvendësministrave, deputetëve, drejtuesve të institucioneve kushtetuese, familjareve të tyre, më tej, grupit ekonomiko-financiar rreth e rrotull FAMILJES në pushtet! Ajo që Qeveria më 19 Gusht 2009 ka bërë me vendimin numër 952 “Për propozimin e projektligjit “Për rregullimin e pronësisë mbi truallin shtetëror, në zonat me përparësi turizmin” është tamam kjo! Një ligj për interesat e FAMILJES dhe klientëve të saj të dorës së parë! Gabimi i rëndë e flagrant kësaj here ka të bëjë me plotësimin e këtyre nevojave të FAMILJES duke cenuar rëndë interesat dhe pronësinë e pronarëve të ligjshëm! Kuvendi ka ndjekur me guxim këtë udhë kur dy ditë më parë, në një mbledhje thuajse unanime por formale, ka miratuar projektligjin e FAMILJES! Natyrisht duke varrosur përfundimisht parlamentarizmin.
PROCESI LIGJBËRËS PA TRANSPARENCË
Më datë 23 Shtator, projektligji i miratuar nga Qeveria e Sali Berishës më 19 Gusht është depozituar në Kuvend. Zonja Jozefinë ka urdhëruar “Drejtorinë juridike për veprim”! Në fakt gjithë urdhri i saj ka qenë i kufizuar thjesht në dërgim për miratim formal në Komisionin e Ligjeve. Ligji së bashku me relacionin mezi mbërrijnë në 12 faqe e gjysme. Nuk i shoqëron asgjë duke kufizuar në maksimum të drejtën e ligjvënësit për të parë deri tek interesat që materializon, ato që shkel e dëmton. Duke qenë një ligj që synon të rregullojë marrëdhënie të pronësisë shtrire në terrene konkrete, kjo errësirë është e papranueshme. Do të duhej që në Kuvend të kishte mbërritur: 1- një apo disa harta me “zonat e stimuluara” që përfshihen në fushën e veprimit të ligjit; 2- një apo disa lista me emrat e “personit të stimuluar” fizik apo juridik, marrëdhëniet e të cilëve rregullon ligji; 3- marrëdhënia e “personit të stimuluar” me ligjin ku e ka fituar këtë zotësi, ligjin nr.7665, datë 21.1.1993 “Për zhvillimin e zonave që kanë përparësi turizmin”; 4- detyrimet financiare lindur nga marrëdhënia shumëvjeçare me këtë ligj, shkeljen e tij si dhe ndëshkimin financiar ardhur në këtë rast; 5- pronësia mbi “zonat e stimuluara” në referencë të ligjit për pronat, njohjen, kthimin e kompensimin e tyre; 6- marrëdhëniet e “personit të stimuluar” me pronaret e ligjshëm; 7- marrëdhëniet e pronarëve të ligjshëm me shtetin në bazë të ligjeve në fuqi; 8- përfituesit apo listën me emrat e “subjektit të interesuar” që pronësohet si përfitues direkt i këtij projektligji. Nuk ka! Qeveria është kujdesur shumë që në Kuvend të mos mbërrijë asnjë dokument i tillë, madje të mos shpëtojë asnjë fjalë që mund të hedhë dritë e të formësojë informacionin e mësipërm! Lista me emrat e përfituesve fundorë do të çmontonte krejt ligjin.
LIGJI
Projektligji në procedurë miratimi në Kuvend titullohet nga Qeveria: “Për rregullimin e pronësisë mbi truallin shtetëror, në zonat me përparësi turizmin”! Ç’do të thotë? Që pas vitit 1993, të gjitha qeveritë, në bazë të ligjit “Për zhvillimin e zonave që kanë përparësi turizmin” i kanë dhënë statusin “person i stimuluar” shumë personave fizik a juridik për të zhvilluar një “veprimtari të stimuluar” në një “zonë të stimuluar” me bazë turizmin! Marrëdhënia mes Qeverisë dhe “personit të stimuluar’ ka qenë marrëdhënia mes “qiradhënësit” dhe “qiramarrësit” materializuar përmes një “marrëveshje qiraje dhe zhvillimi”! Gjithnjë duke vënë në dispozicion një sipërfaqe toke në bregdet me qëllim ngritjen e një industrie turistike. Me kalim të viteve, “personi i stimuluar” qëlloi thjesht ndërtues e më pas shitës i godinave të ndërtuara në territorin e dhënë me qira nga Qeveria! Në kundërshtim të plotë me ligjin. Blerësit kanë paguar për godinat të cilat i gëzojnë si pronë, por truallin jo! Ai mbetet pronë publike ndërsa në shumë raste mbi të njëjtat territore, në zbatim të ligjeve në fuqi pronësia i është njohur ish-pronarëve! Tamam këto troje, duke shpronësuar ish-pronarët, përmes një procesi nominal legalizimi paligjshmërie, po u jep të drejtën t’i blejnë të tjerë njerëz duke i bërë pronarë edhe kështu, me këtë ligj!
ANOMALITË E LIGJIT
Së pari, projektligji nuk merr parasysh fare të drejtën e pronësisë. Ai nxitohet me forcë të bëjë pronarë të rinj por nuk njeh, madje ndërmerr veprime të hapura shpronësimi për territoret e cilësuara si “zonë e stimuluar”. Është e paqartë se sa nga këto sipërfaqe janë troje publike e sa prej tyre troje të njohura si pronë private me vendime administrative të institucione ligjore në këtë fushë. Por nga ligji kupton qartë se pjesa më e madhe e tyre janë në pronësi private të njohur ligjërisht. Pronarët e tyre, të njohur të tillë nga Kushtetuta e ligjet në fuqi, praktikisht shpronësohen. Për ta projektligji kujtohet vetëm në nenin 17, dhe vetëm për një rast i cili as mendohet të ndodhë: “Kur subjekti i interesuar ose personi i stimuluar nuk paraqet kërkesë për kalimin e truallit në pronësi dhe dokumentet e përcaktuara në nenet 4 e 5, të këtij ligji, trualli vlerësohet i lirë dhe kalon për llogari të kompensimit fizik të ish-pronarëve....”. Kjo thuhet në ligj! Së dyti, në mënyrë krejt të pamotivuar projektligji kthehet të bëhet një ligj për legalizimin e objekteve pa leje ndërtimi, tamam aty ku ligji për legalizimin e ndërtimeve informale nuk u lejua të vepronte. Them në mënyrë të pamotivuar sepse nuk ka interes të madh publik që ta motivojë një veprim të tillë, ashtu siç ekzistonte në rastin e zonave informale e më të cilin u justifikua dhe shpronësimi i pronarëve të ligjshëm. Në këtë rast bëhet fjalë për interesin e një numri shumë të kufizuar personash fizik apo juridik. Por pavarësisht nga kjo, në nenin 12/3 projektligji thotë: Në rastin e njësive të ndërtimit, të paregjistruara në zyrën e Regjistrimit të Pasurive të paluajtshme, ALUIZNI përfundon procesin e regjistrimit fillestar të tyre. Për këtë qëllim ALUIZNI: a)ndjek procedurat e legjislacionit në fuqi për urbanistikën dhe disiplinimin e punimeve të ndërtimit, kur për njësinë e ndërtimit është dhënë leja e ndërtimit; b)zbaton procedurat e legjislacionit në fuqi për legalizimin e ndërtimeve informale. Së treti, mbetet thellësisht e errët dhe e paqartë e drejta e ALUIZNI-t për të propozuar çregjistrimin e veprimit juridik të mëparshëm, urdhërimin e një regjistrimi të ri si dhe detyrimi i ZRPP për t’i kryer këto veprime në regjistrat shtetërorë. Në errësirë është e ligjshme pyetja: Deri ku arrin kjo e drejtë? A e shtrin veprimin deri në çregjistrimin e veprimit juridik që ka njohur e regjistruar të drejtat e pronësisë së pronarëve mbi truallin e cilësuar si “zonë e stimuluar”? Ligji nuk e ndalon një gjë të tillë, ndërkohë që me të drejtën për regjistrim të ri, të pronarëve të rinj në marrëveshje me ALUIZNI-n, e lejon qartazi këtë gjë. Së katërti, projektligji merr dhe të drejtat e një amnistie. Siç shpjegova më lart, ndërtimet në “zonat e stimuluara”, shitja e tyre ka qenë në kundërshtim me ligjin. Shumë zyrtarë të periudhave të ndryshme dëshmojnë për gjoba të mëdha vendosur “subjekteve të stimuluar” për këtë shkelje të ligjit që praktikisht ka denatyruar dhe statusin e dhënë. Ato nuk janë paguar. Për to ligji nuk thotë asgjë, praktikisht i fshin. Një evidencë e tyre do ta bënte edhe me skandaloz këtë fakt. Së pesti, ligji ka marrë përsipër të fiksojë çmime në procesin e shitjes së trojeve. Do jenë ato të një harte qeveritare por në projektligj nuk thuhet asnjëherë “Çmim tregu”! Vetëm ky është legjitim. Përfituesit po marrin një favor të madh duke ardhur nga kushtet e paligjshmërisë së vërtetuar, për më tepër në bregdet, ndaj çmimi i tregut është legjitim. Por Qeveria ka menduar si për vete, duke degjeneruar në skandal: ka planifikuar dhe ulje çmimi, 10 deri në 20%. Me ç’të drejtë? Skandali bëhet edhe më i madh po të kesh parasysh se për ato troje ka dhe pronarë të ligjshëm, të cilët duhet të shohin e durojnë gojëkyçur që në një garë shpejtësie të tjerë njerëz, të blejnë pronat e tyre me skonto! Kulmi i arrogancës!!
PËRFITUESIT
I gjithë projektligji është bërë i tillë, skandaloz, sepse autorët e kanë bërë si për vete. Tamam për vete. Madje dhe qëllim plotësuar. Interesat e FAMILJES në pushtet janë ato që kanë ushqyer nevojën e këtij ligji dhe FAMILJA në pushtet është përfituesja fundore prej tij! Në projektligj ka një përcaktim, “subjekt i interesuar”! Ky është përfituesi direkt nga ky akt ligjor. Shumë emra janë përfolur, në kohë të ndryshme, ata janë përgjithësisht politikanë! Shtuar me klientët e tyre-ky është oborri. Sali Berisha për këtë arsye u vonua ta bënte një ligj të tillë. Por derisa interesat hynë mu brenda në FAMILJEN e tij. Referuar dokumenteve, kryesisht “Deklarimit të Interesave Private” depozituar në Inspektoriat rezulton se: Përfitues nga FAMILJA biologjike janë: Argita Sali Maltezi, “subjekt i interesuar” si pronare e një “gjysme vile në Gjirin e Lalëzit me sip. 166m2”/ vajza e vetme e Kryeministrit; Miranda Ahmet Ramaj, “subjekt i interesuar” si pronare e “një apartamenti banimi (2+1) sip. 98m2 fshati turistik Lals Durrës/ kunata e Kryeministrit. Përfitues nga FAMILJA politike janë: Lulëzim Xhelal Basha, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në Qerret-Kavajë( ky është fundi i një operacioni shitblerjeje, Basha ka treguar në fillim një apartament në Golem në pronësi, por në deklarimin e pasurisë për vitin 2008 ai tregon se ka shitur apartamentin në Golem e me një pjesë të parave ka blerë një tjetër në Qerret në fshatin Laguna Blu)/ Ministër i Brendshëm; Genc Stefan Pollo, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në fshatin turistik Laguna Blu në Qerret Kavajë(Ky është fundi i një operacioni shitblerje, Pollo ka treguar në fillim një apartament në fshatin turistik Pishat e Buta- Kavajë)/Ministër Shteti; Genc Pëllumb Ruli, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti (2+1) 60m2 në Qerret-Kavajë/ Ministër i Bujqësisë; Ridvan Vait Bode, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartament banimi në zonën Plazh Qerret-Kavajë/ Ministër i Financave; Arben Fahri Imami, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në fshatin turistik “Laguna Blu” Qerret-Kavajë/Ministër i Mbrojtjes; Fatmir Ali Mediu, “subjekt i interesuar” si pronar i një apartamenti në Qerret-Kavajë/ Ministër i Mjedisit. Përfitues nga FAMILJA politike, si zëvendës të të parëve apo drejtorë të rëndësishëm, në Qerret-Kavajë por edhe në Lalëz-Durrës të tregojnë: Albert Gajo zëvendësministër i Integrimit, Taulant Bino zëvendësministër i Mjedisit, Andi Toma drejtor i përgjithshëm i Rrugëve, Benet Beci drejtor i Fondit Shqiptar të Zhvillimit, “subjekt i interesuar” si pronarë të apartamenteve në dy fshatrat turistikë. Përfitues nga oborri i FAMILJES, në media, Vëllazëria Frangaj, analistët me famë përtej Shqipërisë, Blendi Fevziu e Baton Haxhiu, “subjekt i interesuar” si pronarë të apartamenteve deri vilave të plota në fshatin turistik Laguna Blu Qerret-Kavajë; në tregti, Samir Mane, Agim Zeqja tregtarë përfitues të licencës së katërt të telefonisë celulare, investitorë, punët e të cilëve dhe së fundi gjithnjë i inauguron Sali Berisha si investime të huaja direkte, “subjekt i interesuar” si pronarë të vilave në fshatin turistik Laguna Blu Qerret-Kavajë. Në Lalëz dje të tregonin konstruksionet e reja të vilave taze, madje dhe disa vila thuajse në ndërtim. Njerëzit atje të bëjnë “be” dhe për dy qeverisës të tjerë të bërë gati për të hyrë në to. Por në deklarimet e tyre ende nuk ka gjurmë legaliteti të këtyre pronësive. Ose ka vetëm gjurmë të disa operacioneve që nuk kanë destinacion fundor. Kështu për shembull në deklarimin e Zëvendëskryeministrit Meta tregohet shitja e një vile në fshatin turistik Laguna Blu Qerret-Kavajë dhe njëherësh deklarohet e marrë një kredi për apartament banimi në Durrës. Natyrisht nuk mbaron këtu. Ka edhe deputetë mes tyre. Në këto “zona të stimuluara” ka plot personazhe publikë të cilët kanë menduar të investojnë në to, të kenë nga një shtëpi pushimi në to, gjithnjë brenda pa ligjshmërisë së treguar më sipër. Me gishtat e një dore të numëruar, ka edhe disa socialistë, të cilët nuk e bënë kurrë një ligj të tillë për të përfituar në këtë mënyrë. Nejse, edhe ata duhet të tregojnë pozicionin e tyre në raport me këtë ligj. Por, pavarësisht tyre, një ligj i tillë kurrë nuk mund të justifikohet. Të paktën në formën e dhunshme që është shkruar!
E. Braçe, G. Shqiptare
Orikum, banorët denoncojnë për pronat
Disa dhjetra banore te Orikumit jane perplasur mesditen e djeshme me policine gjate nje proteste ne lidhje me pronesine e nje siperfaqe te konsiderueshme toke.
Ata jane ish-punetoret e fermes bujqesore te Orikumit qe ne fillim te viteve 90 moren toke sipas ligjit 7501, por me vone ish-pronaret kane fituar te drejten e pronesise per te njejten siperfaqe toke.
Kjo ka bere qe ne kete zone te linde nje konflikt gati 3-vjecar. Pronaret e vjeter pas marrjes se pronesise kane marre leje per ndertim pallatesh por pengohen vazhdimisht nga te ashtuquajturit pronare sipas ligjit 7501 bllokojne shpesh punimet dhe sot eshte dashur nderhyrja e forcave te policise.
Dy grupe policise nga forcat e nderhyrjes se shpejte nga Fieri kane larguar protestuesit te cilet dolen edhe ne rrugen nacionale.
infoarkiv
Miku i Shkëlzen Berishës del pronar në Orikum
Vlorë -Skandal me pronat e Orikumit. Pas marrjes së lejes së ndërtimit në zonën bregdetare qëndron Rrahman Selmanllari, shoku i ngushtë i djalit të kryeministrit Shkëlzen Berisha. Sipas dokumenteve të bëra publike dje nga vetë banorët e Orikumit, të cilët kanë pronën në përdorim në bazë të ligjit 7501, një ndër pronarët ndërtues në tokën që po u zaptohet atyre rezulton të jetë Rrahman Selmanllari, personazhi më i lakuar kohët e fundit si shoku i ngushtë i djalit të kryeministrit. Dokumenti tregon qartë se i fundit në listën e 7 personave që kanë nxjerrë lejen e ndërtimit, të mbrojtur tashmë edhe nga Bashkia, figuron edhe emri i Rrahman Selmanllarit, i cili nuk dihet sesi është bërë pronar toke në Orikum.
Në fakt, duket se odiseja është e gjatë dhe nis me një varg të gjatë procedurash korruptive për tokën ku do të ngrihet pallati. E dyta në listën e pronarëve që duhet të ndërtojnë në atë truall, është edhe zonja Alda Qirjako, mbiemri i të cilës në fakt përkon edhe me mbiemrin e kreut të përgjithshëm të Hipotekave Arben Qirjako.
Nuk dihet nëse të gjitha strukturat e shtetit janë bërë bashkë në këtë moment, por një gjë është e qartë, që pikërisht nga zyrat e hipotekës së Vlorës, ka dalë një dokument që i jep pronësinë atyre që janë tashmë duke ndërtuar pallatin, e që sipas banorëve të zonës, nuk janë pronarë të kësaj toke.
Origjina e pronës
Banorët e zonës të cilët kanë qenë edhe në protestën e dy ditëve më parë tregojnë se tokën e kanë marrë në përdorim bazuar në ligjin 7501, një ligj konsensual i dy dekadave të para mes PD e PS. “Në kohën e komunizmit, kjo tolë ka qenë kënetë. Dhe kjo është e njohur nga të gjithë. Nuk e dimë sesi dolën këta njerëz si pronarë të kësaj toke, kur ajo nuk ka qenë asnjëherë në pronësinë e askujt, dhe vetëm në vitin 1996, na është dhënë në përdorim ne punonjësve të ish Ndërmarrjes Bujqësore, bazuar në ligjin 7501” thonë banorët. Ata ankohen gjithashtu se çështja ka shkuar edhe në gjykatë, por akuzojnë gjyqtarët e Vlorës për ineficensë, madje edhe zgjatje të procedurave, thjesht për t’i hapur rrugë një ndërtimi të tillë. “Në të gjitha seancat që janë vendosur për t’u bërë, ku ne kemi hedhur në gjyq këta njerëz, asnjëherë nuk janë zhvilluar. Gjithmonë mungon një gjyqtare. Dhe mesa po shohim, kjo situatë është zgjatur vetëm e vetëm që aty të fillonte ndërtimi i pallatit, në pronën tonë” shprehen banorët. Por skandali shkon edhe më tej, kur nga ata fshatarë që kanë marrë tokën në përdorim, ka dhe të tjerë të cilët kanë marrë tokën në pronësi, por që ende nuk u është dhënë certifikata. “E rëndësishme është që ne nuk do të lejojmë që aty të ndërtohet dhe çështjen do ta zgjidhim me vetëgjyqësi” thonë banorët.
Shoku i Shkëlzenit
Rrahman Selmanllari nuk dihet sesi e ka gjetur pronësinë në këtë truall dhe më pas, duket qartë se vendimet që duhet të nxirreshin nga bashkia e Orikumit kanë qenë më të thjeshta. Kreu i Bashkisë së Orikumit, është një i zgjedhur i Partisë Demokratike, dhe për shokun e Shkëlzen Berishës, dyert kanë qenë të hapura për të nxjerrë edhe lejen e ndërtimit në zonën që konsiderohet turistike.
Rrahman Selmanllari, është njeriu që përfaqësoi denjësisht kompaninë SAC (amerikane), në tratativat për të marrë fishekët shqiptarë dhe për t’i çmontuar. Emri i tij u përmend për herë të parë në aferën korruptive të Gërdecit, edhe pse prokuroria nuk mori ndaj tij asnjë masë. Kësaj rradhe, shoku i djalit të kryeministrit, duket se është i përfshirë në një aferë tjetër, ndoshta më të vogël se ajo e Gërdecit, por që tani gjendet përballë një grupi më të madh qytetarësh të rebeluar për pronën e tyre.
Ndërkohë që emri i Qirjakos që bie në sy në letrën e gjithë atyre që kanë pronësinë e tokës, duket se ka ndikuar jo pak në procesin e marrjes së të gjitha dokumentave hipotekore. G.SH
No comments:
Post a Comment